Succesverhalen gezocht; bijvoeding vanaf 4 mnd.

Discussie in 'Voeding' gestart door Fem, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Opperdepop ligt hier ook nog gewoon in het schap bij AH. Vorig jaar is het een maand of 3 uitverkocht geweest geloof ik. Heb het zelf ook en er een aantal lekkere recepten uitgehaald waar ze lekker van gesmuld hebben.

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Lisette
    Fijn dat je fruit "mag" blijven geven van het CB. Die zien ook wel in dat dit bij jouw kindje gewoon goed werkt. Je hebt er goed over nagedacht en dit werkt voor haar dus dan moet je gewoon je eigen mama-intuïtie volgen. Hoera voor jou dat je dat hebt gedurfd en nu een blije baby hebt!

Ik kan over een paar weekjes ook weer eens gaan kijken of mijn meisje er aan toe is. Mijn oudste dochter heeft ook al vanaf 4 maanden bijvoeding en vanaf dat moment ging het eindelijk beter met haar darmpjes/dunne poep en kreeg ze veel minder spuitluiers. Maar het kan best dat bij mijn jongste dochter het anders werkt en ze er nog niet aan toe is. Dan wachten we gewoon nog een paar weekjes.

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

@collo :) dankje wat een fijne reactie :D

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Vind het maar lastig hoor. Je hoort en leest bijna overal dat je pas na zes maanden moet beginnen met bijvoeding, dat voor die tijd de darmen nog niet rijp zouden zijn. Ook lees ik dat je vanaf 4 maanden mag beginnen en vanaf zes maanden moet beginnen.
    Nu heeft ons mannetje reflux, heeft hier ook medicatie voor. Hij krijgt Nutrilon omneo met nutriton (2x180 en 2x210 ml water). Het is een groot kereltje (4 maand en nu ruim 7 kilo en 67 cm.) De laatste tijd zit hij vaak met zijn knuistjes in zijn mond, zit er ook echt op te zuigen, kijkt echt naar hoe wij aan het eten zijn (volgt de vork of lepel echt).
    Ik heb het gevoel dat ons mannetje er wel aan toe is wat meer te krijgen dan alleen de melk. Maar hoe kan ik dit het beste doen? Heb al wel peer geprobeerd (mondje ging goed open en hij hapte het goed af) geprakt niet gepureerd ivm de lucht die er anders in komt, maar hoor/lees ook wel over mengen met gekruimelde liga.

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Je kan het fruit mengen met wat (aangemaakte of moeder-)melk en rijstebloem.
    Liga (gluten) mag pas vanaf 6 maanden geloof ik.

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Vind dit wel een interessant topic, ik blijf het even volgen.

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dames... het is zo ver!
    Vandaag gaan we beginnen met groenten! Verse spersieboontjes mjammie!

Reden... Lars zit de laatste dagen opeens in een ander ritme. Vanmorgen wéér om 8 uur wakker moeten maken. Met als gevolg we weer op 4 flessen uit gaan komen. De tijd tussen de flessen inkorten werkt hier niet want dan heeft hij nog niet zo'n honger en drinkt hij zijn fles niet leeg. Dús we gaan het vandaag eens anders proberen namelijk:

8.00 180+6
    Spelen tot 9.30
    12.00 180+6
    Spelen tot
    13.30/14.00 uur?
    16.00 180+6
    17.00 groente
    21.30 fles 180+6+2,5 schepjes rijstebloem

Het zal me benieuwen. Nu is het wél zo dat ik deze week vakantie heb en Lars dus ook niet naar het kdv hoeft (of mn ouders) en dus niet om 6.00 uit bed hoeft. Hoe we het op die dagen gaan doen????

Fototoestel ligt klaar :D

8. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hier een succesverhaal!

Wij zijn toen Job precies 4 maanden was begonnen met bijvoeding. Hij smakte veel en we wilde het gaan proberen. Lukt het niet, dan niet, lukt het wel, mooi. Wij zijn begonnen met fruit. Appel, peer, mango, gemengd potje. 2 weken later zijn we met groente begonnen. Wortel, sperziebonen, bloemkool, snijbonen, courgette, broccoli. Het ging allemaal van een leien dakje. Banaan gaf veel verstopping, die hebben we toen wel achterwege gelaten. Sinds 2 weken zijn we weer met banaan begonnen en het gaat nu prima. Ik denk dat je gauw genoeg merkt of je kindje toe is aan bijvoeding. Hier op het CB werd gezegd dat ik mocht beginnen met bijvoeding bij 4 maanden. Mits er geen allergieen in de directe familie zijn. Dan hadden we tot 6 maanden moeten wachten.

Liefs

Deel Deze Pagina