Succesverhalen uit de MMM (zwangerschappenverzameling)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door helena115, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik stap net de MMM in vanwege slecht zaad man.

Het leek mij fijn een topic te starten waarin de succesverhalen uit de mmm verzameld worden.

*Hoe oud waren jullie
    *Wat was het probleem
    *Met welke behandeling, na hoeveel en hoelang, raakte je zwanger.

denk dat eht fijn is voor alle mmm meiden om dit soort verhalen achterelkaar te lezen, geeft je kracht om door te gaan.

Ik hoop dat ik er in 2010 zelf een mooi verhaal aan mag toevoegen!

liefs Helena

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Goed topic hoor Helena! Het vervelende is namelijk dat alleen de dames waarbij het niet lukt in dit forumonderdeel blijven hangen. Met als gevolg dat t lijkt of t bij niemand lukt. Dus.....laat die succesverhalen maar komen!!!!!!

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik kom snel ff reageren, maar positief kunnen jullie al zien onderaan mijn berichtje

liefs regi

4. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Mijn man heeft als kind een operatie aan zijn urinebuis gehad metals resultaat een 'allergie' voor eigen zaad waardoor het niet zwemt maar klonterd. Wij konden dus alleen via icsi zwanger raken. 1ste keer raak maar helaas een miskraam in de 10de week. De tweede keer weer zwanger en hoop mijn dochter binnen 5 weekjes te mogen ontmoeten:)

Succes!

5. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Wij zouden IUI krijgen in januari omdat de zaad van me man voor 85% dood was toch spontaan zwanger ;)

6. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Succesverhaaltje,

39 jaar,
    probleem was uiteindelijk waarschijnlijk een vleesboom,
    4e IUI zwanger.

Allemaal veel succes gewenst, ik strooi even met HCG!

7. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik strooi ook met hcg, verminderde zaadkwaliteit en chromosoomafwijking trisomie 13/14 vanddar de pgd.
    zwanger na cryo tp morgen 1e echo

8. Trees

Trees Niet meer actief

Hier een succesverhaal van iemand die het soms nog steeds niet durft te geloven :D

Hoe oud waren jullie?
    Wij waren 25 en 28 toen de anticonceptie de deur uitging en 28 en 31 toen we zwanger raakte van ons plakbeebje.

Wat was het probleem?
    Geen één zwangerschap wilde 'plakken'. Oftewel 7 miskramen en één EUG (vmk-en niet meegerekend).

Met welke behandeling, na hoeveel en hoelang, raakte je zwanger?
    Wij hebben totaal 1,5 jaar in de mmm gelopen en kregen de diagnose onverklaarbare herhaalde miskramen. Met dank aan een doortastende gynaecoloog kwamen we erachter dat ik een hormoonprobleem heb in combinatie met een lichte schildklierafwijking.
    Tot de 13e week heb ik extra progesteron gehad ter ondersteuning en verder gebruik ik de hele zwangerschap Ascal (bloedverdunner) en schildklierpillen.

Iedereen heel veel succes gewenst!!

9. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Ook hier een succesverhaal
    *Hoe oud waren jullie
    Allebei 27 toen we 'aan de klus' gingen en 29 toen we zwanger raakten.

*Wat was het probleem
    Ik heb PCOS, waardoor ik geen ovulatie heb

Na 3 rondes Clomid slikken was het raak (relatief snel gelukkig)

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    wat een goed topic!
    ik hoop snel mijn successtory ook met jullie te delen! :)

@helena: veel succes meis. en ik hoop dat je hier steun zal vinden. tis een warm bad hier.

knuf

11. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hier nog een verhaal!!

Hoe oud waren jullie?
    Ik was 28 en mijn hubby 29 toen ik op 01-05-2008 de pil liet staan.

Wat was het probleem?
    Ik bleek verklevingen te hebben n.a.v. een blindedarmontsteking op mijn 16e. Hierdoor waren mijn organen in mijn onderbuik aan elkaar gekleefd en had ik pijn vanaf eisprong tot ongi. Met een kijkoperatie is die in augustus 2008 zoveel mogelijk verholpen. Gelijk doorverwezen naar het UMC in Groningen. Daar bleek dat de zwemmers van hubby niet zo best waren (10%). Dus dat in combinatie met mijn 50% kans was niet zo geweldig.:x

In juni 2009 zijn we begonnen met onze eerste ICSI behandeling. Andere behandelingen waren geen optie. Geen 'verse' terugplaatsing gehad wegens overstimulatie.
    Op 24 september 2009 een terugplaatsing gehad van 2 cryo's (ingevroren embryo's) en daarvan is er eentje blijven zitten!!!!:D

Heel veel succes meiden!!!

12. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Mooi topic
    Hier ons verhaal..

Wij waren 24 en 25 jaar en besloten tijdens de huwelijksnacht de voorbehoedsmiddelen de deur uit te doen.

Na een jaar proberen zonder resultaat in de MMM terecht gekomen! Bij het eerste zaadonderzoek had mijn man 0 levende zaadjes...na veel onderzoeken wilde ze een spataderoperatie proberen waar ze niet al te enthousiast over waren..maar ja we hadden niets te verliezen!

3 maanden na de operatie bleek mijn man slecht 100.000 zaadjes te hebben...maar goed genoeg voor ICSI...tijdens de hormoonprikken bleken we spontaan zwanger te zijn geworden...was uitgesloten maar is toch gebeurd.... we kregen een prachtige zoon!

Op de eerste verjaardag van onze zoon bleek ik opnieuw zwanger spontaan...2 weken daarvoor nog test gehad in ziekenhuis voor sperma en werd mij verzekerd dat we voor de 2e echt alleen via ICSI zwanger konden worden en wat bleek 2 weken later weer spontaan zwanger!

