Voor de dames die denken dat ze geen bv kunnen geven na een borstverkleining, hier een succesverhaal! Ik heb op mijn 17e een verkleining gehad waarbij de tepels helemaal zijn losgemaakt. Mijn chirurg zei zelfs dat ik nooit bv zou kunnen geven. Dat vond ik toen prima want daar was ik helemaal niet mee bezig en om zonder giga borsten en veel pijn rond te lopen vond ik veel belangrijker. Na de geboorte van Louise heb ik het geprobeerd maar al snel (mede door slechte begeleiding in het zh) ging ze over op kunstvoeding. Ik produceerde niets en na een zware ks vond ik het ook wel prima zo. Maar na een aantal maanden heb ik er erg veel verdriet van gehad dat het niet gelukt is en kwam ik erachter dat het misschien best had kunnen lukken. Hierdoor was ik nog meer gemotiveerd om bij de tweede het beter/anders te gaan doen. Na de geboorte van Tygo, die super hapt, een betere voorbereiding, een hele fijne kraam en een consult van een lactatiekundige kan ik dus nu melden dat ik met veel plezier 'al' bijna 11 weken volledige bv geef! Voor de langvoedsters hier is dat natuurlijk een peuleschil maar voor mij is iedere dag/week er 1! Ik heb (tot nu toe)geen enkel probleem gehad met de bv behalve de zorgen of ik wel genoeg melk had. Gezien Tygo het super doet en zo'n 200 gram per week aankomt hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken (al doe ik dat uiteraard soms nog wel). Ik vind het heerlijk om te doen en het is prachtig te zien dat dat kleine mannetje zo goed groeit op mijn melk. Ik heb geen doel tot wanneer ik bv wil geven want zoals al gezegd, iedere dag is er 1 en zoals het er nu naar uitziet gaan we de 3 maanden halen en dat vind ik al een wonder op zich Dus meiden, heb je een borstverkleining gehad, denk niet dat je dan toch geen bv kunt geven want het kan dus wel! Mocht er iemand vragen hebben, dan mag je me die altijd stellen
Super om te horen! Mijn zusje heeft ook een verkleining gehad en om die reden niet geprobeerd BV te gaan geven. Had ze op zich best willen doen, maar kraamzorg wilde enkel BV ondersteunen als ze volledig zou gaan kolven. Stomme lui, zo jammer vind ik dat.... Maar super dat het zo goed gaat, en ondanks dat ik al bijna 2 jaar voed, kan ik je zeggen dat juist die eerste maanden de zwaarste zijn en dus de dikste pluim verdienen! En zeker in jouw situatie!
Thanx! Wat erg van je zusje zeg en wat een rare eis! Mijn kraamhulp wilde juist niks van kolven weten. Ze verveelde zich kapot hahaha had gedacht veel werk bij ons te hebben met de bv maar het liep meteen al super. Dus mocht je zusje nog een kindje willen, dan is het zeker het proberen waard!
Leuk om te lezen! Stuur je het ook even naar Stefan Kleintjes van bv.com? Vindt ie vast leuk voor op zijn site (als je dat wilt natuurlijk). Oh en AL 11 weken is wel degelijk echt AL 11 weken hoor, dat mag je best zeggen!
Ja dat lijkt me op zich wel leuk maar weet niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat, moet ik dan gewoon een mailtje sturen ofzo?
Wat geweldig dat het zo goed loopt! Dit is met recht een succesverhaal te noemen. En die tip van bv.com is een goede. Met zo'n succesverhaal wordt je vast het verhaal van de week én het is een enorme motivatie voor alle (bijna) borstvoedende moeders .
Wat fijn dat het zo goed gaat!! En je voedt AL 11 weken! Bij mijn zoontje heb ik door geklooi met tepelhoedjes, en een productie die niet gooed was, maar 8 weken bv gegeven. Dat heb ik bij mijn dochter goed kunnen maken met ruim 10,5 maand bv. Dat voelt heel goed haha. Geniet er van!
