De vakantie begint lekker... Dochterlief is snotje verkouden en sinds vanavond klaagt ze over oorpijn. Ze is naar bed gegaan en net wakker geworden van de pijn. Zetpil gegeven en nu slaapt ze weer gelukkig. Over 11 dagen gaan we met het vliegtuig weg en iedere dag zwemmen. Wat is wijs? Naar de dokter om oorontsteking uit te sluiten? Of gewoon uitzieken?
Naar de dokter gaan. En neusspray met xylometazoline gebruiken een week 3x daags. Maar dat zal je dokter je ook wel vertellen. In het vliegtuig met oorpijn is verschrikkelijk.
Even 2 dagen aankijken, als ze niet meer last heeft dan nu.. Inderdaad neusspray en paracetamol gebruiken. Ook de max als dat nodig is. Paracetamol ook door blijven doseren, dan bouw je een spiegel op en werkt het beter. Volgens onze huisarts is een oorontsteking vaak niet door een bacterie, maar door een virus. Dus dan heb je weinig aan antibiotica (en het ging hier meestal ook zo over). Alleen als het langer duurt is het vaak wel een bacterie. Dan helpt AB wel. Het duurt vaak zo'n 1,5/2 dagen voordat AB gaat werken. Dus als je morgen/donderdag zou gaan, ben je nog optijd.. Uit ervaring weet ik dat mijn huisarts, de vervangende huisarts hier, en de vervangende huisarts bij mijn ouders allemaal niet zo snel AB geven. Pas na 3-4 dagen flink last zonder verbetering..
Inderdaad... Oorontsteking maar niets gegeven. Alleen neusspray en paracetamol. Gelukkig hebben we nog een dikke week om fit te worden.