vlotte prater op zoek naar boekjes met tekst en plaatjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spriet, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Mijn jongste dochter vind lezen erg leuk, praat ook al heel veel 3/4 woord zinnen.

Ik ben op zoek naar boekjes waar een verhaal verteld word met plaatjes erin verwerkt.

zoals stukje tekst en dan een auto
    weer een stukje tekst en dan een boom bijvoorbeeld.
    misschien dat jullie wat titels/makers kennen dan kan ik op zoek in de bieb.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zou niet weten waar je dat kunt vinden, heb nog nooit dergelijke boekjes gezien. Hier gewoon altijd plaatjes kijken in allerlei verschillende soorten boeken, Van de echte platen-babyboekjes tot gewoon prentenboeken en dan allerlei dingen aanwijzen en benoemen samen.

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
  4. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Bij een boekhandel hebben ze van die start boekjes... Ik leer lezen, ik kan al lezen.. De start boekjes zijn korte zinnetjes met een plaatje daarachter.. Sttt ik lees heet het trouwens.

Mag ik reclame maken voor de Bruna? Daar hebben ze die boekjes sowieso.... Gewoon ernaar vragen!

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier ook een enorm vlotte prater, maakt ook al weken hele zinnen.
    Evengoed blijven boekjes met alleen plaatjes ook favoriet bij haar.
    Maar we lezen nu ook veel dikkie dik, met hele teksten al. Luisterd ze ook goed naar en bestudeerd ondertussen het plaatje grondig.

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Lid worden van de bieb? Elke keer weer wat anders. Hier is het gratis voor kinderen. En je mag 1 volwassenboek meenemen

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je zit dan al op de ik-leer-lezen achtige boekjes. Die zijn echt geschreven op de doelgroep (dus vanaf 6 jaar).

Ik zou het dus houden bij prentenboeken ;). Er is zoveel moois!

Je hebt van Van Dale ook kinderwoordenboeken. Steeds een plaatje over een woord met een stukje tekst erbij. Ik vond de tekstjes matig, maar goed.

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Volgens mij zijn de boekjes die jij bedoelt inderdaad een beetje te complex voor een dreumes qua "verhaallijn" . Het is in NL wel heel uitzonderlijk om een kind van anderhalf lezen te willen leren en deze boekjes zijn er vaak simpelweg niet op gemaakt. Nijntje, dikkie dik en kikker vind ik zelf leuk om voor te lezen. Ze kan dan meekijken met de tekst als je dat wilt. En je kunt natuurlijk zelf altijd kleine plaatjes tekenen en uitknippen en die op de woorden plakken. Dan kan je dochter je helpen en dan heb je samen ook weer een leuk spelletje :).

9. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ik ben Bas

10. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Bedankt voor de reacties, ik zal eens op zoek in de bieb naar diverse titels.

Ik wil haar niet leren lezen hoor maar ik dacht dat is wel leuk om voor te lezen en dan ook plaatjes erin verwerkt.
    De gewone plaatjes boekjes hebben we ook en de gewone voorlees boekjes maar dit leek me wel leuk voor haar.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor een kind dat graag en vlot praat vind ik juist boeken zonder tekst geweldig. Thé Tjong King heeft een paar boeken met alleen prenten waar allerlei verschillende verhaallijnen inzitten. Je raakt echt niet uitgekeken. Ze hebben allemaal een titel met "taart" er in.
    Nog meer prentenboeken met meerdere verhaallijnen erin zijn "op stap" en "circus". Steeds een grote praatplaat waar steeds dezelfde figuren op terugkomen en waarbij dus ook allerlei verhaallijnen door elkaar lopen.

Deel Deze Pagina