rechtszaak

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door cvm1985, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Na ruim een jaar vind volgende maand eindelijk de rechtszaak plaats waarin mijn man en ik verzoeken om een verlaging/vaststelling van de alimentatie voor zijn kinderen, vaststellen van de omgang en het aanvragen van gezamelijk gezag met zijn ex.
    Kan iemand mij vertellen hoe zo'n zitting een beetje gaat en of de uitspraak direct gedaan word? Of moet je daar weer een poos op wachten...

De zaak is nogal gecompliceerd, na het indienen van ons verzoek en verweerschrift is de oudste zoon van mijn man uit huis geplaatst vanwege zijn verstandelijke beperking. Hij verblijft nu in een gezinsvervangend tehuis (geheel vergoed door de awbz op kleding en waskosten na) maar mijn mans ex eist alsnog een hoge alimentatie voor hem.
    De jongste zoon woont wel bij zijn moeder maar ook daarvoor wil zij een hoge bijdrage. Zelf werkt zij amper en ze zegt vanwege gezondheidsproblemen ook niet meer te willen werken.

Sinds het ingang zetten van de procedure hebben we knallende ruzie met mijn mans ex, iets waar de kinderen zeker onder lijden ook al proberen wij hen niet te laten merken hoe we over hun moeder denken. Helaas is het andersom wel anders en worden beide kinderen erg tegen ons op gezet. Ik hoop dat het nu eindelijk eerlijk en snel bepaald gaat worden en we verder kunnen met ons leven want de dreigmailtjes, het weghouden van de kinderen enkele maanden afgelopen jaar enz hebben een aardig stempel gedrukt op ons gezin!

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

meid, ik weet verder niet hoe het gaat met zo/n rechtzaak, maar hier ook een verschrikkelijke situatie op het moment waar ik liever niet over schrijf op internet, je weet nooit hoe en wie er mee leest natuurlijk! je mag me wel pb-en. steun kun je iniedergeval gebruiken.

Deel Deze Pagina