Succesverhalen PCOS-Clomid

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Charmed, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Charmed, is het een idee alsnog even de gyno te bellen je verhaal uit te leggen, en morgen een echo te maken? desnoods kunnen ze je bmslijmvlies meten of zo iets.

anders volgende week bloedprikken?

2. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Hallo dames,

Heb met jullie mee gelezen en wil graag mijn verhaal met jullie delen.

Eind januari 2012 gestopt met de pil. Wilde mijn cyclus regelmatig hebben, voordat we aan de klus zouden gaan(omdat ik laat in de puberteit kwam en toen ook hormonen heb geslikt), tot die tijd met condoom geklust. Na de ontrekkingsbloeding op 1 febr. pas 8 mei ongesteld (13 wkn), daarna 23 juni ongesteld (6,5 wkn). Daarna niet meer ongesteld geworden en in november naar de ha geweest.

Eerste afspraak met de gyn op 30 januari gehad, ik vermoedde dat ik diezelfde week ongesteld zou worden. Afgesproken met de gyn als ik na het weekend niet ongesteld geworden was, ik aan de provera zou beginnen. Zondag 3 febr. uit mezelf ongesteld en op cd 3 begonnen met clomid 50 mg, 5 dagen geslikt en vandaag mijn eerste echo om 2 uur.
    Ben benieuwd en hopelijk kunnen we aan de klus. ;)

Ben trouwens 26 jaar en we zijn bezig voor ons 1e kindje.

3. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Hoi meiden! Even een succesverhaal tussendoor...
    Afgelopen augustus kreeg ik de diagnose pcos. De eerste ronde clomid sloeg goed aan, helaas niet zwanger. De 2e ronde weer clomid 50 mg en toen kon ik eind november positief testen!!
    Dus in de 2e ronde al, echt heel snel!

Ik snap hoe beangstigend het allemaal kan zijn. Het was hier dan snel raak maar je ontkomt niet aan de gevoelens van onmacht, angst voor het onbekende en alle vragen die je hebt over de toekomst.
    Ik wil jullie heel veel succes wensen! Hoop dat het snel raak mag zijn!

4. Love2011

Love2011 Niet meer actief

@ bassdevilxs: Wat spannend zeg! Fijn dat je menstruatie uit zichzelf is gekomen en dat je niet aan de provera hoefde! Ben heel benieuwd of de clomid zijn werk heeft gedaan bij je! laat je het weten vanmiddag?

@ peony84: Wat geweldig zeg zo snel, dat geeft ons ook hoop!
    Hopelijk mag het bij ons allemaal ook zo snel gaan :)
    Fijn om positieve verhalen te lezen!!

5. nijmelijntje

30 jun 2008
    54
    0
    0
    Commercieel mederwerkster Servicedesk
    Gouda
    Hallo meiden,

Ik zal me even kort (opnieuw) voorstellen Ik ben Willemijn 26 jaar en sinds maart 2012 weer aan het proberen voor een 2e kindje. Onze dochter is geboren na 3 jaar mmm uiteindelijk met puregon,pregnyl en iui. Nu wil de gyn het met clomid proberen, waarom weet ik niet precies Ben nu met de eerste ronde clomid bezig 50mg Nu ben ik 5 feb, op dag 11 voor de 1e fm geweest, veel kleine eitjes en 1 van 12 mm Dag 13 terug, niks gegroeid, dag 16 terug ook geen groei te zien. Nu heb ik na mn fm van afgelopen zondag bloedverlies gekregen, tot gisteren, vandaag niks meer.

Gisteren op dag 18 nog geen groei te zien en baarmoederslijmvlies was nog dik. Nu vrijdag weer terug en als ze dan geen verandering zien, moet ik een test doen en indien negatief starten met duphaston.

Vandaag heel erg misselijk.

Vinden jullie dit ook vreemd? Zou ik dan toch zwanger kunnen zijn?

Ik lees graag jullie reacties.

Groetjes Willemijn __________________

6. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Meis, ik moet vrijdag weer voor n echo, en dan zien we hopelijk een groeiend eitje, mn ovutest was gisteravond weer heeel licht, dus zal wel weer niks zijn.. :(
    Heb nog wel steeds die steekjes enzo..

Bassdevils; Wat fijn dat je toch uit jezelf ongesteld ben geworden zeg, scheelt weer medicijnen. Hoop dat je vanmiddag al n mooi groeiend eitje mag zien! Succes!!

Peony84; Wauw, lekker snel zeg. Gefeliciteerd!!
    Echt heel fijn om positieve verhalen te lezen :)

Nijmelijntje; Ik kan niet zeggen dat je wel of niet zwanger bent, maar je kunt altijd even een test doen, zoals de gyn ook zei.
    Misschien moet je voor de volgende afspraak je vragen op n briefje schrijven, van waarom ze nu voor clomid gaan ipv pregnyl enzo? Wie weet heeft ie er een goeie reden voor.
    Jammer dat er nog geen eigroei was te zien....
    Hopelijk voor jou ook snel een mooi eitje!!

Love, ben je al ongesteld? Of voel je al iets?
    Hoeveel dagen zit je nu na de provera?

Meis, hoeist nu met jou?

7. Love2011

Nee nog niet ongesteld helaas! morgen is het een week geleden dat ik gestopt ben met provera!
    Had vanmorgen wel klein beetje kramp onderin, ik dacht zal wel komen nu maar nog steeds niks ! Hoop wel dat het snel komt hoor hihi ben zo ongeduldig!

Ben benieuwd dan vrijdag, hoop toch dat je 1 deze dagen nog een eisprong krijgt !

8. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Goedemiddag,

Nieuwe dames, altijd gezellig!!

