Meid het komt helemaal goed!positief blijven,met pco kan je gewoon zwanger worden hoor!alleen jammer dat het niet op de natuurlijke manier kan,dat vond ik wel heel erg jammer,had me zo leuk geleken om me ineens anders te voelen en dan een positieve test in m'n handen te hebben,maarja het is niet anders,en we moeten met ze alle erin blijven geloven!wij gaan een baby'tje krijgen!
Even weer een update. Hier nu op dag 9 van de Provera. Hierna starten met Clomid 100. Tot nu toe weinig last van bijwerkingen, hoewel ik de laatste dagen zo ontzettend moe ben. Loop de hele dag te gapen en verlang de hele dag naar mijn bed. Hier dus werken, tv kijken en slapen. Verder nergens meer zin in. Sporten komt er de laatste tijd ook al helemaal niet meer van. Balen!
@ allemaal, Net uitslag gehad, geen eisprong gehad en test was vanochtend negatief dus kan aan duphaston beginnen, eindelijk! Ga snel weer aan het werk!
Traan, het is inderdaad een harde klap als je hoort dat je pcos hebt, maar meid, zwanger worden lukt wel!! Er zijn zoveel positieve verhalen te vinden, houd moed meis! Wss gaan ze ook bloedprikken of hebben ze dat al gedaan? Laat het rustig op je afkomen, en laat het even bezinken.. Het is iig fijn om met elkaar erover te praten.. Succes en sterkte meis. Joli, maar rustig aandoen, en neem je rust he! Nijmelijntje, jammer dat er geen eisprong was, maar fijn dat je weer kan beginnen met een nieuwe kans!! Ik zit nu op dag 5 van provera, voel wel al weer vanalles rommelen, en pijn in mn rug, dus t zal binnenkort (hopelijk!) wel doorkomen. Ben helemaal klaar voor de nieuwe ronde! Meis, hoeist met jou? Wanneer ga je testen
@ Traan : Ik wist ook niet goed wat me allemaal te wachten stond toen ik hoorde dat ik Pcos had. Ik dacht eerst ook: onee ik ga moelijk of niet zwanger geraken. Maar achteraf bezien ben ik nu gewoon blij dat ik weet wat er met me "scheelt". (Waarom ik niet menstrueerde). Nu weet ik tenminste wat ik er aan kan doen. Mijn schoonzus probeert al 3 jaar zwanger te geraken (en heeft al allerlei dingen geprobeerd) en bij haar kunnen ze niet vinden wat er 'mis' is. Dat is pas frustrerend. Ze heeft er geen idee van waar ze aan kan werken. Dat vond ik een beetje een troost. Gynaecoloog vroeg mij beetje af te vallen (met medicatie) en dan werd mijn menstruatie opgewekt met medicatie. Dan moest ik clomid nemen en werd er op echo gemaakt op de 12- 13 dag (van menstruatie) om te kijken hoe groot mijn eitjes waren en of ze gegroeid waren. Ik kreeg dan ook een spuit om ze te laten springen, maar blijkbaar is dat niet nodig voor de meerderheid. Ik had niet zo veel last van de medicatie (alleen humeur) Trouwens: je bent niet alleen. Blijkbaar zou 5-10% van de volwassen vrouwen Pcos hebben. Komt allemaal wel goed
@ gwenny, bedoel je dat je medicatie hebt gekregen om af te vallen? Zo ja, hoe zit dat? Ik heb namelijk door mijn te langzame schildklier ook erg veel moeite met afvallen, dus zou wel willen weten wat je hebt gehad en of het heeft geholpen.
Bedankt voor alle lieve en ondersteunende berichten...we zitten allemaal in hetzelfde schuitje! Ik ben nu een beetje van de schrik bekomen en probeer gewoon positief te blijven denken. Morgen terug naar de huisarts en dan horen we meer....ik kan niet wachten....hoop dat we snel kunnen starten, want de onzekerheid maakt me gek... Het gaat ons gewoon allemaal lukken!! Wij krijgen een baby!
@charmed: ze hebben nog geen bloed geprikt. Ik moest terug naar de huisarts voor een nieuwe verwijzing. Eigenlijk wel een beetje vreemd. Je hebt inderdaad gelijk dat het goed is om te weten wat er scheelt. Nu kan er tenminste iets aan gedaan worden. Nijmelijntje: succes met je nieuwe kans...
