Je bent echt niet de enige hoor, mijn dochter krijgt ong 2x per week appel-peer sap van olvarit en ze heeft laatst paar happen gepureerde peer gehad, juist omdat ze zon ongelovelijke last van krampjes had/heeft en NIKS hielp( ik geef bv en ze drinkt snel en teveel), ze krijgt nu 3x een dosis venkelwater per dag en dan gaat het beter wat tegenwoordig ook inneens niet meer mag, die dagen dat ze sap heeft gehad heeft ze helemaal GEEN krampjes en de ochtend erna een lekkere volle luier, de peer vond ze ook heerlijk alleen mn vriend is het er niet mee eens vandaar dat ik nog ff wacht met de volgende keer, hoe graag ik het haar ook wil geven want ze is echt geintereseert naar voedsel toe. Ik heb het hier ook nooit eerder over gehad vanwege sommige aanvallen die je hier soms krijgt, je moet gewoon doen waar JIJ je goed bij voelt en zelf zie je wel wat het beste voor je baby is.
Waarom zou venkelwater niet mogen? Er werd mij geadviseerd om de fles aan te maken met venkelwater of om het op een lepeltje te geven. Wij zullen ook vroeg beginnen met bijvoeden omdat Mini (2,5 maand oud + 2w overtijd geboren) nu al niet meer genoeg lijkt te hebben aan 5x180cc. Ik ga komende week met het CB overleggen of ik naar 4x210cc over mag stappen, en dan evt. in noodgevallen een halve fles 's avonds (60+2) mag geven vlak voor het slapen gaan, dan kom ik op hetzelfde aantal schepjes, maar misschien is hij daar dan wel tevreden mee. Nu is het gillen wanneer de fles leeg is, hij is duidelijk nog niet verzadigd. Gek genoeg was het "vroeger" allemaal anders. Toen aten kindjes met 3 maanden al met de pot mee als ik de "ervaringsdeskundigen" mag geloven Mijn schoonmoeder riep laatst al dat ik nu de avondfles al met bambix aan moet gaan maken, maar dat is toch pas met 6m?
in venkelwater zouden schadelijke stoffen kunnen zitten... Nou merk dr niks van meisje doet het er goed mee.. Mijn wijkverpleegkundige van 63 jaar zei zelf als je alles moet geloven mag je helemaal niks meer, durfde het eerst niet te gebruiken maar toen wel gaan doen, en ben blij dat ik het heb geprobeert. Er verandert gewoon zooooooooooooveel met de jaren vandaag word dit aangeprezen en volgende week is het inneens verboden..
Waarom zou het cb boos op jou worden als je kind besluit door te slapen? Mini sliep na een week of 4 al door en het cb zegt dat ik mazzel heb met zo'n makkelijk kindje. Qua ontlasting helpt hier 20cc extra water per fles (10cc hielp iets voor dunnere ontlasting, maar met 20cc poept hij zonder te huilen/gillen), en ik heb drupjes van vsm tegen krampjes. ook venkelwater krijgt hij af en toe. Ik ga komende week bij het cb vragen wanneer ik mag starten met fruit/groente, maar hier zijn ze meer zo van "doe wat JIJ denkt dat goed is voor je kind!" Let wel, het cb geeft richtlijnen aan. Je kunt ze volgen, maar het is geen ramp wanneer je er vanaf wijkt . Jij kent immers je kind het beste, niet iemand die jou en je kind maar een paar keer per jaar ziet
Ik hoorde dat venkel kankerverwekkend zou zijn, maar als je dan gaat zoeken naar wetenschappelijke onderbouwing, wordt die stelling al keihard onderuit gehaald. Niet bang voor zijn dus... Als je buiten loopt kan je ook onder een bus komen en doodgaan, ik bedoel maar, je kunt wel voor alles bang zijn maar dan, zoals je wvpk het zegt, mag je idd niks meer.
Dit zegt het Voedingscentrum over Venkel. Allylalkoxybenzenen | Voedingscentrum Voor zwangere vrouwen en babys wordt geadviseerd: Geen venkelthee en anijsthee te gebruiken, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes bij babys of om de melkproductie te bevorderen Ik nam liever het zekere voor het onzekere.
Ik snap je aversie tegen medicijnen niet zo, eerlijk gezegd. Die zijn er toch gewoon om je kind te helpen? Met goede medicatie hoef je minder zware voeding te geven. Ik vind trouwens dat je dit WEL op het CB moet bespreken hoor. Zij moeten jou passend advies geven en hoe kunnen ze dat nou doen als ze niet weten wat jij met je kind doet?