Charmed, oh ben wel benieuwd of ze vrijdag wat zien, gelukkig is het al bijna vrijdag. Duim voor je dat het zo mag zijn.

Love, ik was toen na tien dagen ongi, hopelijk komt het nu snel bij je en dan huphuptjoptjop aan clomid

Ik denk dat ik maandag op dinsdag eisprong heb gehad, zo voelt het. Vandaag begonn met utrogestan, had het niet mee gekregen maar nog in huis van tijdens mijn eerste twee kids. Gyno zegt dat niet veel uitmaakt maar zit ook tussen mn oren ben bij de kids ook dmv utro zwwnger geworden.

Ben ik de enige die voor derde gaat hier???

9. Love2011

Vreemd dat de ene al tijdens een kuur provera ongesteld wordt en sommige pas 1.5 week later. Ben benieuwd, hoop dat het snel komt.

Wat is utrogestan precies ?

10. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ja zal wel per persoon verschillen.. ik was t na 4 dagen..
    Maar gezien je krampen etc, gebeurt er iig wel iets.

Ik vraag me ook af wat utrogestan is, en waarvoor het is?
    Hoelang moet je dat blijven slikken?

Volgns mij ben je indd de enige voor derde kindje.
    Hier iig voor de eerste :)

11. Love2011

Hier ook voor de eerste btw ;)

12. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Hoi iedereen, na regelmatig meelezen heb ik me vandaag ook maar eens aangemeld. Ik ben 26, mijn man 29. Wij zijn bezig voor ons 1ste kindje.
    50 mg deed helemaal niks.
    Nu zit ik op dag 3 van provera, daarna 100 mg clomid.

Spannend! heb soms wel positieve verhalen nodig, als je lichaam 'je in de steek laat' voelt dat soms echt machteloos!
    Fijn als je een plek hebt waar je je verhaal kwijt kan. In onze directe omgeving weet niemand dat wij nu in de mm zitten. Ivm FM mijn werk wel.

13. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Utrogestan,, is progesteron medicatie. Voor de eerste heb ik drie Mken gehad. Zwanger worden is het probleem niet dat is elke keer zo gepiept, maar zwanger Blijven wel ik had te weinig bmslijmvlies voor innesteling, en vandaar progesteron pillen die je inbrengt zodat er dan meer progesteron word opgenomen en eicel goed kan nestelen ;)
    Duidelijk?? Dames

Charmed/love eerste kindje leuk!!!

14. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Basdevil, willemijn en joli 86 welkom.

Idd leuk om even voorstellen had ik dat al gedaan eigenlijk??
    Ben Meis85 27 ML is 31 ,dochter van net 3 en zoon van 1,5
    En dus aan de clomid voor derde wonder ;)

15. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Meis, ja het is duidelijk :p Hoelang moet je dit gebruiken?

Ja indd wel n goed idee om n beetje voor te stellen.
    Ik ben Charmed :D ben 23, vriend is 34 en gaan voor ons eerste kindje...

Jolie; Jammer dat clomid 50 niks deed, hopelijk doet de 100 wel iets, en hopelijk word je snel ongesteld zodat je kunt beginnen!
    Hoe reageerden ze op je werk?

16. Love2011

Welkom nieuwe dames en heel veel succes! Fijn idd om hier te kletsen met dames die in hetzelfde schuitje zitten!

Oke duidelijk Meis! Fijn dat zulke tabletten dan bestaan ! :)

Ik ben Love2011 ;) 25 jaar, mijn vriend is 33 en gaan ook voor een eerste wondertje !

17. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Vanmiddag mn eerste echo gehad. Weinig activiteit te zien, er was rechts één eiblaasje van 10.3 mm. Vrijdag mag ik terug voor nog een echo, om te kijken of er meer activiteit is te zien. De gyn dacht dat ik in het weekend wel eens een eisprong zou kunnen hebben, daarom dus vrijdag terug om het niet te kunnen missen.
    Zal dan ook eens vragen of ze de uitslag hebben van mijn bloedonderzoek en mijn man zijn zaadonderzoek.

Bij ons weet trouwens de naaste familie (ouders, schoonouders, schoonzus) en 2 vriendinnen dat we bij de gyn lopen.

Ben benieuwd naar nieuws van jullie. Leuk elkaar zo op de hoogte houden. :)

18. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    @ charmed,
    Ik zag er erg tegenop om te vertellen maar ze reageerde erg goed en begripvol. Ze vonden het fijn om op te hoogte te zijn.
    Ik moest mijn gedachten maar op 'het zwanger worden' richten en niet op het werkrooster. Ivm niet te plannen FM in het ziekenhuis waardoor er af en toe onverwacht inval geregeld moet worden zodat ik weg kan.
    Wel vroegen ze zo veel mogelijk buiten werktijd te plannen wat ik natuurlijk al van plan was. In de eerste ronde (met 50mg) is dat maar één keer niet gelukt.

Vorige keer werd ik op dag 5 na de Provera ongesteld.

19. Gwenny

Gwenny Lid

4 feb 2013
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op mijn echo was te zien dat mijn de eitjes nog te klein waren (woe), maar op vrijdag zou er één groot genoeg zijn. Vrijdag moest ik door mijn schoonvader (die verpleger is) een spuit Pregnyl laten inspuiten om het eitje te laten springen. Dit weekend moesten we dan betrekkingen hebben. Afwachten nu. Ik voel niets speciaals. Borsten zijn wel erg gevoelig maar dat zal ook wel door de medicatie komen denk ik.
    Spannend...
    Het is nog maar mijn eerste 'ronde' maar ik hoop natuurlijk al op een positieve test binnenkort.:)

20. Gwenny

Gwenny Lid

4 feb 2013
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens:
    Ik ben net 29 geworden. Dit zal ons eerste kind worden :)

Deel Deze Pagina