Hoi dames, Hopelijk kan ik de dames die het even niet meer zien zitten een hart onder de riem steken. Ook bij mij is in maart 2010 PCOS vastgesteld na 1,5 jaar proberen zwanger te worden en een zeeeeer onregelmatige cyclus. Ik mocht van de gyn meteen beginnen met clomid. De eerste 3 rondes met 50 groeiden er geen eitjes en hebben ze de dosis verhoogd naar 100. Die maand kon ik niet op controle komen voor de echo's vanwege een vakantie en zat ik er ook behoorlijk doorheen mentaal gezien. Die hele molen is toch een behoorlijke aanslag zowel mentaal als lichamelijk en we waren dus ook blij dat we er even tussenuit konden om tot rust te komen. Na even getwijfeld te hebben of ik die maand de clomid niet beter kon overslaan omdat ik niet op controle zou kunnen (de kans op overstimulatie en dus een meerling is groot bij clomid) hebben we besloten het er maar gewoon op te wagen. Na een heeeeerlijke week zon zee strand op Mallorca en twee ontspannen weken thuis waar we echt even ons verstand op nul hebben gezet voelde ik me ineens niet mezelf. Ontzettend moe, misselijkheidsvlagen, algehele misere . Ook was ik wat laat met ongesteld te worden. Eigenlijk kwam het helemaal niet in me op dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn tot mijn vriend vroeg of ik niet eens een test zou kopen. Na zoveel teleurstellingen achter de rug te hebben was ik er een beetje huiverig voor... De volgende dag ben ik toch een test gaan halen maar ik durfde niet, de test heeft eerst nog 3 dagen in de kast gelegen. Uiteindelijk toch de test gedaan, stiekem boven op het toilet . Super zenuwachtig natuurlijk! Na slecht 2 sec tond er al zwanger 2-4 weken op het discplay)) Ons zoontje word in maart 2 jaar en we willen binnenkort gaan proberen voor een tweede, wat hoogst waarschijnlijk ook weer via de medische weg zal gaan. Gek genoeg kijk ik er erg naar uit, terwijl het de vorige keer voor mij heel zwaar is geweest. Ik duim voor alle dames hier die al in het traject zitten dat jullie snel een positieve uitslag zullen krijgen en hou vol! Ik duim voor jullie! Liefs Miekje
Dat is nog eens een mooi en fijn verhaal om te lezen zeg! Je leest wel vaak dat het met clomid binnen 6 maanden raak is! Hopelijk is dat bij ons allemaal zo! Wat spannend dat jullie binnenkort gaan proberen voor een tweede! hopelijk gaat dat weer lekker snel
@nijmelijntje: Ja ik neem Glucophage. Dit werd mij voorgeschreven door de gynaecoloog. Hierdoor heb ik minder honger en minder zin in chocolade en suiker. Voor mij helpt het zeker, maar ik weet niet of dit voor iedereen zomaar geschikt is. In mijn familie komt wel vaak diabetes voor en ik heb hier ook aanleg voor (ook zwangerschapsdiabetes)Glucophage is eigenlijk een medicijn voor diabetespatiënten (type 2)
Hoi love2011, Ik zie dat dit jullie eerste poging is met clomid? Spannend zeg! Bij ons is het met de hulp van clomid gelukkig best snel gegaan ja, is toch altijd afwachten hoe je lijf er op reageerd. Hopelijk gaat het met de tweede ook weer zo . Binnen nu en drie maanden gaan we hopelijk weer proberen, eerst andere gezondheidsproblemen oplossen en dan gaan we er weer voor. Heel veel succes! Liefs Miekje
@ miekje, wat een fijn verhaal zeg! altijd leuk om zoiets te lezen, geeft ons weer goede moed!!! en jij heel veel succes met de tweede straks. hier vandaag op dag 9 van duphaston, morgen de laatste tablet. Ik had gister ook erg last van menstruatie achtige krampjes, nu is het weer weg. Hopelijk komt de ongi snel en dan mag ik ook eindelijk beginnen aan clomid 50! Ik moet zeggen dat ik wel mega moe ben van deze kuur, gister al om 20.45 in mn nest, pff. maar goed alles voor het goede doel, een klein wondertje!!! @ joli volgens mij gaan wij gelijk beginnen met de clomid dan, spannend.. @traan, gelukkig ben je weer wat van de schrik bekomen en inderdaad het is in ieder geval prettig dat je weet wat je 'mankeert' en er gelukkig heel veel anderen met jou zijn en je er prima om zwanger kunt worden. komt goed
vraagje aan alle clomid-dames: hebben jullie ook last gekregen van puistjes na het stoppen met de pil? ik dus wel en nu is mijn hoop dat dat misschien bij het gebruik van clomid weer minder wordt!? vanwege het feit dat de hormonen weer wat in balans komen... iemand een idee?
Ik had wel last van puistjes ja, na t stoppen met de pil. Maar dat was de ene week erger dan de andere... Tijdens de provera iets meer last, ook nu weer. Tijdens clomid niet veel, had nog wel veel rode plekjes op mn gezicht en hals, maar geen puistjes. Hoop dat je snel ongesteld word s1984!