Hier een succesverhaal over het gebruik van Rijstebloem Een kleine week geleden was mijn vriend (ik ook) het helemaal beu snachts... tig x uit bed voor zijn speen... Dus de laatste fles van de volgende dag heeft mijn vriend Rijstebloem er in gedaan. Elke nacht ging het ietsjes beter. Met als gevolg dat ons ventje al 3 nachten geluidloos heeft doorgeslapen én vanmorgen zelfs om 7 uur nog sliep!! Heb hem toen wel wakker gemaakt want ik vertrouwde het niet En een flesje gegeven. Het gaat op het moment zo goed dat ik er vertrouwen in heb het andere bijvoeden nog uit te kunnen stellen!
@cyntje: Ze staat niet onder behandeling nee omdat het zo goed gaat met die dikke voeding en ze komt gewoon goed aan. Ik heb toen ik net bevallen was trouwens gewoon venkelthee gedronken.. Gekregen van kraamverzogster, zo zie je maar dat iedereen weer wat anders zegt... @Uk2011: Bambix zitten dan geloof ik weer gluten etc in, rijstebloem geloof ik niet?... en dat doorslapen ze heeft alleen de eerste nacht na de bevalling gehuild toen sliep ze door maar in de kraamweek moesten we haar nog wakker maken eerst elke 4 uur toen elke 6 uur omdat ze niet aankwam, daarna bleef ze goed op gewicht en hebben we haar laten doorslapen. Nu groeit ze gelukkig erg goed en slaapt ze van 22.30-7.30 dan fles en dan weer tot 10.30. @Cyntje misschien kan ik dat van de rijstebloem eens overleggen met CB voor 's avonds en 's nachts hebben we het niet nodig want dan slaapt ze gewoon maar misschien voor die fles van 14.00 uur...
Je hebt ook verschillende soorten van jbpm. Sommige dikken in fles al in, sommigen dikken pas in de maag in. Dus als je een doosje haalt en je kindje lijkt het niet te verdragen, dan kan je nog altijd een andere proberen. Ik woon in België, maar die wat ik had (weet het merk nu niet meer, had hij bij de apotheek gehaald) is niet in NL te verkrijgen. Maar hier hielp het niet om door te slapen, maar moest het doen zodat hij wat meer kcal op een dag binnen kreeg. Ivm venkelthee: De vroedvrouw raadde mij dat ook af tegen krampjes omdat dat het risico op wiegendood zou verhogen.
Dank je voor de info! Hier ook hetzelfde ritme. Tussen 21:00-23:00 laatste fles en dan naar bed. Vanmorgen ging mijn "wekkertje" ook pas weer om 7:30 En nu ligt hij weer heerlijk te slapen, tot ong. 10:30 inderdaad.
Dat middel dat in België wel te koop is en in Nederland niet heet Gelilact. Is van iets heel anders gemaakt als johannesbroodpitmeel, maar heeft wel dezelfde werking.
Kijk eens bij de reformwinkel, daar verkopen ze biologische van een ander merk. Het heet ook wel eens carobemeel.
Ik ben het wel met Lisette eens. Ik vind dat er niks mis is met medicijnen maar ze zijn wel chemisch, als je het op kunt lossen met meer natuurlijke dingen zoals een hapje peer, dan is dat toch super? Ik ben het ook eens met de stelling dat je, in verband met de darmrijping, het beste kunt wachten met bijvoeden tot de zes maanden. Maar soms is het gewoon niet anders en is het beter om eerder wat extra's te geven. En het is ook niet zo dat Lisette's kleintje hele maaltijden te verwerken krijgt natuurlijk.
Hier ook met 4 maanden begonnen. Onze dochter was ten eerste geen melkfan, ten tweede kreeg ze enorm dunne ontlasting van melk. In overleg met cb en ha begonnen met bijvoeden. Ging vanaf begin heel goed en mevrouw lust nu met haar 2.5 werkelijk alles
Ook mijn dochtertje krijgt vanaf 4 maanden bijvoeding. Miijn zoon heeft dit ook gehad. Begonnen met fruit en 3 dagen hetzelfde geven om te kijken hoe ze er op reageren. Tevens rijstebloem in eerste en lAatste fles. Dochtertje van nu 4 maanden slaapt van half 8 tot half 8 en doet dit al 2 maanden. Vanaf 5 maanden begin ik met kleine hapjes groente.