Hallo allemaal, Waarschijnlijk zijn er al meer van dit soort lijstjes maar ik kan ze niet meer terugvinden dus vandaar even opnieuw. Ik zit nu ik IUI 7 en vind het moeilijk om hoop te houden. Dit is voor ons de laatste IUI. Ik ken niemand in mijn omgeving die zwanger is geworden van IUI (wel ivf/icsi) en ben dus eigenlijk op zoek naar jullie succesverhalen! Er is bij ons geen reden gevonden dat het niet lukt. Ik weet dat ieder mens, iedere cyclus en ieder moment anders is maar ik ben gewoon benieuwd bij ons in de kliniek doen ze standaard 6 IUIs voordat je door mag met ivf. Ze zullen er geen 6 doen als er nooit iemand zwanger door wordt, toch Dus mijn vraag: wie is er zwanger geworden door IUI en in welke ronde was dat?
Jammer aan jouw onderschrift te zien zit je nu wel in een spannende periode! Ik duim voor je dat je over iets meer dan een week een succesverhaal over icsi kunt vertellen!
Ik ben een succesverhaal. 2 keer zwanger geworden door IUI. 1e keer poging 3 en nu bij poging 4. Vind wel dat het heel erg met timing te maken heeft. Bij de 4e poging had ik het vermoeden dat de inseminatie te laat plaats zou vinden. Ik heb daarom iedere dag bloed moeten prikken en inderdaad is toen de dag van inseminatie vervroegd. Gevolg: nu 33+1 weken zwanger.
Ja wat goed!! Gefeliciteerd! Was er bij jullie een verklaring gevonden waarom het via de natuurlijke weg niet lukte? Timing komt inderdaad nauw. En omdat ze zo strak vasthouden aan de standaard procedures blijft het denk ik altijd een gok en jouw gevoel tegenover de wetenschap. Ik heb de vorige ronde tijdens de laatste echo aangegeven dat de inseminatie volgens mij te laat zou komen, na zo'n heel traject ken je je lichaam ook wel een beetje . Ze gaven aan dat het echt wel goed zou komen, ze konden nog wel 1 dag rekken zodat de inseminatie op maandag kon ipv zondag. Zelfs vrijdag nog bloedgeprikt om mij te laten zien dat de eisprong nog niet geweest was. Ik kreeg zondag zere borsten (altijd paar uur na eisprong) en wist dat het te laat was. Toch maandag inseminatie en volgens de vpk was de timing prima. Toch werd ik ineens 12 dagen na IUI ongesteld, rondes daarvoor altijd 14... hopelijk zit er nu geen zondag in de weg en kunnen we gewoon mijn lichaam aanhouden ipv de bezetting in de kliniek... Maar iig goed om te horen dat er hoop is en dat de timing soms perfect is succes met de laatste weken! Succes met de laatste weken!
Hier 6x zwanger geweest middels iui. De eerste keer bij iui6, 2de keer bij iui2. Daarna heb ik het niet meer opgeschreven, maar wel elke keer binnen 6 pogingen. Helaas alle keren een miskraam. Nu met ICSI 2 blijvend zwanger.
