doorverwijzing gynaecoloog/onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anoniem26, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    #1 anoniem26, 25 jan 2014
    Laatst bewerkt: 25 jan 2014
    Hoi,

Wij zijn na een dik jaar proberen zwanger te worden naar de huisarts gegaan. Nu een doorverwijzing gekregen voor de gyneacoloog. Nu denk ik zelf dat het ligt aan mijn onregelmatige cyclus, regelmatig lange periode er tussen en hierdoor dus minder kans om zwanger te worden. Doordat ik dus minder vaak een cyclus heb en mn kansen verkleinen. Is er nog iemand die hetzelfde heeft?? En wat moet ik me ervan voorstellen bij het eerste bezoek gyneacoloog??? Hebben beide vragenlijsten in moeten vullen en op gestuurd en kregen een boekje over de post over het vruchtbaarheidsonderzoek. Wij kunnen 4 februari al terecht. Ben benieuwd of iemand mij info kan geven?

Alvast bedankt

2. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Hoi anoniem,
    Goed dat je de stap hebt gezet. De eerste keer dat wij een afspraak hadden begonnen we met de vragenlijst. Wij hadden deze niet van te voren per post gekregen. Na de vragenlijst hebben ze bij mij een inwendige echo gedaan. Dit leek allemaal goed te zijn. Geen vocht en mijn eisprong was al geweest. Vervolgens ben ik naar een andere afdeling gegaan om bloed af te laten nemen en mijn man kreeg een potje mee voor een zaadonderzoek. Niet engs dus ;) maar vond het natuurlijk wel spannend. Vooral de afspraak daarna waarbij we de uitslag kregen.
    Ik lees wel eens dat er vrouwen zijn waarbij op de eerste afspraak er geen inwendige echo wordt gedaan. Maar ik zal er wel echt rekening mee houden.
    Zelf heb ik geen onregelmatige cyclus dus daar kan ik je niet meer over vertellen. Maar misschien gaan ze monitoren of je een goed eisprong hebt.
    Ik wens je veel succes en hoop voor je dat de uitslagen goed zullen zijn.

3. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Bedankt voor je reactie! Wij moesten de vragenlijsten weer retour zenden zodat ze deze info alvast konden doornemen. Wel zouden we hier nog vragen over krijgen tijdens onze eerste afspraak. Als ik ovulatie calculator gebruik en even uit ga van mn normale menstruatie periode van 28 dagen zou mijn eisprong op ongeveer 5 februari uit komen en heb 4 februari de eerste afspraak dus waarschijnlijk wel een gunstig tijdstip ofniet meg? Moet mijn vriend direct zijn sperma inleveren voor het zaadonderzoek of kom je daar een ander moment weer voor terug op afspraak?

Mijn menstruatie is soms gewoon na 4 weken weer en soms 5, 6, 7 weken dus niet echt een pijn op te trekken en hierdoor mijn vruchtbare periode dus moeilijk te vinden.

4. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hier ook by gyn gelopen ivm onder anders langere cyclussen en onregelmatig.
    Hier namen ze de vragenlijsten door, gaf ze uitleg over het ofo, oriënterend fertiliteits onderzoek.
    Ik kreeg een inwendige echo, inwendig onderzoek en er werd meteen een uitstrijkje gemaakt.
    Vervolgens werd er lab (hormonen onderzoek) afgesproken voor op dag 3,21 en 28 van de cyclus en daarna weer afspraak om daarvan de uitslagen te bespreken.
    Manlief kreeg potje en formulier mee voor zijn aandeel.
    Nadat hij dit had ingeleverd had hij belafspraak gemaakt met de gyn om alvast die uitslag te bespreken.
    Temperatuur je al?
    Maak je gebruik van ovutesten?
    Bij vragen mag je altijd pb sturen!
    Succes

5. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    De dag komt idd perfect uit. Zo kunnen ze direct zien dat je eitjes op knappen staan. Voel je jouw eisprong? Ik heb altijd een beetje last van buikpijn en als ik dan test heb ik twee dikke strepen op een ovulatietest staan. Niet dat het bij mij helpt ;)

Je vriend mag thuis het potje vullen. Je moet wel binnen het uur in het ziekenhuis kunnen zijn. Moet zeggen dat het niet erg romantisch is. Alles moet vooraf gewassen worden. En het moet echt een handjob zijn ;) Gelukkig krijg je een folder mee met alle do en don't. En dan kan er iig weer iets uitgesloten worden!

6. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Nee ik voel het helaas niet. Toch maar weer ovulatie testen besteld.
    Inderdaad niet bepaald romantisch nee. Maar tis voor een goed doel ;)
    Zie wel erg tegen het bezoekje op hoor. Hopen dat het eindelijk gauw onze tijd mag zijn.

7. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Bedankt voor je reactie!
    Deed de inwendige echo pijn?
    zie er enorm tegenop. Maar tis voor een goed doel. Ben jij uiteindelijk nog aan hormoon kuur of iets dergelijks geweest om het regelmatiger te krijgen? Zo is het totaal niet te plannen.
    Zie er onwijs tegen op.

Deel Deze Pagina