Hoi allemaal, Ik ga voor mijn eerste IUI en ben vandaag begonnen met puregon prikken. Oef dat viel mee zeg... Maar mijn vraag is moet het echt in de koelkast bewaard worden? In de handleiding staat in of buiten de koelkast < 25 graden. De mevrouw van de apotheek had het wel over de koelkast. Ik ga morgen naar iets toe waar ik het eigenlijk niet in de koelkast kan zetten maar gewoon in de auto wil bewaren... Wat denken jullie, kan dat wel. Groetjes, Ansj.
Ja puregon moet je idd in de koelkast bewaren. In de auto kan wel lijkt me aangezien het buiten ook nog best koud is.
Dacht dat het een aantal uren buiten de koelkast bewaard mag worden (stond in de bijsluiter) maar nu in de auto zou geen probleem moeten zijn, proberen om'm niet in de zon te parkeren
Je kan het IND buiten de koelkast bewaren, Ik deed de pen zelf buiten de koelkast (waar ik 4x mee kon spuiten) en de voorraad lag toch echt in de koelkast! Dit werkte voor mij het fijnst!
In tegenstelling tot mijn voorgangers: puregon moet idd beneden de 25 graden, dus op kamertemperatuur is prima. ECHTER, als de ampul al een keer aan is geprikt, dan moet hij daarna wel in de koelkast. Dit ivm mogelijke besmetting. Dan nog 28 houdbaar. Zo is het mij verteld.
Hi Ansj, Ja puregon moet je in de koelkast bewaren wat ik heb gedaan toen ik moest reizen voor werk toen ik prikte,ik heb den diabetes koeltasje gekocht bij de apotheek en kon de spuitjes daarin bewaren en wanneer ik dan bij hotel aankwam gaf ik daar mijn tasje af, spuitjes in koelkast en koelding in de vriezer zodat ik de volgende dag weer hetzelfde kon doen Groetjes, Hopefulness
Was niet het ziekenhuis, maar de apotheek. Ze vertellen dus hetzelfde als de bijsluiter ( en ik neem aan dat die correct is, want dat is getest en goedbevonden door de fabrikant), met dat verschil dat een open ampul uit voorzorg beter in de koelkast kan. Wascenkel een extra advies van apotheek, just to be sure...
Hoi, En merk je wat van de puregon? Ik ben nu met de 2e ronde IUI bezig. De eerste ronde merkte ik vrij weinig, maar laatst zei mn vriend dat ie vond dat ik zachtaardiger was geworden. Haha, een mooie bijwerking? Hebben jullie dat ook? Het kan zijn omdat ik zelf te weinig progesteron aanmaak, en nu door de hormonen meer vrouwelijke hormonen heb, maar ik was benieuwd of jullie dat ook ervaren. (Of jullie partners... )
Hoi, Ik heb vandaag 'prikles' gehad op het zh.. Daar zei de verpleegkundige dat je ze in de koelkast moet bewaren. Ze gaf wel als tip om ze er een half uur voordat je gaat prikken uit te halen, anders 'kan' het pijnlijker zijn... Groetjes, Noux