Wij begonnen na 8 maanden proberen met icsi gezien de sperma kwaliteit van mij partner. In jan eerste gesprek, in februari begonnen met spuiten en in maart zwanger van de eerste terug plaatsing!!! Nooit verwacht maar oh zo blij!!
Na 7 iui door met ivf. Onze eerste ivf poging was een flinke domper! Onthoud goed, bij elk stapje kan het nog anders lopen....Na de punctie was er bevruchting.....maar helaas deelden ze niet goed door, dus te slecht voor een terugplaatsing. Dus op voor de 2e ivf poging. Dit maal ging het wel goed, bevruchting en goede deling. Dus een terugplaatsing, hieruit is onze mooie dochter geboren! Uit deze ivf poging hebben we nog 2 cryo's, hier gaan we komende maand mee starten. De ivf zelf, het spuiten etc. viel mij mee (maar had ook helemaal geen last van bijwerkingen), alleen emotioneel was het erg zwaar. Succes!!!
Hoi dames, Eigenlijk plaats ik nooit een berichtje, maar heb zelf in de afgelopen jaren wel veel steun gehad aan alle verhalen op deze pagina. Dus het minste wat ik nu kan doen is ons verhaal met happy end vertellen. Een jaar of drie geleden kwam ik er tijdens een langdurige antibiotica kuur achter dat mijn cyclus weg bleef. Door snel en correct handelen van mijn huisarts de medische molen in gegaan. Hier bleek ik uiteindelijk een hormoon afwijking te hebben waardoor mijn cyclus wegbleef. Op dat moment waren wij nog niet bezig met het krijgen van een kindje, omdat we eerst wilden verhuizen. Ons werd wel meteen vertelt dat wanneer het moment daar was, we meteen naar het ziekenhuis moesten, want zelf proberen had geen zin. Een jaar later zijn wij gestart met IUI, tijdens de onderzoeken bleek dat ook bij mijn vriend niet alles goed was, maar konden wel beginnen. Na drie mislukte IUI pogingen, zijn we doorgestuurd naar ander ziekenhuis voor IVF. In dit ziekenhuis opnieuw alle onderzoeken en hier kregen wij het teleurstellende bericht dat IVF niet mogelijk was en dat het direct ICSI zou worden. Uit de eerste punctie een verse poging en twee cryo pogingen. Alle drie niet gelukt. Afgelopen februari de tweede punctie gehad, wel hadden 12 eitjes, waarvan 10 embryo's. Terugplaatsing van een, maar wel het teleurstellende bericht dat er maar 2 embryo's konden worden ingevroren. Maar uiteindelijk op 14 maart het goede nieuws dat ik zwanger ben!! Nu 23 weken zwanger en alles gaat goed!!! Dit is in vogelvlucht ons verhaal en alle tussentijdse spanningen etc weggelaten.. Ik hoop dat het iedereen die nog in de MMM zit hoop geeft op een goede afloop, want ik weet zelf goed dat je deze hoop wel eens verliest.
chybou en norwegian sky, ... ik "ken" jullie al een hele tijd van t forum en zie dat jullie nu beide WEER in blijde verwachting zijn!! GEFELICITEERD!!! en wat heerlijk om deze succes verhalen allemaal te lezen. t geeft de mens hoop!
Ja, spannendetijden, dat klopt helemaal. We hebben samen heel wat geschreven toen we met onze eerste bezig waren. Nu ben ik daar niet eens aan toe gekomen, ik was meteen zwanger van de jongens. Ik zie aan jouw onderschrift dat jullie ook bezig zijn met een broertje of zusje voor jullie mooie meid. Heel veel succes gewenst.
Dank je wel!! Ja schrijf al aardig wat jaartjes mee ondertussen. Wil je heel veel succes wensen met zwanger worden! Hopelijk mag het snel lukken!
Mijn man heeft net als de man van KateK geen zaad. In augustus 2013 begonnen met een ICSI behandeling in Rotterdam en Gent. Deze ziekenhuizen werken samen omdat de bevruchting met het op deze manier verkregen zaad, in Nederland nog niet is toegestaan. Na een mislukte verse poging waren we superblij met een positieve test van de teruggeplaatste cryo. Helaas kreeg ik eind januari een miskraam. In april gingen we voor de 2e poging. Helaas maar een goede embryo, maar that was all we need! Nu 17 weken zwanger van een kleine knul!!
Na een laproscopie van mijn eileiders 6 iui poging gehad in 7 maanden. Dit zonderbresultaat. Mijn eileiders bleken weer verkleefd te zijn. Bij mijn man was er niets 'loos', erg goed zaad, altijd rond de 40-60 miljoen goedencellen. Daarna bij de eerste IVF, verse terugplaatsing, direct raak. U bijna 19 weken zwanger van ons eerste wondertje! We hadden 5 ei-tjes en daarban waren er 4 van top,kwaliteit na bevruchting. Nu dus nog 3 in de vriezer....
Hier ook een succesverhaal! Tweede ICSI poging: zwanger geraakt na de tp van een verse viercellige embryo Heel veel succes toegewenst voor alle vrouwen in het medische traject!
hoi, ik ben na de 1e IVF/ICSI behandeling bij de 1e terugplaatsing zwanger geraakt van een vers embryo en ik ben nu 15 weken zwanger. Het is een zwaar traject, maar zo mooi dat er een klein mensje in me groeit. Ik ben erg dankbaar. Ik wens iedereen dit toe met een grote kinderwens! Mocht je een combinatie test overwegen nadat je zwanger bent geraakt...let op, want deze kan mogelijk niet betrouwbaar zijn. De medicijnen vanuit IVF traject zorgen voor andere bloedwaardes en daardoor een slechte uitslag van de combinatie test. Zie het onderwerp in topic zwanger->onderzoeken en echo's.
Alles leek hopeloos bij mij....twee keer ivf, laatste keer icsi. De terugplaatsing van de verse embryo werd een zwangerschap maar werd helaas een miskraam. Dit was de negende terugplaatsing. Terugplaatsing nummer 10 ligt in zijn bedje te slapen... Ik hoop dat het de eerste keer raak is, maar wanhoop niet als dat niet zo is. Sterkte, het is niet makkelijk, maar zeer de moeite waard