Succesverhalen uit de MMM (zwangerschappenverzameling)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door helena115, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ja, up! Ik zit op een kersvers wachtbankje en dan zijn positieve verhalen ALTIJD welkom!! Dus kom maar op lieve meiden!!!

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, inderdaad. Ik krijg van het lezen van deze verhalen toch wel weer een beetje hoop. Als je ziet hoeveel meiden bij de 3e IVF nog zwanger worden.... Soms denk je na 1 poging al dat t nooit meer gaat lukken... Hoop houden dus! Ga dus lekker door met dit hoopvolle topic please!!!!!!

3. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Helemaal mee eens, we blijven op pagina 1 plakken!

liefs

4. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Upperdepup!!!

Kan hier niet genoeg van krijgen. Zit ook net op het wachtbankje en wat is er mooier dan dit soort verhalen lezen!!
    Helemaal top!!

5. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Up!!!

Heel positief al die verhalen :)

Groetjes Marlayne

6. Juka

Juka Nieuw lid

25 feb 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik kom jullie een hart onder de riem steken met een nieuw succes verhaal. Ik weet uit ervaring hoe fijn het is om deze te horen/lezen vandaar dat ik mijn verhaal met jullie wil delen.
    In januari 2004 (ik was toen net 30 en mijn man 32) ben ik gestopt met de pil. Na een jaar zonder resultaat zijn we naar de huisarts gegaan en vandaar uit bij de gyn beland. Verschillende onderzoeken gehad, cyclus gevolgd, maar geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap. We hebben een tijdje "verplicht geklust" op advies van de gyn en daarna het hele medische gebeuren nog even links laten liggen (ik zag erg op tegen behandelingen). In februari 2007 dan toch gestart met IUI. 6 Behandelingen gehad, allemaal zonder resultaat. In september 2007 zijn we doorverwezen naar het UMCN voor IVF. Daar constateerden ze dat mijn eierstokken verouderd zijn. Dat zou de reden kunnen zijn voor het uitblijven van een zwangerschap (helemaal zeker is dat niet). In januari 2008 konden we beginnen met IVF. Hoewel ik er erg tegenop zag, is de hele behandeling me erg mee gevallen. Het spuiten ging prima en de opbrengst was goed. Er zijn 12 eicellen gevonden uit 13 follikels. Hiervan zijn er 6 bevrucht waarvan 1 van A-kwaliteit. Deze is teruggeplaatst. Ik voelde me heel goed en was erg positief; zo dichtbij een zwangerschap was ik misschien nog nooit geweest... Helaas werd ik 3 dagen voor de testdatum ongesteld. In april zijn we aan de tweede behandeling begonnen. Het spuiten ging nog steeds oké, maar de opbrengst was veel minder. Uiteindelijk zijn er toch nog 6 eicellen gevonden. Hiervan is er slechts één bevrucht. Dit embryo van B-kwaliteit is teruggeplaatst. Tijdens de wachtweken leek het opnieuw mis te gaan omdat ik op verschillende dagen bruinverlies had. Het zette echter niet door en op de testdatum bleek ik wel degelijk zwanger te zijn! Inmiddels zijn we de trotse ouders van een kerngezonde zoon van net één jaar! Wat een rijkdom, wat een geluk! Het is alle spanning en onzekerheid meer dan waard geweest.
    Deze maand hebben we ons opnieuw aangemeld voor IVF. Wij hebben destijds het advies gekregen om niet te lang te wachten met behandelingen voor een eventueel tweede kindje. Na 8 maanden zelf proberen (je weet immers nooit...) stappen we dus opnieuw in de mmm. Ik wens iedereen enorm veel succes en sterkte! Het is niet niks wat er op je af komt tijdens de behandelingen, maar probeer positief te blijven en houd moed!

Lieve groetjes, Juka

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Uit ervaring weet ik hoe belangrijk het is positieve verhalen te kunnen horen. Vandaar ook mijn bijdrage:

Zwangerschapswens sinds mei 2006.
    Man destijds 37 jaar, ik 25 jaar.

Maart 2007 bezoek aan de huisarts aangezien het zwanger raken op de natuurlijke wijze niet leek te lukken. We werden meteeen doorgestuurd naar een gynaecoloog en de zaadjes van mijn man werden gecontroleerd.

Maart 2007 conclusie zaadonderzoek: 1% levend zaad (na het eerste onderzoek ongeveer 0,5 miljoen goede zaadjes. Verwijzing voor een nieuw zaadonderzoek.

Juni 2007 nieuw zaadonderzoek: zelfde uitslag. Direct een verwijzing gekregen voor IUI en meteen al in juni onze eerste behandeling. Er waren 720.000 goede zaadjes na opwerking. We kregen eigenlijk al meteen een verwijzing voor het Radboud mee.

Juli 2007 eerste IUI mislukt en afspraak voor een tweede poging gemaakt.

