Hallo Wie heeft hier ervaring mee? Onze zoon heeft een helm van livit. Vandaag gaan we weer terug met de helm omdat hij nog te los zit als hij ligt verschuift de helm helemaal zijn oor gaat dubbel zitten de hel zakt dan ook achter over. Vorige week al het één en ander aangepast maar nog niét goed. Ik heb zelf het idee dat de helm in zijn nek te kort is. Benieuwd wat livit straks zegt. Ik baal enorm want ondertussen zijn we al 4 week verder en de helm nog niet goed opgehad. Mijn zoontje is nu 7 maand.
Onze oudste had ook een helm van Livit Tilburg. Wij zijn ook regelmatig terug geweest om aan te passen. Wij zaten op een gegeven moment iedere week voor een bezoekje van 5 minuten 2 uur in de auto. En achteraf bleek ze ook nog niet tegen het materiaal te kunnen. Continue drukplekken en zelfs brandblaren op haar hoofdje. Het lukte gewoon niet om de helm 23 uur te dragen. In overleg met de kinderarts toen maar besloten om de helm alleen te gaan dragen tijdens het slapen. Hier zijn we mee doorgegaan tot ze 1.5 jaar was en de fontanel gesloten was. Achteraf gezien was een helm die open was van boven beter geweest. Ze had een flinke afwijking en die is helaas niet helemaal weg. Maar door haar bos krullen valt het gelukkig niet meer zo op. Al kun je het nog wel goed voelen. Op de foto kun je zien dat bij ons het helmpje ook niet goed bleef zitten rond haar oortje. Daar had ze ook vaak drukplekken en ook haar oortje zat vaak dubbel.
Bedankt voor het delen van jullie ervaring. Wat vervelend zeg. Deze helm heft 2 open plekken voor op het hoofd.Vanmorgen zijn weer naar Livit geweest..De helmenmaker kwam er nu achter dat de metingen niét juist waren.Standaard bij het doorgeven van de maten doen ze er 0,3 bij op waarschijnlijk hebben ze waar de helm gemaakt wordt er nog wat mm bij opgedaan. Dubbelop dus.De metingen zijn opnieuw gedaan en er wordt een nieuwe helm met spoed besteld. Hopelijk kan die volgende week worden aangemeten.Al met al zijn we nu vanaf de eerste meting 5 week verder.
Living den Bosch? Klinkt me erg bekend dit verhaal, ongeveer hetzelfde gehad... Uiteindelijk is het wel goedgekomen..
Hier alleen maar positieve dingen over Livit. Had ik een vraag via de mail meteen antwoord. De helm pastte gelukkig goed. En ja wij zijn ook in een maand tijd 4x terug moeten gaan rit van 1.5 u heen en 1.5 terug en we hebben nog meer kids . Maar wat enorm vervelend dat er iets mis is gegaan met de meting. Daar zou ik ook not amused van zijn hoor Maar ja ze komen we met een goede en snelle oplossing. Hopelijk komt het allemaal nog goed
Je hebt verschillen tussen Livit vestigingen Die in onze woonplaats werkt MET kinbandje en de oren NIET vrij. 20 km verder zit ook een Livit en die werken ZONDER kinbandje en de oren WEL vrij Erg verwarrend.. Wij waren voor de helm gegaan zonder kinbandje en oren vrij, en deze zat eigenlijk gewoon strak en zeker geen oor dubbel of verschuifbaar. Zelfs een heel karwei om hem af te kunnen krijgen/zetten Wij zijn bij Livit Eindhoven erg goed geholpen, erg fijn!
@daantje22, Er zit idd veel verschil bij welke Livit je gaat. Wij zaten in Tilburg en ik heb altijd gezegd mocht het nog eens nodig zijn dan rij ik liever een uur extra maar daar ga ik niet meer naar toe. Hoe vaker wij kwamen hoe onvriendelijker ze werden. Ja kunnen wij toch niks aan doen dat het helmpje niet goed zit.
Hier ook alleen maar positieve ervaringen over Veghel/Den Bosch. Als er iets was, konden we meteen komen!
Sorry voor mijn late reactie.. 13 mei heeft de helmenmaker nog weer wat aanpassingen gedaan maar de helm zat nog niet goed. 15 weer terug nog weer opgevuld etc maar de helmen maker kwam erachter in de papieren dat de maten niet klopten Ik dacht alleen maar hehe zie je wel ik wist het die helm zat echt niet goed. De maat van voor tot achterhoofd was nu 12.2 cm en op zijn papier stond 12,9 cm Dus 0,7 gekrompen en zij doen er 0,3 er bij op voor de groei ruimte en nu schijnt dat ze bij de productie er ook nog iets bij op hebben gedaan geen wonder dat de helm niet goed zat. Met spoed zou er een nieuwe helm besteld worden. Vorige week er achter aan gebeld moest het nog aangevraagd worden omdat ze eerst een goedkeuring moesten hebben Lekker dan al met al nog geen helm we wachten op een telefoontje... Dit is in Groningen.
Afgelopen vrijdag heb ik gebeld de helm zou die dag in Groningen aankomen.Een afspraak voor vandaag gemaakt werd ik een vanmorgen gebeld dat de helm er nog niet is! Nu zijn ze aan het uitzoeken waar de helm gebleven is bij welke vestiging.. Ondertussen nu 8 weken verder.