Maandag hebben wij een intakegesprek met DD. Nu belde ik met de verzekering om te informeren of ik ook voor DD verzekerd ben. De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat ik een akkoord verklaring in moet vullen en opsturen en dat ze dan bepalen of ik een vergoeding ga krijgen. Is iemand hiermee bekend? Ik heb het formulier nu naar door gestuurd naar DD want zij zijn de zorgverlener en een deel kan ik zelf niet invullen volgens mij. Maar doe ik dat zo goed? Ik ben verzekerd bij CZ.
Ik lees even mee, zit nu in dezelfde fase. Maar het klopt dat je behandelaar ook dingen moet invullen. Dat betekent in ons geval dat we dus niet vooraf toestemming kunnen vragen, aangezien we 6 september pas behandelplan gaan bespreken en dat bij de aanvraag hoort.
Ik ben verzekerd bij UMC zorgverzekering: Voor DD moest ik een aanvraagformulier invullen en daarbij de verwijsbrief, het behandelplan en een kostenopgave opsturen. Het heeft toen bijna 3 weken geduurd voor de toestemming binnen was. Met Gent hebben ze een contract. Gent heeft zelf dan formulieren die je moet ondertekenen dat je akkoord gaat dat zij direct bij de zorgverzekering declareren. Ook hebben zij een toestemmingsformulier waarop de arts iets moet invullen + ondertekenen en sturen zij dit samen met het behandelplan en de verwijsbrief naar de zorgverzekering. Met een week had ik de toestemming al binnen...
Ik heb een natura polis, weet jij dan hoe het werkt misschien? Heb contact opgenomen met DD en die zeiden dat ze het formulier kennen maar pas na de intake in kunnen vullen.
Bij een restitutie polis heb je vrije artsen keuze en is de goedkeuring van de zorgverzekeraar volgens mij meer een formaliteit en moeten ze die wel goedkeuren (ze vergoeden dan wel tegen NL tarief) Bij een natura polis heb je geen vrijeartsen keuze en maakt de Zorgverzekeraar afspraken met ziekenhuizen die zij prefereren en die zij dan vergoeden. Ik zou in jouw geval dus echt de goedkeuring afwachten alvorens aan een behandeling in DD te beginnen. mochten ze goedkeuring geven, hou er dan maar vast rekening mee dat ze tegen het NL zullen vergoeden en dat je dus zelf ook nog wel wat moet betalen. Succes, ik hoop dat ze goedkeuring geven.
Ik heb een restitutiepolis, dus goed nieuws voor mij. We gaan er 6 september maar heen en laten de artsen dan alles invullen. Kan daarna meteen de aanvraag gedaan worden. Ik ben bij pno verzekert met de buitenlandmodule. Weet iemand of je dan de volledige kosten vergoed krijgt? Het is even een uitzoekwerk he... hopelijk gaat bij ons gewoon ook goed komen!
Als je een naturapolis hebt dan krijg je bij niet gecontracteerde zorgverleners (en daar valt DD onder) 75% vergoed van het NL tarief. Dus stel het Nederlandse tarief voor ICSI dit jaar ligt op 2200 euro, dan kun je rekenen op een vergoeding van 0,75*2200=1650 euro. Houd er rekening mee dat ICSI (geldt ook voor IVF) in DD duurder zijn dan in NL, dus je zult altijd minimaal een paar honderd euro zelf moeten gaan betalen. Intake en andere afspraken komen daar nog bovenop (voor eigen rekening). CZ is niet de beste verzekeraar als je naar DD wil helaas.