Augustus 2007 tweede IUI (460.000 goede zaadjes en twee eitjes) en afspraak in het Radboud.

September 2007 positieve zwangerschapstest na tweede IUI! Telefonische afspraak met de arts van het Radboud die aangeeft dat er bij het laatste zaadonderzoek maar 100.000 goede zaadjes zijn gevonden en zwanger worden via IUI onmogelijk is. Gelukkig kunnen wij hem het tegendeel bewijzen: ik ben zwanger. De arts was enorm verbaasd. Des te erger was het toen twee weken later bleek dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had.

September t/m december 2007 naweeën van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hele behandelingsmethode doorlopen: afwachten of het lichaam het zelf afstoot, methotrexaatbehandeling, eileider geknapt en verwijderd tijdens een operatie.

December 2007 derde IUI -> mislukt

April 2008 IVF wordt overgeslagen... we gaan direct met ICSI beginnen. Bij de eerste ICSI-behandeling ontstaan 3 embryootjes uit 4 verkregen eicelletjes. Ik raak zwanger, maar... een spontane abortus.

Augustus/september 2008 tweede ICSI-behandeling. ontstaan 6 embryootjes uit 9 verkregen eicelletjes. Ik raak zwanger, maar... een spontane abortus. Twee embryootjes zijn de diepvries ingegaan.

Januari 2009 terugplaatsing van 2 ontdooide embryootjes en ZWANGER!

Een van de twee bleek een vanishing twin te zijn, maar nu ligt hier in de box onze grote jongen SAM heerlijk te ouwebeppen :D!

Ik denk trouwens wel dat ze hem in het Radboud wat Pokon meegegeven hadden, want bij de geboorte woog hij bijna 10 pond en was hij maar liefst 60 centimeter lang!

Dat er maar snel nog veel meer succesverhalen bij mogen komen!

Liefs,
    Josien

8. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    upppppppppppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ja loesie en zora, kom eens door met jullie verhaal! :p

10. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Hoi !

Ik was al heel lang gestopt met de pil (misschien al 3 jaar), maar wij in die tijd waren wij niet daadwerkelijk bezig om een kleine te krijgen.
    Maar na een tijdje ga je er toch over nadenken dat er toch geen zwangerschap doorzet.
    Dus zijn wij in 2008 voor het eerst naar het ziekenhuis toegegaan en begonnen met IUI (ik was 33 en mijn vriend 35 en allebei kerngezond) Na 3 IUI behandelingen raadde de arts mij aan, zonder aanwijsbare reden, om toch te beginnen met IVF omdat daar het slagingspercentage hoger lag.
    Dus wij op aanraden van de arts op naar de IVF.
    2 mislukte IVF behandelingen verder begon ik toch wel een beetje zenuwachtig te worden dus wilde een gesprek met de arts.
    Ik wilde toch de overgebleven 3 IUI behandelingen afmaken omdat ik vond dat iedere behandeling een kans is en ik het gevoel had dat we die hadden laten liggen.
    Mijn arts wilde daar niks over weten want die vond het belachelijk om naar iets terug te gaan waar je minder kans hebt als iets waar je meer kans hebt (IVF) ook al niet werkt.
    Ik vid die gedachtengang erg kortzichtig dus ben weg gegaan en nooit meer terug gekomen.

In de tussentijd hadden wij een afspraak staan bij het UZ in Gent en konden daar op intake.
    Daar doen ze ook aan "assisted Hatching" en aangezien het bij ons altijd fout ging bij het hechten (dachten wij !) hadden wij daar goeie hoop in.
    Wij hebben het toen op de intake gehad over de overgebleven IUI pogingen en dat wij die nog wel wilde doen. De arts gaf ons groot gelijk en zei dat we die zeker moesten afmaken, maar als ik een ziekenhuis in Ned. zou kunnen vinden dat wel makkelijker zou zijn omdat ik anders heen en weer naar Gent moest.

Ik ben toen naar Breda gegaan en hun het verhaal voorgelegd en hun wilde met alle plezier de IUI pogingen nog met mij doen.

De eerste is toen mislukt en daarna heb ik lekker heel de zomer niks gedaan.
    Afgelopen Jan. zijn wij op aanraden van een collega naar een homeopatische man geweest die er voor heeft gezorgd dat heel veel vrouwen al zwanger zijn geworden. Wij wilde wel 1 ding doen in de homeopatische wereld maar daar zou het ook bij blijven omdat wij niet van die zweverige types zijn :D
    Ik kwam daar binnen en die man vertelde mij dat mijn lichaam nog dacht dat ik zwanger was (ben lang geleden ooit zwanger geweest) en daarom het nooit zou hechten dus hij zou mij druppels meegeven om mijn lichaam het signaal te geven dat het weer mag hechten.
    Ik.....als nuchtere Harry ging er lachend vandaan en ben netjes de druppels gaan slikken (ha ha ha had er Eur 152 !! voor betaald dus moest wel !)

