Hoi Dames, Ik heb een vraag. Ik geef mijn dochtertje al 5 maanden bv, en sinds ik werk krijgt ze de fles met afgekolfde melk op het kdv. Meestal kan ik wel genoeg kolven, al kolf ik niet veel/makkelijk En soms lukt het echt niet om genoeg te kolven en dan krijgt ze een flesje kv. Nou is het probleem dat ze tegenwoordig overdag op de dagen dat ik haar wel zelf kan voeden heel onrustig is als ze drinkt. Ze gaat dan huilen en wringen, maar als ik haar in bedwang houdt en voor de tepel gaat ze wel weer drinken, maar na een paar slokken begint het weer opnieuw. Wel krijgt ze dan melk binnen, want het loopt soms langs haar wang, dus "droog"sta ik niet.. Hebben meer dames dat en misschien tips voor mij?? Wel heb ik regelmatig een dip in de bv, door druk op het werk, en menstruatie. Ik doe er dan iedere keer weer alles aan om het op te krikken, maar zulke volle borsten als eerst krijg ik niet meer. Zou dit dan misschien toch het einde van de bv zijn????
Het kan zijn dat je met kolven pas later een tsr krijgt? Er zijn speciale neussprays voor; Syntocinon genaamd, om de tsr op te wekken. Misschien komt hij met de live voeding ook wat later dat ze zo ongeduldig is? Dan kan je hem ook gebruiken, is echt geen probleem! Als jij gewoon blijft voeden/kolven houdt je borstvoeding echt niet zomaar op hoor!
bedankt voor je reaktie Die neusspray gebuik ik al, en die helpt wel. Maar ik heb meer het idee dat ze een fles drinken makkelijker vindt.Het is nu echt af en toe een strijd om haar live te voeden, maar s´nachts gaat het wel weer goed.??
Als ik zelf onrustig ben door drukte en of stress, of in een drukke omgeving ben drinkt mijn dochter ook moeilijk uit de borst. Als ik dan een rustige plek zoek en er echt rustig voor gaat zitten werkt het meestal wel. Succes
Dat zou kunnen! Ik geef nooit de fles. Wel weet ik dat toen mijn zoontje met 8 maanden de borst weigerde omdat hij tanden kreeg, wel uit een fles en na twee dagen ook weer 's nachts wou drinken. Meer honger en moe 's nachts, rustige omgeving en dat soort zaken zullen wel meegespeeld hebben.