Heel bizar en dolblij!

Ik hoop dat voor iedereen die op behandeling of wonder wachten dit snel mag lukken!

Succes allemaal!

Nina

13. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Hier ook een succesverhaal.

Met beiden niet echt wat mis. Ik heb wel PCO en endometriose.

Na 7 miskramen en 1 bbz hadden we het opgegeven na 8 jaar. Op mijn 39ste kreeg ik toch weer de kriebels en via ecd ben ik zwanger geworden van Luuk en Thijs*. Na 9 jaar teleurstellingen alsnog mama en papa dus.

Binnenkort gaan we voor een brusje :)

14. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Goed topic! Zo kun je toch zien dat er wel degelijk successen zijn!

*Hoe oud waren jullie
    Toen ik stopte met de pil 19, manlief 26. Nu ieder een jaar ouder

*Wat was het probleem
    Ik heb PCOS, dat was het hoofdprobleem. Mn man had gemiddeld zaad.

Na 9 maanden proberen begon ik me toch aardig te frustreren over het feit dat ik geen cyclus had. Dus met de huisarts overlegd wat ik daar aan kon doen. Kreeg een verwijzing naar het ziekenhuis, en na een paar onderzoeken al snel de diagnose PCOS.
    Ik mocht beginnen met Clomid 50mg, maar dat sloeg niet aan. Daarna Clomid 100mg, en dat sloeg aan! Na 4 rondes zonder resultaat moesten we terug komen voor een 'hoe nu verder?'-gesprek. Daar bespraken we dat ik een HSG zou krijgen, dan 3 maanden zelf proberen, en indien niet zwanger zouden we gaan starten met IUI.
    Maar dat was niet nodig, ik was direct na de HSG zwanger! :D

Hoop dat er in 2010 nog heeeel veeel mooie verhalen bij gaan komen!!!

15. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    3 jaar geleden pil de deur uit, na een jaar begonnen met onderzoeken en een kijkoperatie.
    7 IUI behandelingen gehad en toen door voor IVF, 1e poging RAAK!
    Bij ons zijn er geen afwijkingen gevonden, dus tot op de dag van vandaag weten we niet wat het geweest is, dat dit alles zo lang heeft moeten duren..
    Heel veel sterkte in 2010!!

16. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hoe oud waren jullie?
    Ik was 24 en mijn vriend 27 toen we begonnen met proberen zwanger te raken. Nu zijn we 26 en 29.

Wat was het probleem?
    Bij mij was niks te vinden. Vriendlief had te weinig zaadjes. rond de 100.000 per ml.

We zijn in juni 2009 met onze eerste ICSI begonnen en die was metteen raak. We waren toen bijna 1,5 jaar bezig met zwanger worden.

Alle meiden die nog niet zwanger zijn!!! Sterkte en heel veel succes!

17. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hoe oud waren jullie
    In 2006 de pil de deur uit, begin 2007 naar de gyn. Ik was toen 28 en man was 30. In aug. 07 begonnen met 1e IUI, ik was toen 29 en man 31. Bij geboorte 1e zoontje was ik net 30 geworden en over 3 mnd als zoontje 2 geboren wordt ben ik 31.

Wat was het probleem
    Na alle onderzoeken incl. kijkoperatie bleek dat ons enige probleem mijn vijandig slijm is. Zaad was gelukkig dik in orde.

Met welke behandeling, na hoeveel en hoelang, raakte je zwanger.
    Wij mochten starten met IUI. Voor zoontje 1 hebben we maar 1 IUI behandeling nodig gehad en nu voor zoontje 2 hebben we maar 2 IUI behandelingen nodig gehad. Wij hebben dus erg veel mazzel gehad dat het zo voorspoedig is gegaan.
    Alle behandelingen werden wel ondersteund door hormonen (Lucrin, Gonal-f, Pregnyl en Progestan/Utrogestan).

Ik hoop dat er in 2010 heel veel dromen mogen uitkomen!! Succes allemaal!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

*Hoe oud waren jullie
    In 2003 begonnen. Ik was bijna 19 en manlief bijna 22 (ja, we waren al getrouwd).

*Wat was het probleem
    Manlief had een torsio testis gehad. Dit betekent dat een zaadbal is gedraaid. Bij de operatie bleek dat de bal al was afgestorven en is verwijderd. Zaadtesten na de verwijdering bleken triest. Alleen ICSI was nog mogelijk. Bij mij leek alles in orde. Dit is gelukkig nooit anders geworden.

We kwamen dus alleen in aanmerking voor ICSI.
    In het UMCG kwamen we in aanmerkign voor ICSI in eigen cyclus.
    Hier krijg je dan 6 behandelingen van vergoed, daarnaast nog 2x Hyper (uit de basisverzekering).

Voor ons oudste zoontje hebben we 6x eigen cyclus gedaan en toen 1 standaard behandeling. Na de standaard was ik zwanger!
    4 nov 2007 werd Ruben geboren!

Precies op zijn 1e verjaardag startte ik met de meds voor de eerste cryo poging van Ruben zijn behandeling, dit voor een brusje!
    We hadden nog 3 cryo's.
    Er waren de eerste keer 2 ontdooiing nodig voor een tp, maar er was een tp! Helaas niet zwanger.
    Nog 1 cryo over. Deze ontdooide gelukkig goed! Weer niet zwanger.
    Toen weer een volledige ICSI (hyper) ...en ZWANGER!
    21 december 2009 is Stijn geboren!

Het zijn in het totaal 7 veelbewogen jaren geweest met veel downs maar ook geweldige ups natuurlijk!
    Het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest!

Elmo

19. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
  20. Echt fijn om al die succes verhalen te lezen!!

Deel Deze Pagina