Ik heb een hele goede band met mijn zus en ook met mijn ouders. We wonen allemaal 5 minuten lopen van elkaar vandaan in een soort driehoek en zien elkaar minstens 2 keer per week. Als kinderen konden we al goed met elkaar opschieten. Zij was echt de 'oudere zus' die mij, het lastige jonge zusje, 'grown-uplessons' gaf haha. Toch konden we natuurlijk ook wel eens flink ruzie maken hoor! Tijdens onze tienerjaren trokken we niet heel veel met elkaar op, maar we konden het wel altijd goed met elkaar vinden. Nu gaan we dus heel goed met elkaar om. We hebben zelfs een eigen bedrijfje samen (een kinderkleding webshop). We hebben wel heel andere interesses.
Ik heb een broertje van 10 jaar jonger. We hebben nooit ruzie en ik ben echt wel gek op hem! Toen ik nog thuis woonde keek hij altijd heel erg tegen mij op, dat was zo lief. Nu is hij zwaar aan de puberij en ik aan het moederen dus we zijn wel een beetje uit elkaar gegroeit maar altijd blij elkaar even te zien! We hebben de grootste lol als we samen Modern warfare spelen, wat helaas nu bijna nooit meer voorkomt.
Ik en mijn zusje hebben een super goede band! Spreken elkaar elke dag en zien elkaar ook geregeld. Als we ons niet oke voelen Bellrn we elkaar ook
Hoi, ik kom ook uit een groot gezin (9 stuks) we zijn met 6 zussen en 3 broers, en het is altijd goed. tuurlijk hadden we vroeger wel eens ruzie, maar nu eigenlijk nooit. We komen sowieso ieder weekend bij m´n ouders en door de weeks zie ik m´n zussen ook geregeld. de kinderen kunnen ook allemaal goed met elkaar opschieten. Ik vind het geweldig! Ik denk ook wel dat het er aan ligt hoe je met elkaar omgaat, het is leven en laten leven, geven en nemen, en niet gelijk alles wat er gezegd wordt persoonlijk opvatten en op iedere slak zout leggen. Relativeren dus, en als er iets is, gewoon zeggen.. en niet opkroppen. Ik merk het soms aan mijn schoonfamilie kant, dat je bij ieder woord dat je zegt, moet nadenken of het wel in goede aarde valt. En zo hoort het binnen familie niet te zijn. En ik ben zo blij met m´n zussen, er is er altijd wel iemand bij wie ik terecht kan, als er wat is. Met m´n broers is het ook goed, met de ene gaan we bijna altijd op vakantie en de andere is nog altijd mijn lieve kleine broertje, alhoewel hij ondertussen 17 jaar is en 2 meter lang dus hier gelukkig een hele fijne familieband!
Ik heb twee broertjes (tweeling) en een zusje. Wij zijn met zijn vieren heel hecht. Toen mijn zusje naar leiden verhuisde om te gaan studeren heb ik echt heel erg moeten huilen omdat ze nu zo ver weg zit. Ze is bij de geboorte van mijn jongste geweest. Mijn oudste broertje was ceremoniemeester toen we gingen trouwen. Mijn jongste broertje woont met zijn vriendin in een dorp en wil graag dat wij daar ook komen wonen, wat we waarschijnlijk wel ook gaan doen. Onze hele familie is sowieso hecht. We viefen veel feestdagen samen en hebben een jaarlijkse neven en nichten dag, dan gaan we naar een pretpark ofzo. Filmavondjes bij ons thuis, korte vakanties samen, ja we hebben het echt heel goed. We hebben ook afgesproken dat als we allemaal ouder zijn en onze ouders/ooms/tantes er niet meer zijn dat we zo hecht willen blijven. Ik vind het een heerlijk idee dat mijn zoons in zo'n stabiele en warme omgeving opgroeien
Ik heb een zus die tien jaar ouder is en mijn zus is 7 jaar ouder. Ik heb altijd al veel met mijn zus gedaan, maar nu ik zet kinderen heb is dat nog veel meer geworden en is onze band erg hecht. Met mijn broer heb ik een tijdje minder contact gehad, maar dat heeft zich weer hersteld en we spreken elkaar nu een keer in de week voor de laatste nieuwtjes... Zou niet zonder ze kunnen!