Het lichaam van mijn man maakt antistoffen aan tegen zijn eigen zaad. Gevolg is 100% verkleving, dus een natuurlijke bevruchting zit er helaas niet in. Met mij voor zover we weten alles goed. Toen de arts de dag van inseminatie aangaf zag ze me beteuterd kijken en vroeg ze wat er aan de hand was. Toen gaf ik aan dat ik verwachtte dat het eitje sneller zou groeien dan waar zij vanuit ging (2 mm per dag ten opzichte van 1 mm). Ze reageerde echt super. Ze wilde absoluut niet dat ik gestresst deze poging in zou gaan, dus dan moest ik iedere ochtend bloed prikken. De inseminatie stond gepland voor maandag en zaterdagavond belde ze me dat mijn eisprong er aan zat te komen. IUI dus uiteindelijk op zondag gedaan. Ik heb dus zaterdagochtend nog bloed geprikt. Jij hebt vrijdag bloed geprikt, maar je weet niet wat er in het weekend nog is gebeurd. Ook balen dat ze geen inseminatie in het weekend doen. Toen ik bij een vorige poging ook het vermoeden had dat we te laat waren, werd ik 11 dagen na de inseminatie ongesteld, dus het klopt precies met jouw verhaal. Succes meis, het komt echt wel goed! X
Hoi @Loeselein , ik ben nog bezig met iui, ben in de 3de ronde bezig In ons iui topic, zijn tot nu toe 3 meiden zwanger geworden, lees maar eens http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wie-nog-meer-iui-april-mei.654185/page-57
Ik ben bij de 6e poging zwanger geraakt. De eerste 3 pogingen steeds overtuigd geweest dat we te laat waren. Ik voel namelijk m'n eisprong altijd, lig dan krom van de pijn. De 4e poging is afgeblazen omdat de eisprong al geweest was 1 dag eerder dan de iui gepland stond, had s'nacht's krom gelegen van de pijn en smeekte om een echo want ik geloofde er totaal niet meer in. Uiteindelijk kreeg ik die echo en inderdaad de eitjes waren al gesprongen. Waren ook nog eens 2 eitjes dus ik was enorm boos dat ze aan het protocol vasthielden. Toen dus de 4e poging nieuwe kans gegeven een maand later en weer was ik overtuigd dat we te laat waren omdat ik die nacht ervoor weer krom had gelegen van de pijn. Maar een echo deden ze niet aan want het kon nog steeds (vriend heeft traag zaad dus ik geloofde er weer niet in) De 5e poging hadden we een invallende gynacoloog en mocht ik zelf kiezen na de pregnyl injectie om de volgende dag de iui te hebben ipv pas na 36 uur. Waar ik enorm blij mee was en dus koos ik voor de volgende dag. Binnen 3 uur na de inseminatie lag ik krom van de pijn door de eisprong maar helaas was het niet raak. De 6e poging zou ik de iui op zaterdag hebben (donderdag pregnyl) maar op mijn verzoek na heel veel mitsen en maren van het ziekenhuis toch de inseminatie zo laat mogelijk op vrijdag gehad. Opnieuw een paar uur na de inseminatie kromliggen van de pijn en raak.! Inmiddels 15 weken zwanger. Voor mijn gevoel waren alleen de 5e en 6e poging niet voor spek en bonen. Het zou zo fijn zijn als ze in het ziekenhuis iets meer meedenken met de patient die dr eigen lichaam het beste kent.. Maar nee...die pijn zou van de laatste groeispurt van het eitje zijn. Achteraf wel excuses gehad omdat ze er bij mij blijkbaar toch naast zaten...maar het protocol zullen ze niet aanpassen voor die uitzonderingen ahum.
iui 1, zwanger maar MA iui 2, zwanger maar MK iui 3,4,5,6 geen zwangerschap iui 7 zwanger, nu bijna uitgerekend
Gefeliciteerd!! Na 5 jaar, poeh wat een geduld. Maar met resultaat!! Maar wat een verhaal. Zo jammer dat er vaak zo weinig met jouw eigen gevoel gedaan wordt. Aan de ene kant snap ik het wel, die protocollen zijn er ook niet zomaar. Maar er zijn genoeg uitzonderingen dus af en toe even naar de vrouw in kwestie luisteren...maar het is gelukt! Geniet er van
Oh een miskraam met 23 weken? Wat verschrikkelijk moet dat geweest zijn sterkte! En hopen op meer succes deze keer!
Hij is idd veel te vroeg geboren! Ik had al ontsluiting. Maar gelukkig word ik de volgende x goed in de gaten gehouden en krijg ik een cerclage! Ik hoop ook voor jou snel op een zwangerschap!
Eerste zwangerschap was het de 4e iui raak (was wel in behandeling met acupunctuur en mn eet patroon omgegooid). Na 2.5 jaar was t dus gelukt! Toen onze dochter 5 maanden oud was kwam ik er achter zwanger te zijn. Was ook nog eens aan de pil. Heel veel succes!
Wat bijzonder dat je nu spontaan zwanger bent geworden, en dat zelfs aan de pil! Op wat voor manier heb je je eetpatroon aangepast? Ik laat deze maand de melkproducten achterwege en eet zoveel mogelijk natuurlijke producten. Bedoel je zoiets?
Bij mijn eerste kindje de 5e iui zwanger. Nu bij de tweede 9 iui's gehad zonder succes maar wel met eerste verse terugplaatsing ivf zwanger