Mijn zoon zijn lievelingseten is bloemkool met kaassaus en gebakken aardappel. Mijn dochter haar lievelings eten komkommer. Gaan hier zo gemiddeld 20 komkommers in de week er doorheen.
Hier eten de kinderen werkelijk alles, vaak maak ik een soep zodat ze al ruim wat groente binnenkrijgen. De oudste drie eten het liefst pasta, ovenschotels enz alleen roept de jongste bij alles wat ik daarin maak mamaaa wanneer eten we nou gewoon groente, vlees en aardappels. Dat is dus de enige echte Hollander hier die het liefst ‘normale’ simpele kost op tafel heeft
Hier eten ze echt alles als avond eten. Maar wat me opvalt is dat ze gek zijn op stamppotten, AGV en pasta. De wat ‘simpelere’ maaltijden doen het hier goed. Bruine bonen zijn de meeste (jonge) kinderen ook gek op. Ook soep doet het hier heel goed. Wij eten bijv bijna geen brood. Als er 2 broden per week doorheen gaan (met 4 personen) is het veel.
500 gram zoete aardappel, 500 gram rode biet, 2 kleine of 1 grote appel en +/-150 gram geitenkaas of fetakaas. Ik gebruik de vacuüm verpakte rode bieten, lekker makkelijk Hier eten 2 volwassenen en 1 peuter van.
Iets wat ze beide eten is ovenpasta ham-kaas. Zakje van Knorr. Champignons vervangen voor broccoli. Hier word er wekelijks om gezeurd
https://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=539527 Ik doe er ook nog champignons bij. En rijst https://www.mamsatwork.nl/gehaktballetjes-tomatensaus-slowcooker-pan/ Met pasta En wat ze heel lekker vinden, wrap taart. Maar dat volg ik niet van een recept. (al vinden ze bij mij aardappelen, groenten en vlees nog het aller lekkerst)
Mijn kinderen zijn hele slechte eters. Bij zoon komt het mede door medicatie (weinig hongergevoel) en ass Dochter heeft ook ass en die eet alleen pizza zonder groenten en kaassoufflet Warm eten is hier inmiddels een grote frustratie. Want wat ik ook kook, ze eten het niet, of het is 1 grote brulpartij waarna er met moeite en gekokhals 1 hapje wordt door geslikt. Echt verre van leuk. Altijd gemopper. Altijd gedoe. Brood krijgen ze niet meer, ze doen het maar met wat ik kook en anders eten ze maar niet
Hier zijn favorieten: Wrap taart Pizza's zelf maken Courgette spaghetti met tomatensaus en soepballetjes Pasta met kaassaus Cous cous
Onze kinderen lusten graag burrito’s en een recept van Jamie Olivier met cherry tomaten, knoflook, ricotta, tijm, citroen en spelt spaghetti. Ik voeg zelf nog wat gehakt toe. Ze zijn hier ook gek op erwtensoep en sushi.