Hoeveel spuiten/naalden bij Lucrin en Gonal??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik ging vandaag de medicatie bestellen voor de IVF en volgens de assisitente zit er maar 1 spuit en naald bij.
    Ik heb dus gelijk een aantal spuiten en naalden bijbesteld.

Zitten er bij Gonal en Lucrin geen spuiten en naalden??

Hoe zat dit bij jullie meiden?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.449
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij de lucrin wordt standaard genoeg naalden geleverd. Ik meen 14 of 15. Lucrin zit samen met de spuitjes en naalden en alcoholdoekjes in een witte pot/emmertje. Dit hoef je dus niet te bestellen.

Bij de gonal zit ook naalden. Ik had kant en klare wegwerp pennen met meeeeeer dan genoeg naalden. Dat zat bij elkaar in een verpakking.ik spoot toen 225 eenheden per dag, dus als mijn pen op was had ik nog heel wat naalden over.
    Het enige wat je eventueel los zou kunnen halen zijn alcoholdoekjes. Die bij de lucrin zat vond ik helemaal niet prettig. Ik spoot daarvoor al bloedverdunners ivm een gips pootje dat ik had en toen had ik iets van 100 doekjes voor 2 euro ofzo. Wit doosje met rode letters. Die van de lucrin was zo doordrenkt met alcohol dat bij de openscheuren er wel eens wat in m'n oog terecht kwam of dat het doekje op m'n kleren viel en dat ik dan direct een nat plek in m'n kleren had ;)
    Veel succes!!

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Weet het alleen van de gonal. Daar zitten ze er standaard bij. Ik ben begonnen met 75eh (doe iui). En had toen ook nog over. Is volgens mij genoeg naalden alle dagen op 37,5eh. Dit is de laagste dosis.

Gebruik nu menopur en daar zitten er ook genoeg bij voor laagste dosering elke dag.

Aleen bij de pregnyl zit niks. Maar anders aan de apotheek vragen. Die hebben altijd wel wat op voorraad dus mocht het er niet bijzitten kunnen ze het je los geven.

Ik heb hier nog een hele verzameling spuiten en naalden liggen van de menopur. En ik kan er dus niks mee, apotheek wilde ze niet hebben omdat het een ander merk is dan wat hun gebruiken. De naalden van de gonal heb ik ondertussen weggegooid.

Ik gebruikte bij de gonal nooit alcoholdoekjes, zater hier niet bij.
    Let wel op, schoonmaken heeft alleen zin als je minimaal een minuut wacht met spuiten. Want anders heeft het nog geen nut.
    Succes

4. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zonnetje dat van die minuut wachten wist ik niet eens:p.. Maar eigenlijk wel heel erg logisch! Ga ik dus op letten bij me volgende poging.

Hier ook Gonal geprikt, en genoeg naalden! Bij elke pen zaten een stuk of 6 naalden geloof ik.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ben zelf ook verpleegkundige. En tijdens mijn opleiding is dat dus een keer verteld.
    Werk in de wijkverpleging en daar doen we niet eens altijd aan ontsmetten. Je lichaam is gewend aan alle bacteriën in je huis.

In ziekenhuizen bv is de kans op ontstekingen groter dan thuis.
    Heel veel mensen weten het niet hoor, maar ik heb het dus bij de gonal helemaal niet gedaan. En geen problemen gehad. Bij de menopur zitten er doekjes bij, dus gebruik ik ze wel.

Maak eerst een deel buik schoon (heel groot stuk dan weet ik zeker dat ik in het schoongemaakte deel zit). En dan maak ik de spuit klaar. Dan is het wel ingewerkt lijkt mij.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je voor jullie antwoorden.
    Ik zal het dan zien als ik ze op ga halen vanmiddag.

Zit de Gonal dan ik een kant en klare prikpen??
    Hoef je die niet zelf klaar te maken en in een spuit te zuigen....?
    Dat zou wel makkelijk zijn iig.

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik had de gonal inderdaad een een prikpen. Je moet bij de eeste keer even de eh op 37,5 zetten en dan in het niks spuiten om te ontluchten. Was ik zelf dus vergeten. Dan de eh instellen en moet je voor gebruik de achterkant omhoog trekken.
    Was inderdaad wel handig ja als je op pad was.

8. glonal zit idd in een kant en klare spuit.

ik heb de naaldje die overwaren bewaard.. dus als je wat te kort komt pb me maar. wel van de glonal hoor

Deel Deze Pagina