Hier ook een goede band met mijn 3 zussen en mijn broer! Tuurlijk is er wel eens een meningsverschil of en klein ruzietje, ma het kan niet altijd goed gaan Iedereen heeft meningsverschillen, iedereen een andere levenstijl dus dat kan natuurlijk wel eens botsen, ma ik moet zeggen, dat sinds we allemaal kindjes hebben, ook onze band alleen maar sterker wordt en ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik er 1 moet missen! En tsja ik denk dat het voor iedere moeder een steek in het hart is als de kids niet met elkaar overweg kunnen, ma daar denk ik liever nog niet over na en hoop maar dat ze het later goed met elkaar kunnen vinden!
Ik heb 2 oudere broers. 3 en 1 jaar ouder dan ik. Wij zijn altijd erg hecht geweest als kinderen. Ik had in het begin ook een hekel aan mijn broer zijn vriendin. Ik vond dat ze hem te veel claimde. Maar goed, daar kwam ik ook overheen en ze is een leuke en aardig schoonzus. Helaas is deze broer en schoonzus geëmigreerd naar Nieuw Zeeland. We zijn nog redelijk van alles op de hoogte, maar je merkt gewoon dat je toch verwijderd van elkaar door de afstand. Toen ze afgelopen kerst hier waren, met hun 2 dochters, was het weer vanouds. Het voelde gewoon zo vertrouwd weer en dat merkte je aan de kinderen. Die konden ook heel erg goed met elkaar opschieten, ondanks dat ze ze nog nooit gezien hadden. De 2de broer woont gelukkig ietsjes dichterbij. Wij komen regelmatig bij elkaar over de vloer en zijn jongste en mijn oudste zijn echt neef en nicht. Leuk om ze samen te zien spelen. Mijn man is oudste van 6 kids en die kunnen ook allemaal goed met elkaar opschieten. Wat ik wel merkt, is het leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste. Is 17 jaar en die hebben niet echt een band met elkaar. Ik kan ook heel goed opschieten met mijn schoonzussen. Als er echt iets is, dan zou ik hun bellen.
Ik heb 8 broers en zussen, en ben heel blij dat ik geen enig kind ben. Natuurlijk heb ik niet met allemaal een even sterke of goede band, maar gelukkig kan ik wel met allemaal door een deur (niet tegelijkertijd, daar zijn de deuren niet breed genoeg voor ). In de tijd varieert het bij mij ook nog; qua naar wie ik het meest toe trek en met wie even wat minder. Gelukkig is er keuze genoeg! In ons gezin is er jammer genoeg wel 'altijd wat'. Broers/zussen die voor kortere of langere tijd geen contact met anderen willen, bijvoorbeeld. Veel oud zeer. Mijn kinderen zijn nog klein, maar ik zie al wel een leuke broer/zus band ontstaan. Ze vechten elkaar af en toe de tent uit, maar zijn ook gek op elkaar en blij om elkaar te zien. Ze kunnen samen de grootste pret hebben, en gieren van de lach. En als ze elkaar knuffelen of troosten bij een verdrietje of pijntje smelt ik.
Ik heb 1 oudere broer met 12 jaar verschil. Tja, vroeger was dat leeftijdsverschil een beetje moeilijk. Hij ging met 18 jaar tot stuk in de nach uit en ik met 6 jaar kon de zondagochtend 6 uur zo leuk op zijn bed gaan springen... dat we elkaar toen niet zo lagen, is best wel te begrijpen. Maar sinds ik 15 jaar was, is de band enkel maar gaan groeien. Hij staat altijd voor me klaar en we bellen zo gemiddeld 3 keer per week.
Ik heb 3 zussen. Zij betekenen de wereld voor mij en ik voor hen. Ik ben de oudste en scheel 2 jaar met mijn oudste zus, 7 jaar met de middelste en 11,5 jaar met de jongste. Onze ouders liggen op dit moment in een zeer gecompliceerde scheiding. We zijn blij dat we elkaar hebben. Zo logeert de jongste nu weer even een weekje bij mij. Vroeger hadden ik en m'n oudste zus wel eens ruzie. Maar eigenlijk speelde we altijd samen. Eigenlijk hebben wij een hele sterke beschermingsdrang naar elkaar. Zo zei mijn jongste zus een paar dagen geleden nog: Ik haat het als je huilt ik heb liever dat ze mij pijn doen. En dat hebben we allemaal over en weer. Mijn moeder heeft een heel groot aandeel gehad in deze grote zusterliefde. Zij heeft namelijk erg slecht contact (altijd gehad) met haar zussen. Ze zei altijd: Meiden geen ruzie maken! Later heb je elkaar heel hard nodig! En dat blijkt nu wel...
