succesvol dieet

Discussion in 'De lounge' started by guppie81, May 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik vind het echt een belediging aan alle vrouwen die die hCG zo hard nodig hebben om een kindje te kunnen krijgen om op die manier kilo's af te vallen. Sorry, maar dat is mijn mening...

Btw... van de site van Moeders voor Moeders:

Ik moet zelf ook veel kilo's kwijt, maar doe dat door gezond te eten en veel te bewegen. Mijns inziens de enige gezonde manier (overigens is de diëtist in het ziekenhuis het daar helemaal mee eens).

Groetjes,
    Josien

2. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Ik ben het met josien eens!Het is te belachelijk voor woorden!Er zijn zoveel vrouwen die dit nodig hebben om zwanger te raken.Tis te absurt voor woorden dat mensen dit willen gebruiken om af te vallen!

Ook ik ben veel te zwaar maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dit te gaan gebruiken.

3. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,283
    2,984
    113
    Precies! Ik ben het helemaal met je eens.

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Dito!

5. bloempje82

bloempje82 Actief lid

Jan 12, 2007
    323
    0
    0
    In 1 woord: Sonja!
    Ben in 8 weken alle kilo's die waren blijven plakken na de zwangerschap kwijtgeraakt + nog 5 kilo extra! Zit zo lekker in m'n vel, iedereen ziet het ook. Heb de laatste weken wel m'n eigen draai aan het dieet gegeven hoor, snoep nu ook weer af en toe, maar het gewicht blijft hetzelfde gelukkig!

Succes met het vinden van een dieet wat jou past!

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ik zeg ook Sonja, met 2 weken is er al 1 maat kleding af en ontzettend moeilijk is het dieet niet, ja ik had de eerste dag ook honger, tenminste zin om te snaaien maar dat gaat over, het is op zich goed gevarieerd, lust je iets niet kun je het vervangen voor iets ander uit dezelfde groep.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Het heeft ook niet een bijster goeie naam, maar misschien, aangezien je wel van (lekker) eten houdt, is Montignac iets voor je?

Komt hier op neer: je mag eiwit + koolhydraten eten of eiwit + vet.

Dus bijv. brood met heel magere kaas, rookvlees, kipfilet, magere melk, yoghurt, groeten, roggenbrood, garnalen...

Of zonder de koolhydraten, vlees, vis, groenten, ei... Kwa koolhydraten mag je alleen dingen met een glycemische index van boven de 55 ofzo, wat neerkomt op geen aardappels, geen witbrood, geen koekjes of bladerdeeg maar roggenbrood, volkorenpasta, volkorenbrood, all bran, eigenlijk alles als het volkoren is.

Stukje chocola en zo nu en dan een wijntje mag. Veel mensen denken dat het ongezond is omdat vet niet geweerd wordt maar als je het een beetje netjes doet eet je heel gezond. (ongeveer 2 keer per 3 dagen een maaltijd met vet) Mijn vader is er eens 25 kilo mee afgevallen....

Hmm het klinkt een beetje ingewikkeld maar dat is het helemaal niet :D

8. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik lees mee, moet overigens geen aanmeld geld kosten end at soort onzin.

9. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Als HCG inderdaad nog veel gebruikt word om af te vallen ben ik bijna bereid om niet mee te doen met moeders voor moeders mocht ik zwanger zijn.

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    klinkt beetje onnozel maar gewoon drie keer per dag goed eten en gezonde tussendoortjes nemen helpt het beste ook het punten systeem van weightwatcher heeft goed geholpen maar ik blijf erbij het eerste gewoon een goed ontbijt, goede lunch en goede avondmaal is het beste

11. pienepien

pienepien Lid

Jul 12, 2007
    61
    0
    0
    ben geen voorstander van het HCG-dieet, maar ik moet zeggen dat mijn man die HCG spuit voor een vruchtbaarheidsbehandeling wel al 4 kilo is afgevallen in 4 weken tijd. Het werkt bij hem dus wel (zijn eetpatroon heeft hij niet aangepast).

Maar ik vind het een slechte zaak om met hormonen te gaan knoeien om af te vallen. Dat soort dingen doe je in mijn ogen onder strenge begeleiding van een arts. Ik wil ook best afvallen, maar ik ga mezelf niet injecteren met hormonen.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik wil ook zeker geen HCG gebruiken dat van MvM afkomstig is. Er bestaat ook bio HCG, dat is niet afkomstig van zwangere vrouwen, maar syntetisch nagemaakt.
    Ik ben echt niet joepie de poepie erover, maar wil er wel meer informatie over vergaren.

