Succesverhalen uit de MMM (zwangerschappenverzameling)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door helena115, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ik en hubbie waren allebei 26 toen we 'begonnen'. Allebei 28 toen ik zwanger bleek en 29 bij geboorte van dochtertje.

Probleem was zeer slecht zaad, kans van minder dan 1% om spontaan zwanger te raken, dus ICSI enige mogelijkheid. Maar een groot wonder geschiedde, vlak voor de eerste poging toch spontaan zwanger!
    Zo te lezen in dit topic zijn er toch nog heel wat meer wondertjes...

2. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Wat een goed topic!
    Hier ook ons succes verhaal.
    In maart 2008 ben ik gestopt met de pil. Ik was toen 26 en mijn man 27. Na een half jaar werd mijn cyclus steeds onregelmatiger, tot ik niet meer ongesteld werd. H.a. heeft toen bloedonderzoek gedaan en zaadtest. Bloed bleek goed, maar goed zaad was niet te vinden. In april 2009 kwamen we voor 't eerst in het zkh terecht en toen bleek ik pco te hebben en mijn man weinig en slecht zaad. Na spataderoperatie bleek zaadkwaliteit nauwelijks verbeterd en dus hadden we maar 1 mogelijkheid: icsi.
    En wonder boven wonder was de eerste keer gelijk raak!! We zijn zo gelukkig, want we beseffen maar al te goed dat weinig mensen dit geluk hebben.
    Daarom aan iedereen die nog in de MMM zit: May all your dreams come true this year!

3. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Nog een successtory, in 3voud! 2000 gestopt, 2001 gyn, geen zaadcellen. Hormonen spuiten, juli 2003 groen licht icsi. Jan 2004 1ste icsi, raak! Okt 2004 zoontje. Jaar later cryo tp, mislukt. Hormonen werden inmiddels niet meer vergoed. 2007, wijziging in basisverz, hormonen weer vergoed, 3e icsi eigen cyclus zwanger, mei 2008 dochter. Okt 2009 1ste poging Icsi, raak! Nu 11 wkn zwanger van 3e icsiwonder!
    Meiden, het kan echt!

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    ik was 24 toen ik zwanger raakt.
    PCOS was het probleem, ik had (en heb:() geen eisprong.
    Van isabella zwanger geraakt mbv Clomid.
    Nu (26) bezig voor de 2e!:)

5. 123

123 Niet meer actief

Helena, wat een supertopic!
    krijg helemaal hoop door deze mooi verhalen!

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hier ook een succesverhaal:

In feb 2008 gestopt met de pil. In aug 2008 naar het zkh gegaan omdat ik elke cyclus lange bloedingen had (wel 2 wkn en dan weer 2 wkn niet). Zowel manlief als ik onderzocht. Bij mij nix aan de hand, manlief trage en weinig zwemmers. In jan 2009 begonnen aan ICSI 1. Direct zwanger en 2 mnd geleden bevallen van een prachtige dochter! Ik ben nu 30 jr oud en manlief wordt over 2 wkn 34 jr. Bij ons is alles heel snel gegaan omdat het een duidelijk verhaal was voor de gyn's waarbij al snel bleek dat er geen oorzaak was voor de verminderde kwaliteit van de zwemmers van mn man. Hier dus geen IUI's of IVF geprobeerd maar direct ICSI, ook al zouden er zkh-en zijn die met onze kwaliteit eerst IUI's zouden hebben geprobeerd (na opwerking hadden we nl nog 1.5 milj/ml ofzo). Wat dat betreft, alle lof voor mijn zkh :)
    Al met al dus vanaf 1e afspraak tot aan behandeling: 5 mnd en daarna dus direct zwanger!

We hebben nog 2 cryo's in de vriezer en die hopen we einde van dit jr (2010) op te halen. Wellicht dat dit succesverhaal nog succesvoller wordt!!!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik was 20 toen ik met de pil stopte. Werd toen een jaar lang niet ongesteld of zwanger. Ik bleek PCO te hebben. Daarbij had mijn man door medicatie gebruik een verminderde vruchtbaarheid.

In totaal heb ik 2 jaar in de mmm gelopen. Eerst Clomid pillen,toen Puregon injecties, toen Menopur injecties, uiteindelijk een LEO operatie. Hierdoor kreeg ik weer een eisprong en 4 maanden later was ik "spontaan" zwanger.

Succes voor iedereen die nog in de mmm zit. Blijf hoop houden !

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn vriend heeft zwak zaad. We werden naar huis gestuurd om het nog een half jaar te proberen en anders terug te komen voor IUI. In de zesde maand, toen ik de hoop al lang opgegeven had, werd ik toch nog spontaan zwanger.

9. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    upperdeup!
    We waren bijna van de eerste pagina af:)

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Hier ook PCOS, zoals wel meer.