Hier ben ik superblij met mijn broertje. Hij is 2,5 jaar jonger en toen we allebei op de middelbare school zaten ging het niet zo goed tussen ons, maar daarna, zien elkaar bijna dagelijks. Hij heeft zoveel gedaan in mijn nieuwe woning en is nu een echte steun voor mij in deze moeilijke periode van scheiding e.d. En voor mijn zoontje is hij de liefste oom die Daan zich maar kan wensen. Ik ken het ook anders, de band tussen mijn ex en zijn 4 zussen, verschrikkelijk. Dat maakt mij zo alleen nog blijer met mijn broer. Wil hem nog lang niet missen
Mijn zus is alles voor mij en mijn man en zijn broertje lopen de deur bij elkaar plat. Ik moet er niet aan denken dat 1 van ons die band niet had! We hebben echt heel veel aan elkaar en gaan zelfs altijd met elkaar op vakantie. Hier niets meer dan goeds dus
Sterkte hoor, een scheiding doorstaan van je ouders is moeilijk. Hoe vaak het ook voorkomt, dat doet niks af aan het verdriet dat het met zich meebrengt. Hoe oud je als kinderen ook bent. Onderstreept wel weer het belang van een goede opvoeding en respect voor elkaar hebben.
Mijn broertje en mijn zusje wonen nog bij mijn ouders (studeren nog) en gaan verder hun eigen gang, maar onze band is erg sterk. We hebben weinig woorden nodig, maar steunen elkaar door dik en dun. Het grappige is, dat mm broertje en zusje elkaars tegenovergestelde zijn, en ik zit qua karakter er een beetje tussenin... Dus als er een keer wat is, lobby ik tussen hen. We hebben alle drie een tattoo. Zusje een zon, broertje een maan en ik drie sterren. En die figuurtjes zeggen ook weer veel over onze karakters
ja hoor, ik heb 1 broer boven mij en 1 onder mij en met beiden een heel goed contact. de broer boven mij woont in DLD en zie ik dus weinig, maar we skypen en facebooken veel. en heb 1 broer onder mij de lichamelijk gehandicapt is, hem zie ik regelmatig. Mijn zoon is dol op zijn beide ooms. Stoeien met mijn oudere broer en zorgzaam voor mijn gehandicapte jongere broer. vooral om te zien hoe hij mt mijn broertje om gaat dan smelt mijn hart
Fantastisch, k heb 1 broer en 1 zus. Door een rottige jeugd hadden we alleen elkaar en we vormden steeds 1 blok tegen iedereen die ons kwaad deed. Nu nog: ex-buurman kwam mij aanvallen, 1 telefoontje en broertje stond er. Buurman kwam daarna niet meer in mijn buurt. Zus idem: haar kindje en de mijne logeren geregeld bij elkaar en vaak moet ik kleertjes gaan zoeken bij haar en zij flesjes bij mij omdat alles tezamen terecht komt. Ook delen we alles met elkaar, onze echtgenoten weten ondertussen wel dat er niets geheim blijft. Kindjes mogen ook veel bij broer en zus gaan logeren en vooral bij broer is het altijd feest (hij neemt ze mee naar de McDonalds ed). Toen ik een PND had na de eerste hebben broer en zus meegeholpen om met mijn man voor de baby te zorgen en mijn broer is bij de tweede zelfs enkele nachten komen oppassen zodat we konden rusten (baby was toen enkele dagen). Dus zoals je wel kan lezen: ik kan broer en zus niet missen. Ik wil dat mijn kinderen ook zo'n band krijgen met elkaar
Ik heb prima contact met mijn jongere broertje. Hij is 4 jaar jonger dan ik en woont nog bij pa en ma, maar we hebben de grootste lol samen. Mijn moeder heeft 3 broers waarvan ze er met 2 heel goed contact heeft en met 1 niet super, maar ook niet heel slecht. Ze heeft er gewoon iets minder mee. Het is ook haar oudste broer en die is best een stukje ouder. Mijn vader heeft een zus en 2 broers, hartstikke leuk contact. Ik ken eigenlijk geen mensen die geen of slecht contact hebben met hun broers of zussen. Mijn vriend heeft 2 zussen waarvan er eentje een beetje bijzonder is, en dat botert de ene keer beter dan de andere keer.
Ik heb heel goed contact met mijn jongere broer,we steunen mekaar door dik&dun,zeker nu onze ouders elk contact verbroken hebben.