Verschil in babyweegschaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Flutterby, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik weet dat er verschil kan zitten in babyweegschalen, maar ik vroeg me af hoeveel. Weegschaal van het cb en de kv. Dat zal toch niet meer als 100 gram zijn?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Kan. Ligt eraan of ze goed geijkt zijn. Maar ook of ze wegen met doek en luier en of ze daar rekening mee houden.
    Hier zat er verschil tussen de weegschaal van de vlos en van de kraam.

Paar dagen later is Ze thuis gewogen door cb verpleegkundige en dit was goed. Wel een ander gewicht dan bij de kraam de vorige dag. Verpleegkundige weet dit aan het verschil tussrn de weegschalen.
    Week later was het op het cb niet goed. Ze woog ineens minder. Hele preek dat ze teveel afgevallen was. Gelukkig zat de cb verpleegkundige er ook die bij mij thuis geweest was. Gewogen met haar weegschaal en er zat bijna 100 gram verschil in....

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Kan. Ligt eraan of ze goed geijkt zijn. Maar ook of ze wegen met doek en luier en of ze daar rekening mee houden. En ook wanneer kleine gegeten heeft. Als dit vlak voor het wegen was dan kan er xo ineens 100 gram bij zitten.
    Hier zat er verschil tussen de weegschaal van de vlos en van de kraam.

Paar dagen later is Ze thuis gewogen door cb verpleegkundige en dit was goed. Wel een ander gewicht dan bij de kraam de vorige dag. Verpleegkundige weet dit aan het verschil tussrn de weegschalen.
    Week later was het op het cb niet goed. Ze woog ineens minder. Hele preek dat ze teveel afgevallen was. Gelukkig zat de cb verpleegkundige er ook die bij mij thuis geweest was. Gewogen met haar weegschaal en er zat bijna 100 gram verschil in...

.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter was wat weinig aangekomen vorige keer, dus lk laten komen en naar mijn idee gaat de bv nu beter. Ze 'moet' donderdag 4660 gram wegen op de weegschaal van het cb. En ze was vandaag al 4650 gram op de weegschaal van een kv. Dus dan moet ze die 4660 gram donderdag wel halen toch? Allebei bloot gewogen trouwens.

5. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Zouden ze moeilijk doen over 10 gram dan? ??
    Dat is bij wijze van een plukje haar :$

6. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

10 gram is niet veel, daar zou ik mezelf niet zo druk om maken.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Nee ik bedoel stel dat er verschil in de weegschalen zit en deze zwaarder aangeeft dan die ander, hoeveel zou dat dan kunnen zijn? Ik denk dat ze die 4660 toch zeker wel haalt?

8. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

Een beetje er tussen in idd , ik denk wel dat ze dat haalt :)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Normaal kan er wel verschil inzitten.

Je moet ook zien wanneer je weegt. Net voor de maaltijd kan zich ... g (weet niet meer hoeveel, 100?) schelen met net na de maaltijd en een uur na de maaltijd. En 's morgens of late namiddag scheelt ook.

Onze oudste moest ook bijkomen. Gingen in het begin nog op controle bij K&G maar daar zeiden ze dat ik dan eerst een fles moest geven, dan woog hij toch wat meer ;)

Als je echt met gewichtscontrole zit omwille van laag gewicht kan je beter zelf een weegschaal huren en telkens op hetzelfde moment wegen.

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    als je baby net de fles heeft gedronken heb je al een heel verschil toch?

11. En d'r voor zorgen dat ze niet precies poept :p

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Verschil kan, en 100 gram is ook niet raar. Een luiertje eruit of een voeding erin. En dan nog of het goed geijkt is..

Hier was het alleen niet zo jammer genoeg. De kraam dacht dat haar weegschaal niet klopte, met een jochie dat flink afviel en toch goed gezond leek. Helaas was het dezelfde waarde als de vk, dus dat was jammer (maar is goed gekomen met wat bijvoeding)

Deel Deze Pagina