Ik heb Stefan Kleintjes net een mail gestuurd, ik ben benieuwd! En nogmaals dank voor jullie complimenten/lieve woorden. Ik hoop nog lang bv te kunnen blijven geven
Wat goed van je! Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Ik heb eigenlijk hetzelfde meegemaakt: 15 jaar geleden (ik was 22 jaar) ook een borstverkleining gehad. De arts zei toen dat ze niet wisten of ik ooit BV kon geven, maar ik was totaal niet bezig met kinderen krijgen. In 2006 van mijn oudste kind (nu bijna 4) bevallen. Heb toen wel geprobeerd en kraamperiode met volledig BV afgesloten. Maar toch... Onzeker, het is de eerste en vooral: komt er wel wat met die borstverkleining... En ook nog tepelkloven dus ook gaan kolven. Dat motiveerde niet echt want daar kwam weinig uit. Ja, als ik nu terugkijk: toch wel een keér 60cc maar ik dacht dat heel weinig was. Dus na een maand zat ik op fv. In mei 2008 kwam de 2e. En een stuk relaxter en een super kraamhulp. Begin kostte weer wat moeite maar ik wilde per se doorzetten. Heb uiteindelijk 8 maanden gevoed want toen wilde ik afvallen en mijn eigen lijf weer terug. En vorig jaar oktober kwam ik erachter dat ik weer zwanger was (niet echt in de planning). Dochter Isabel is op 4 juli geboren en nog steeds krijgt ze BV. Niet volledig maar er zijn genoeg dagen dat het wel volledig is. Soms is het toch even handig om een flesje kv te geven want de andere 2 jongens lopen ook rond. En ze kan wel erg lang aan de borst hangen. Maar dat is hoogstens 1 fles per dag. Sinds 2 weken gaat ze naar kdv en daar krijgt ze 2 keer per dag kv. Ik vind het ook prima zo. Ik denk alleen niet dat ik weer 8 maanden ga redden. Ik val ook totaal niet af door BV en daar baal ik wel enorm van. Maar nogmaals: je mag trots zijn op jezelf. Ik ben het ook op mezelf!
Ik ben heel blij met je succesverhaal!! Ik heb toen ik 18 was, dus 6 jaar geleden, ook een borstverkleining gehad incl tepelreconstructie. Toen werd ook verteld dat ik ws geen borstvoeding kon geven maar dat vond ik toen niet erg. Uiteindelijk ben ik blij dat ik het gedaan heb, maar hoop wel zo enorm dat ik straks wel ons kindje kan voeden. Ik heb goede hoop, aangezien ik al een paar keer een korstje vocht op mn tepel heb gehad tijdens de zwangerschap. De kraamzorg organisatie heeft een BV keurmerk net als het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Ik ga me nog informeren met een bvinfoavond en lees veel op bv.com en zal zeker niet 1 2 3 opgeven.... Maar dit soort verhalen geven zeker goede moed! Bedankt! En inderdaad, 11 weken is AL wel 11 weken, mijn doel is dat elke dag, elk slokje, al heel wat is.
Lady Ice Shirr; volgens mij hebben wij toen destijds ook contact gehad over dit onderwerp! wat fijn dat je zolang bv hebt kunnen geven aan je tweede kindje. Echt helemaal top! Ik ben tot nu toe ook nog helemaal niet afgevallen helaas, maar dat neem ik maar voor lief. Ik heb er toen zo'n verdriet van gehad dat het met Louise niet gelukt is. Ik ben ook heeeeeel erg trots op jou! Suusjeh; mag ik vragen hoe oud je bent? Oftewel hoe lang geleden de verkleining is geweest? Ik heb namelijk begrepen dat hoe langer het geleden is, hoe beter je lichaam kans heeft gehad om de melkklieren te herstellen. Net zoals jij nu hebt, had ik ook de instelling, iedere dag bv is er 1 en de voorbereiding is het halve werk. Mocht het nou echt niet lukken, dan is het erg jammer maar weet in ieder geval dat het niet bij voorbaat niet gaat lukken na een verkleining. Ik hoop over een paar maanden ook jouw succesverhaal te mogen lezen!