Ik was 24 en mijn partner 27 toen we de pil de vuilnisbak in gooiden op zijn verjaardag 24 december. Ik werd ongesteld in januari...en daarna bijna niet meer. Eens per 4 maanden. Na een tijd naar de gyn, maar die wilde me niet helpen omdat ik te dik was. Toen zelf naar ander ziekenhuis in amsterdam gegaan, daar goed geholpen. Eisprong gekregen met 150mg clomid...en zo doorgedaan. de 4e ronde was het raak! Ons mooie meisje Alyssa. In totaal 3,5 jaar bezig geweest met allerlei onderzoeken en wachten wachten wachten.....

Nu weer vanaf de geboorte geen anticonceptie, ongeveer een jaar alweer bijna in de MMM...en vorige cyclus eisprong gehad met weer 150mg clomid...nu gewoon goed klussen en hopen dat het snel raak is net zoals bij Alyssa ons wondertje!!

11. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Ik schrijf wel niet echt actief mee op het forum, maar wil voor dit onderwerp wel ff mijn verhaal doen.

*Hoe oud waren jullie
    Toen ik stopte met de pil in februari 2006 was ik 24 en man 21.
    Toen ik zwanger raakte was ik 28 en man 23.

*Wat was het probleem
    Eerste probleem was dat de ontstekingen in mijn dikke darm die ik heb door ziekte van Crohn actief bleven. Dus eerst aan de medicatie. Pas in juli 2007 mochten we verder gaan met de kinderwens, maar in januari 2007 al 'onveilig' gaan vrijen. Ik had toch wel een onderbuikgevoel dat het niet zo makkelijk zou gaan.
    Februari 2008 de MMM in, bij eerste onderzoek bleek dat mijn man geen zaadjes had, 0,0 dus. Oktober 2008 TESE operatie bij man om te kijken of er toch iets van zaad is. Maar ook hier niets gevonden.
    Januari 2009 gestart met IUI-D.

*Met welke behandeling, na hoeveel en hoelang, raakte je zwanger.
    11e poging IUI-D (dus KID, zaaddonor) was raak. Zonder hormonen, telkens eigen cyclus. Ow ja, na ronde 7 heb ik nog een HSG gehad, daar zag alles goed eruit. En nu dus alweer ruim 15 weken zwanger.

Hoop dat 2010 voor de meiden hier een goed jaar mag worden.

12. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hier nog een positief verhaal!

*Hoe oud waren jullie
    Gestopt met de pil toen ik 28 was (november 2006) mijn man is 3 jaar ouder. In september 2007 naar huisarts gegaan ivm nog niet zwanger. Alle onderzoeken in gang gezet.

*Wat was het probleem
    Man bleek erg slecht zaad te hebben. Te weinig zaadcellen en te weinig bewegend (300 000 per ml) waarvan slecht bewegend. Bij mij niets afwijkends geconstateerd. Gedacht werd aan spatader in balzak, deze is verwijderd begin december 2007. Wel verbetering maar nog te weinig voor IUI of IVF. Geen andere optie dan ICSI. Standaard procedure bij ICSI is chromosoomonderzoek bij man. In januari 2008 zouden we starten met ICSI, maar eind december 2007 kregen we uitslag onderzoek. Man bleek chromosoomafwijking te hebben waardoor zaadaanmaak niet goed gaat. Kans op ernstige handicap aanwezig, maar te overzien. Na vele gesprekken toch besluit genomen voor ICSI. Gestart in april 2008 met hormoonspuiten --> zeer heftig gereageerd op hormonen. Extreme schommelingen...bij volgende poging dus een ander traject wat betreft hormoonspuiten.

ICSI. 1 behandeling gehad. Gestart in april 2008. Goede opbrengst (10 eitjes, 4 bevrucht). Eén teruggeplaatst in mei, helaas niet ingenesteld. 2 ingevroren, 1 gesneuveld tijdens invriezing. In augustus 2008 terugplaatsing cryo gehad (1 cryo teruggeplaatst, andere was gesneuveld bij ontdooiing). Hiervan zwanger en ondertussen trotse moeder van 8 maanden oude zoon.

Heel veel succes voor iedereen en over een paar maandjes kom ik hier weer mee kletsen, want dan willen we voor nummer 2 gaan.

Jille

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    :)
    blij om allemaal te lezen!

14. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Wij waren 25 jaar toen ik stopte met de pil en 28 jaar toen ik zwanger raakte door de 4de IUI-behandeling.

Bij mij was vijandig slijm vastgesteld en een tekorte innesteling fase.

groetjes sjolie

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mag ik vragen hoe zwak? Wij hebben dit advies namelijk ook gekregen, maar ik geloof er niet zo in omdat mijn man de eerste keer 4 miljoen zaadjes per ml had en de tweede keer maar 2,6... de beweeglijkheid was bij beide keren maar 30%. Toch was de samenlevingstest wel positief (dat wil zeggen 1 zaadcel gevonden na 9 uur). De gyn vond dat reden genoeg om het nog een half jaar te proberen en geeft ons zelfs een redelijke kans. Ik kan me dat niet zo voorstellen eigenlijk...

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    *Hoe oud waren jullie
    Gestopt met de pil toen ik 27 was, manlief was toen 33.
    Zwanger op mijn 30e/31e en manlief 37.

