Succesverhalen uit de MMM (zwangerschappenverzameling)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door helena115, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Wat een leuk topic zeg! Wou dat ik zoiets tegenkwam in de tijd dat wij zelf in MMM zaten.

Nou hier ons 'succesverhaal'!

Ik heb altijd een vreselijk onregelmatige ciclus gehad. Als ik 4x per jaar ongesteld werd was dat veel. Daarom ben ik ook vrij vroeg aan de pil gegaan, om gewoon elke maand ongesteld te kunnen worden.

In februari 2008 zijn wij gestopt met de pil. Ik zou even paar maanden kijken hoe mijn eigen cyclus zich zou ontwikkelen. Nou, was echt rampzalig. In juli 2008 kwamen we bij de gyn terecht. Man en ik werden grondig onderzocht. Zijn zaad was prima, kon niet beter.
    Bij mij werd geconstateerd dat ik geen PCOC heb, maar ook geen regelmatige eisprong. Ik kreeg provera en 50mg Clomid om de boel op gang te brengen.

1ste ronde: 50mg deed helemaal niks, weer geen ei.
    2de ronde: 150mg geprobeerd, ik had 8voudige eisprong! Gelukkig zagen we het aankomen en kregen sex-verbod;
    3de ronde: 100mg was raak, een mooi ei, maar niet zwanger
    4de ronde: 100mg, dubbele eisprong, weer niet zwanger
    5de ronde: 100mg, bij de FM zag de gyn 2 mooie eitjes en iets dat op een cycte leek. Ze dacht dat de 2de ei van vorige maand niet was gesprongen en dat ie vanzelf zou verdwijnen.
    -> 2 weken later was ik zwanger!

Bij 6-weken echo bleek ik zwanger te zijn van een (3-eiïige) drieling! Die zogenaamde cycte was gewoon een derde ei!
    Allemaal heel spannend, onzeker enz, maar 31 weken later zijn onze prachtige kids geboren, en ze doen het super!!!

(en ik hoef nooit meer in mmm :))

2. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    up up up

3. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    UP!!!!!!!!!!!!!!!

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik wil meeeeeeeeeeeeeer succes verhalen. :) :) :) :)

5. kikker1984

30 mrt 2010
    33
    0
    0
    Woonbegeleider VG
    In twente
    Vanaf 10-08 "bezig". Hij toen 32, ik 24.
    Vanaf 09-09 in de mmm
    Zaad van mannetje bleek heel erg slecht 0,2 miljoen waarvan weinig goede. Doorgestuurd naar DD.
    Daar bleek dat ik vervroegd in de overgang kom maar dat dat geen probleem hoeft te zijn (alleen beetje opschieten..haha)
    Icsi was enige optie, Icsi 1 (met imsi) in 04-10 gehad en nu 5 weekjes zwanger! Heel veel geluk gehad dus, hopelijk is de echo ook goed en zien we 1 of 2 hartjes kloppen!
    Nu dus 34 en 25.

6. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Top! gefeliciteerd kikker en kikkerman, duim hoop en wens dat de beebje(s) blijven zitten en jullie met 9 maanden 2 prachtige of 1 prachtige beeb in armen hebben. Tis jullie gegund.

7. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    #188 ikkie124, 11 mei 2010
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
    Hier ook een succesverhaal..

In 2008 gestopt met de pil maar de menstruatie kwam maar niet. Omdat mijn zus dit ook had en jaren in de MMM heeft gezeten ben ik al vrij snel naar de huisarts gegaan.

In januari 2009 voor het eerst naar de gyn en begonnen met diverse Clomid rondes. Elke keer waren de waardes van mijn bloed niet goed, dan weer veel te laag en dan weer te hoog, ook was er aan mijn eierstokken een PCO achtig beeld te zien met tig eitjes.

Clomid een aantal maanden geslikt zonder resultaat. Daarna met Puregon begonnen maar dit was steeds alles of niets mbt eigroei. Dan groeide er niets en als ik een hogere dosis moest spuiten groeiden ze opeens allemaal. Dat schoot dus niet echt op.

Vervolgens in september 2009 een LEO-operatie gehad, dit ook zonder resultaat.