Maar ben het met Josien eens, HCG dat voor vruchtbaarheidsbehandelingen is bestemd moet daar ook naartoe gaan!

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Als je werkelijk wil afvallen, en daar 100% voor wilt gaan heb je geen dieet nodig. Alleen maar een portie doorzettingsvermogen. Gewoon drie maaltijden per dag,veel bewegen en je gezonde verstand gebruiken.

Ik heb er erg veel moeite mee dat mensen serieus een HCG dieet overwegen. HCG is speciaal en alleen voor mensen die niet zwanger kunnen worden. Tenminsten zo denk ik er over.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Dat zeg ik net toch ook in mijn vorige post :(

Beetje jammer dat je dan mijn beginpost niet leest, want ik weet ook heus wel dat afvallen een kwestie van doorzetten is. Ik overweeg het HCG dieet ook niet echt, want ik ben erg bang voor medische risico's die dan over bijvoorbeeld 5 jaar bekend worden.
    Ik wil gewoon gezond afvallen, maar heb nergens gezegd dat ik dat zonder moeite wil doen ;)

15. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    juist als je wilt afvallen moet je niet alleen de drie maaltijden nemen, maar 6 kleinere dus de gezonde tussendoortjes erbij want dan blijft je verbranding doorgaan.

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Beste guppie81,

Ik wens je veel succes om de laatste 10 kilo ook kwijt te raken. Helemaal nu de zomer weer voor de deur staat. Maar wat ik je ook wil meegeven, wil je niet te snel? Je dochter is 'pas' 4 maandjes oud en voor de meeste vrouwen geld 9 maand op - 9 maand af.
    Ik weet ook hoe moeilijk het is om weer de kilo's kwijt te raken die je voor je zwangerschap niet had, maar het is mij ook gelukt om na de 1e en 2e het weer kwijt te raken. Toen ging het om respectievelijk 45 en 25 kilo. Ook nu als de 3e er is zal er ook weer ruim 20 kg af moeten na de bevalling.

En wat betreft de info die je had gevonden over 23 dagen een dieet erbij volgen van 500 kcal...
    Ja, zelf zonder HCG lukt het dan wel om af te vallen :confused:

Wat je omschrijft in je bewegingspatroon is niks op aan te merken, blijkbaar is het dan toch je voedingspatroon. Misschien is komkommer eten iets voor jou? 'k kan me voorstellen dat die grote groene dingen je uiteindelijk de neus uit zullen komen, maar een komkommer bevat bijna niks en wel veel vocht. Na een halve heb je tenminste een vol gevoel. Voor wortels geld dat natuurlijk ook.

Nogmaals succes,
    Groet van Kiki

17. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ja Kiki je hebt ook gelijk.
    Als ik iets wil moet het ook meteen lukken en dat is denk ik ook waarom het zo moeilijk voor me is.

Komkommer is wel een goed idee, en wortels ook!
    Heb net een stevige wandeling gemaakt, dus mijn buikje lust wel weer wat ;)

18. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Wel herkenbaar, hoor! De eerste twee weken ben ik fanatiek en zo vier, vijf kilo kwijt, maar daarna... en als er dan na een week lijnen en sporten maar een paar ons af is, dan geef ik meestal op :(

19. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hihi, herkenbaar. Ik heb voor ik zwanger was ook regelmatig een klein gebedje gedaan met de wens: "als ik morgen wakker word, geeft de weegschaal 5 kg minder aan..." Het heeft helaas niks geholpen ( ja duh, tuurlijk helpt dat niet )
    Een andere tip, die ook niet goed voor je gezondheid is (dus ik zal 'm klein typen) Toen in weer met roken begon, vlogen de kilo's eraf. Elke keer een sigaret in mijn hoofd voorkwam dat ik aan het snaaien ging.

Wat voor mij ook werkte, voor elke kilo die eraf ging, mocht ik van mezelf iets leuks kopen. Varierend van een potje nagellak tot een paar mooie schoenen :)

Succes!

20. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    :D Toen ik rookte, was ik idd een stuk slanker, maar goed... zal er toch maar weer niet mee beginnen :D

Share This Page