*Wat was het probleem
    Slecht zaad.

In febr. '06 gestopt met de pil. Eerst zelf een jaar geprobeerd zonder resultaat, toen half jaar met ovulatietesten. Na anderhalf jaar in nov. '07 naar huisarts gegaan. Beiden bloed laten prikken + manlief zaadanalyse. Bloeduitslagen goed, zaadanalyse slecht (2 miljoen, waarvan 7% beweeglijk). Eind dec '07 naar gyn. onderzoek wel/geen eisprong + 2e zaadanalyse. Uitslag: niet iedere mnd een eisprong, zaadanalyse slechter 0,8 miljoen. Twijfel IVF of ICSI, eerst onderzoek manlief. Mrt '08 uroloog: zaadanalyse, echo scrotum, urinekweek, bloed onderzoek, echo prostaat. Uitslag: uitslagen goed, alleen labuitslag: FSH verhoogd waardoor ws de verminderde zaadkwaliteit -> niets aan te doen en oorzaak onbekend. April '08 weer naar gyn, verwijzing naar Fertiliteitskliniek voor Icsi. Mei '08 zaadanalyse fert. kliniek: wéér slechter 0,2 miljoen. Juni '08 intake arts fert. kliniek, bloed onderzoek beiden: gb. Aug. '08 intake fert. vpk. Aug. '08 start pil voor 1e icsi, echter manlief koorts vlak voor start spuiten. Extra zaadanalyse: Géén zaadcellen door koorts, poging voortijdig afgebroken. Nieuwe afspraak na 3 mnd controle zaadanalyse voor Dec '08. Echter 3 dgn voor afspraak manlief wéér koorts, uitslag zaadanalyse: 0,1 zaadcellen. Start pil voor 2e poging 1e icsi. Jan. '09 voor zekerheid weer zaadanalyse voor start met spuiten. Uitslag: Geen levende zaadcellen gevonden. Tóch gestart met spuiten ivm te lange onthouding vlgns arts van 5 dgn voor zaadanalyse. Paar dgn later weer zaadanalyse sneltest, na onthouding van 2 dgn: paar levende zaadcellen. Febr. poging 2 van 1e icsi echter weer voortijdig gestaakt, nu ivm overstimulatie (meer dan 30 eicellen). April '09 start pil, 3e poging 1e icsi. Na een moeizame stimulatie juni '09 punctie gehad (4 eicellen en 0,3 milj. zaadcellen, zaad was laatste jaar nog niet zo 'goed' geweest). TP van 1 matige en 1 redelijke embryo. Helaas na 13 dgn ongi geworden, dus mislukt. Juli '09 overgestapt ander zkh ivm lange wachtlijst 2e poging. Zelfde mnd voor intake, aug. '09 met pil begonnen voor 2e icsi poging. In sept. '09 TP gehad van 2 matige embryo's (met iets fragmentatie). 6 okt '09, het laatste wat ik had verwacht, na 3,5 jaar eindelijk.....een positieve test!! Nu ik dit typ 19 wkn en 1 dag zwanger:)!!

Beetje uitgebreid verhaal geworden, maar zoals je ziet kan het ondanks vele tegenslagen tóch goed gaan. Zelfs met embryo's van matige kwaliteit!! Hoop dat een aantal hier 'positiviteit' uit kunnen halen om door te gaan!!
    Iedereen bij wie het nog niet gelukt is héél erg veel succes toegewenst en hopelijk met een mooi wonder in 2010!!

Lfs Majo

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @majo: en dan is het wonder bij jou ook nog dat ze bij die laatste ICSI geen zaadjes eerst konden vinden toch?
    en uiteindelijk precies 8 en jij had precies 8 eitjes?

en zwanger!

meer verhalen meiden! :)

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Klopt idd Klingel, had ik er idd niet bijgezet. Toen manlief zíjn 'bijdrage' moest leveren werden er idd helemaal geen zaadcellen gevonden. Daarom moest hij direct daarna nog een keer 'produceren', bij waren er namelijk 9 follikels weggehaald dit keer in tegenstelling tot 4 de eerste keer. Ook daar zagen ze zo op het eerste gezicht (snelle blik) geen levende zaadcellen, dan stort je wereld echt even in en denk je....hele behandelng en ellende voor niks én dus 2e poging weg. Maar ze zeiden dat ze goed gingen zoeken en zouden bellen. Wij gingen eigenlijk al nergens meer vanuit. Na een paar uur werden we thuis gebeld met het verlossende antwoord: 8 eicellen én 8 zaadcellen !! Zo zie je maar weer.....je hoeft er écht maar een paar te hebben!!
    En dan ook nog eens zwanger na 2 matige kwaliteit embryo's. Ze zeggen niet voor niks....de echte kwalitei zit vanbinnen en daar kunnen ze geen kijkje nemen....

Iedereen heel veel succes!! En hopelijk dit jaar weer héél veel succesverhalen erbij!!

Lfs Majo

Deel Deze Pagina