Uiteindelijk was de gyn bang dat als ik weer zou gaan spuiten er weer veel te veel eitjes kwamen. Ik moest het weer met Clomid proberen. Dit was weer niets en uiteindelijk bleek mijn FSH en LH waarde onder de 1 te zijn.. Toen begonnen met Menopur, dit sloeg aan en had een mooi ei..

Een week na de eisprong voelde ik me opeens anders.. ik heb 3 dagen voor NOD een test gedaan en daar kwam meteen een hele duidelijke tweede streep tevoorschijn. Ik natuurlijk nog denken dat het door de pregnyl kwam en vervolgens had ik elke dag een positieve test.. Kon het gewoon niet geloven.
    Het is nog wel heel pril maar ik probeer ondanks dat ik heel onzeker ben toch te genieten van dit moment. Had de laatste tijd echt het gevoel dat het voorlopig nog niet zou gaan lukken.

Ik hoop dat er nog veel meer positieve verhalen volgen...

8. willemijnp

willemijnp Actief lid

8 dec 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    Up!!!

9. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
  10. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ja meiden, laat je horen, ik weet dat er nieuwe zwangeren zijn!!! :D

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Een succesverhaal!

Vanaf augustus 2006 waren mijn man en ik bezig om zwanger te raken. Na 15 maanden zonder succes zijn we naar de huisarts gegaan. Doorgestuurd naar het zh. Daar alle onderzoeken gehad (de wel bekende neem ik aan) en beiden waren we 'afgekeurd'.
    Mijn cyclus was erg onregelmatig en mijn eisprong was van onvoldoende kwaliteit. Het zaad van mijn man was ook van onvoldoende kwaliteit. Medicatie gekregen (Femara) en eerste IUI afgesproken. Ik moest bellen als ik ongesteld werd. Maar dat duurde en duurde. Na 42 dagen cyclus een test gedaan en we schrokken ons lam! Zwanger! Direct het zh gebeld. Direct langsgegaan en bloedonderzoek en echo gehad. Idd zwanger, al 6 weken en 3 dagen. Hartje klopte al. We hadden de injecties voor de IUI al in huis, maar niet nodig. Al met al is onze dochter geboren en was ik na bijna 2 jaar (vanaf de start) zwanger.

Nu weer in de MMM en weer alle onderzoeken opnieuw gehad (overdracht van ene zh naar andere zh was matig, vandaar opnieuw). Weer dezelfde resultaten en weer medicatie, nu Clomid.Gyn vertelde dat we echt geluk hadden met de snelle zwangerschap de eerste keer. Dit beseffen we heel goed. We zijn erg dankbaar en hopen dat we een brusje mogen ontvangen.

Iedereen veel sterkte en succes in de MMM!

Liefs, Mol

12. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Helena,

Ik weet dat je succesverhalen wilt horen, dat wil ik ook. Maar uppen om de rede dat er geen reacties zijn geweest is niet toegestaan. Wil je hier op letten?

Groetjes
    Elvira

13. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik heb ook een succes verhaal eindelijk mag ik hier schrijven. Ik was 25 toen we probeerde zwanger te raken. Dat is nu twee jaar geleden.
    Na een jaar proberen na de dokter gegaan en die gaf aan dat webeen sperma onderzoek moesten doen omdat mijn cyclussen hartstikke goed waren. Dat was niet zo succes dat onderzoek. Hartstikke slecht zelfs. DoorverweZen direct isci en met poging 1 ging ht fout en de tp van ons cryotje ging het goed ben nu 13,5 week zwanger van ons kleine wondertje. Dit is echt ons jaar want we trouwen ook nog in september haha ik strooi wat hcg. En hoop dat er nog heeeeeeeeel veel meiden volgend

14. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Goed om te horen allemaal!
    Gefeliciteerd Jessy, met je zwangerschap!

15. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Ik schreef hier een aantal weken geleden dat is positief had getest en ik wou nog even zeggen dat ik in verwachting ben van een TWEELING!!! Het heeft even geduurd voor het zover was maar nu krijgen we ineens 2 wondertjes :)

16. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    WOW LIMA!!!!!!
    gefeliciteerd lieverd, wat een fantastisch nieuws!

Dat geeft ons hoop hier.

xx

Deel Deze Pagina