Ik ben toen eigenlijk ook direct begonnen met mijn tweede IUI en ik ben net terug van het ziekenhuis en heb net een kloppend hartje gezien !!!!!!

Dus na 5 x IUI en 2 x IVF ben ik zwanger.

Dus ik ben 15 jan. begonnen met slikken van de druppels en ben toen begonnen aan de IUI en ben nu zwanger. Het is heel apart en het kan puut toeval zijn, maar mij maakt het niet uit want het is iig gelukt.

Wat ik wel tegen alle meiden wil zeggen is dat je nooit eerder over moet gaan van IUI (niet eerder dan 6 behandelingen) naar IVF/ICSI omdat de kans daar, zonder enige medische indicatie, groter is want een kans is een kans en je moet ze allemaal pakken !!!

11. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    dag allemaal

ook wij hebben een wonderlijk succesverhaal!

toen ik 31 was (bijna 32), dat was mei 2006 was liet ik mijn Mirena verwijderen, na 1 jaar niet zwanger en verwezen naar zh.

In 1e instantie bloed en echo: goed en zaad man (34) ook goed.
    6mnd zelf proberen, geen resultaat
    Toen, eind 2007, begin 2008 echt de mmm in:
    HSG: 2 dichte eileiders.... en laparoscopie: ook 2 dichte eileiders. Het zou kramp kunnen zijn want ze zagen er wel gezond uit...

Na wachten zijn we na de zomervakantie 2008 met IVF begonnen, want IU heeft bij dichte eileiders natuurlijk geen zin...

1e IVF: geen goede eigroei, geen embryos dus en dus geen tp
    2e IVF: hoger hormoonschema, maar wederom niets, er werd ons gezegd rekening te houden met nooit meer zwanger te kunnen worden, mijn eitjes zouden op zijn...eiceldonatie ga daar maar over nadenken
    3e IVF: ander spuitschema: 5 embryo's! 4 geschikt, 2 tp dec 2008, 2 ingevroren. Niet zwanger van geworden, ook niet van de cryo;s in jan en feb 2009
    4e IVF: maart 2009 opgestart met decapeptyl, wachten op ongi om ook de Gonal te kunnen gaan spuiten

Die ongi kwam dus nooit: ik ben op mijn 34e spontaan zwanger geworden en afgelopen Kerst van ons wonder, een prachtig meisje, bevallen!

Meiden,
    ik geloof weer in wonderen, ik hoop dat jullie dat door mijn verhaal ook een beetje kunnen !!!
    Ik zal nooit vergeten hoe het is, in de MMM, sterkte en héél veel succes en vruchtbaarheid voor jullie allemaal!

Eef

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik word helemaal blij van de positieve verhalen hier! Wonderen bestaan :D

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.449
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zit ook in de lastige wachtweken...
    Dus graag succesverhalen!!!!

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O Maartje wat spannend! Ik hoop echt heel erg hard dat je hier binnenkort je eigen succesverhaal neer kunt zetten!
    Duimduimduim!!

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

ik kom jullie ook even een hart onder de riem steken....

in 2005 zwanger na Clomid 100 MG, 2-ling....MK met 8 weken van 1 vruchtje en zoonlief is geboren met 32w5d.

nu zwanger van de 2e na het spuiten van fostimon en pregnyl (nadat ik in januari weer een MK heb gehad van wederom een 2ling....dit was in mijn laatste ronde Clomid 150MG, waarbij 4 volgroeide eitjes waren gesprongen, en we een klusverbod hadden).

voel me nu heel anders dan in januari(wist toen meteen dat het niet lekker zat)....

ik heb trouwens PCO, en ben voor deze zwangerschap ruim 33 kilo afgevallen!!

16. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Super!!!!

17. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    wow wat super knap zeg 33 kilo!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

18. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Ik zelf ben va mijn dochter toe, daarvoor 3j bezig geweest om zwanger te worden, al gauw gingen we de mmm in , en toen bleken mijn eitjes niet te groeien zodat de eisprong heel laat was, had erge onregelmatige cyclus, mijn man zijn zaad was lui en de hoeveelheid was ook veel minder.
    Gelukkig door Clomid en een IUIbehandeling gelijk 1ste behandeling zwanger geraakt.

19. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Luukske,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat heb jij veel bereikt en het jaar is net begonnen...de sterren staan echt aan jou kant he.. Wat ben jij veel afgevallen....Ben wel benieuwd meid hoe je dat hebt gedaan??

Ben namelijk nu ook hard bezig met poging afvallen althans dmv veel bewegen en gezonder eten maar in gewicht gaat er geen grammetje af. Ik begin 23 mrt met prikken lucrin ivm 1e icsi...(zaad hubby weinig)...wil daarvoor echt een paar pondjes zijn afgevallen. Of ieder geval een beter conditie hebben opgebouwd. Dus als je tips hebt ik ben 1 en al oor

Geniet van je zwangerschap

groetjes Wensje

Deel Deze Pagina