vorig jaar heeft mijn man 450 euro geleend aan een collega. Zijn vrouw mocht het niet weten.. (of althans, mijn man heeft de rekening betaald) eenmaal thuis hoorde ik dit en ik vond het niet zo'n probleem. Ben blij dat mijn man zo'n softie is maar ik vond het wel vreemd dat alles zo stiekum moest. de man zou terug betalen (hoe hij dat wil doen zonderdat zijn vrouw het door heeft is mij een vraag) maar we hebben nooit wat gekregen. Nou werkt mijn man al sinds augustus elders en heeft hij af en toe gebeld met die man. (ook gewoon om te kletsen) Afgelopen maandag mailde mijn man omdat hij toch wel graag het geld terug wil. /We zijn nu immers een jaar later en wij weten ook wel wat we met die 450 kunnen doen we horen alleren niks.. Gisteren heeft mijn man nog maar eens gemaild en vroeg mij wat hij moest doen. Ik zei bellen, maar daar ziet mijn man tegen op. Toen zei hij dat hij volgende week anders gaat dreigen dat hij zijn vrouw gaat inlichten. Maar mijn weke hartje vind dat toch ook wel wat.. Denken jullie dat we ooit nog geld zien. hevbben wij überhaupt een poot om op te staan? wat zouden jullie doen?
Ik zou het wel terug eisen.. Is toch niet normaal om dat zolang achter te houden. Zijn vrouw inlichten zou ik ook geen problemen mee hebben...
Ik zou inderdaad gaan dreigen met vertellen tegen zn vrouw, wellicht geeft hij dan wel het geld terug..
Jep, ik zou zeker zijn vrouw inlichten. Een extra stok achter de deur om jullie geld terug te krijgen.
Ik zou ook absoluut dreigen zijn vrouw in te lichten. Je laat toch neem ik aan geen 450 euro schieten om hem te sparen.
nou ik vind een jaar wel erg lang om geld te "lenen" ik zou inderdaad bellen, en eisen dat je het deze week binnen hebt zo niet, kan je zijn vrouw nog inlichten.
Ik zou gewoon bellen of daar voor de deur staan om verhaal te halen. Waarom leen je iemand 450,- als de vrouw het niet mag weten, waar is het dan voor? Bij ons thuis wordt er open over geldzaken gesproken. Geld lenen zonder dat de ander het weet, is er dan ook absoluut niet bij!
dat zou bij ons ook niet gebeuren! Probleem voor mijn man is dat die collega echt een vriend voor hem was op zijn werk.. /heeft hem ook opweg geholpen toen hij daar net was..
Hij ziet er tegen op om te bellen maar wil wel gaan dreigen om zijn vrouw in te lichten? Dat vind ik een beetje tegenstrijdig klinken. Heb je ook bewijs dat jouw man die rekening betaald heeft? Geen idee of je het geld ooit nog terug ziet. Mijn ervaring met lenen is dat mensen sneller lenen dan dat ze terug betalen. Een vriend van mij zei ooit eens, alleen geld uitlenen als je het ook echt kan missen en er altijd van uitgaan dat je het niet terug krijgt. Ik was nl altijd erg van het uitlenen maar na deze opmerking ben ik daar anders in geworden. Op je vraag wat zouden jullie doen? Ik had het in de 1e instantie denk ik niet zolang op zijn beloop gelaten. Of het zin heeft om te dreigen met zijn vrouw inlichten.. ik zou eerst maar gewoon nog eens bellen, dat kan je altijd nog doen. (ondertussen ben ik wel nieuwsgierig waarvoor die rekening was en waarom zijn vrouw dit niet mocht weten)
Ik vrees dat je ernaar kan fluiten... Je kan aantonen dat jullie die rekening hebben betaald (afschrift) en je hebt als het goed is ook de factuur nog? Zou toch een instantie gaan inschakelen denk ik, 450,00 is wat te gortig voor "helaas pindakaas". Nou hoor je altijd elke cent terug te krijgen natuurlijk, zo bedoel i het niet hoor. Heel veel succes! Elmo
ik zou eerst even fatsoendelijk een belletje doen.. of 2 ! als het dan nog niet helpt dan zou ik toch wel eens die vrouw gaan bellen,. of igg zeggen van' sorry maar als je mijn geld niet terug geef dan ben ik toch genoodzaakt om het aan je vrouw te vertellen.. of iets in die richting.. niet eerst dreigen.. nog 1 of 2x op een nette manier proberen..
ik zou zeggen je hebt tot eind van deze maand om alles terug te betalen en anders lichten we je vrouw in, en direct daarna de politie.
of lijntje legaal wit . ik zou zeker wel het geld terug eisen. vind dit geen helaas meer en echt wel de moeite om even te dreigen.
Een vriend zou er volgens mij niet een jaar over doen een lening terug te betalen. Mijn inziens is dit een eenzijdige vriendschap. Maar goed, Ik zou bellen of er langs gaan en het aldaar opeisen. Ik had ooit een 'beste vriendin' die met regelmaat geld van mij leende. Op een gegeven moment was het bedrag zo hoog dat ik wel wat terug wilde zien. Dat kon niet want ze het had op dat moment niet maar een week later had ze 2!! paar nieuwe schoenen gekocht. Uiteindelijk ben ik zo ontzettend boos geworden en kon ik het gehele bedrag ophalen bij haar moeder. Jammer genoeg is de vriendschap dus daarom kapot gegaan. Ik leen nooit meer geld aan vrienden, alleen aan familieleden indien nodig.
Wie weet hoeveel mensen meer hem geld 'geleend' hebben zonder dat zijn vrouw het weet. Zeker werk van maken.
Mijn eerste gedachte was gokverslaafd.. (die doen altijd van alles om aan geld te komen). Dus rekening laten betalen zodat hij van het geld waarmee hij het eigenlijk moest betalen kon gokken ofzoiets. Maar dat is natuurlijk hartstikke speculeren. Ik zou idd een termijn stellen om het geld terug te hebben(bijv. na de datum volgende uitbetaling salaris), gebeurt dit niet, dan wordt zijn vrouw ingelicht. Een echte vriend zou sowieso uitleg geven over de siutatie.