Wel of geen seks dag voor IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MMJPJ, May 25, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

May 1, 2023
    299
    156
    43
    Female
    Hallo iedereen.
    ik ben ondertussen beland bij IUI poging 6. Morgen IUI, gister had ik een ei van 18mm en die avond heb ik de Ovitrelle gezet. Deze dag heb ik af en toe steken links in mijn onderbuik. Ook wat lichtroze afscheiding. Ik ben dus bang dat mijn ei al gesprongen is en heb morgen 11:00 uur pas de IUI ( is dit überhaupt mogelijk zo kort na de Ovitrelle?)
    Iig twijfel ik nu om vanavond toch seks te hebben. Mijn man heeft verder goed zaad en ik hoop dat het deze ronde toch een keer lukt aangezien het anders een IVF traject gaat worden :(

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik zou bijna zeggen: waarom niet. Maar ik weet niet wat de andere kanten ervan zijn. Of er meerdere eitjes groeien bv. En wat voor risico's het wel/niet geeft.

MMJPJ likes this.
  3. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

May 1, 2023
    299
    156
    43
    Female
    Bedankt voor je reactie :) mijn intuïtie zegt ook ‘gewoon doen’.
    Ik heb zo ver ze hebben gezien maar 1 dominant ei.
    Het enige risico is denk ik dat de zaadproductie van morgen minder kan zijn als ik vanavond nog seks heb. Maar nogmaals ligt het probleem niet bij mijn man of zijn zaad.
    Als hij slecht zaad zou hebben zou ik het niet doen, maar nu twijfel ik dus …

4. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Ik zou het ook doen, wij zijn nog niet bij IUI maar hebben daar binnenkort gesprek over als ik nu niet zwanger ben. Had al wel vast de folder gelezen en ons ziekenhuis is daar volgensmij een uitzondering in, maar die geven aan juist gewoon regelmatig seks te hebben voor IUI. Ik vond het juist bijzonder omdat ik vaak hoor over 2-3 dagen onthouding, maar nu bij OI zijn ze ook grote voorstander van veeeel seks. Als het zaad goed is zou ik het dus wel doen, ook omdat het juist de laatste ronde is.

MMJPJ likes this.
  5. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

May 1, 2023
    299
    156
    43
    Female
    Wat spannend, wanneer moet je testen? bedankt voor de info, ik hoor ook hele wisselende adviezen per ziekenhuis , maar dan denk ik dat ik er idd toch voor ga , veel seks haha. Ik gooi alles in de strijd deze ronde :p

Orchid24 and WWJD like this.
  6. WWJD

WWJD Niet meer actief

Haha veel plezier :thumup:

MMJPJ likes this.
  7. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

Mar 27, 2019
    2,376
    2,264
    113
    Female
    Als het ziekenhuis dat prima vindt gewoon doen. Bij mij moest t minimaal 48 u oud zijn bij IUI. Ondanks goed zaad. Maar dat is wss dan eigen protocol

MMJPJ likes this.
  8. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

May 1, 2023
    299
    156
    43
    Female
    Wel raar dat elk ziekenhuis het weer anders doet toch?
    Maar heb idd gister gesekst en vandaag IUI gehad. Mijn partner heeft er 21 miljoen uit gekregen dus dat is prima en best knap na zoveel seks haha.
    Ik had het opgebiecht bij de verpleegkundigen die de behandeling deden. Ook zij gaven me groot gelijk. Soms moet je gewoon vertrouwen op je gevoel. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan. Ook mocht het nu niet lukken, ik heb er alles aan gedaan.

WWJD, Orchid24 and Caithxxx like this.

Share This Page