Hier is VL 35 kg kwijtgeraakt in een jaar door een ander dieet aan t nemen; anders eten dus. Hij is begonnen met het lezen van de Voedselzandloper en gebruikt op zijn mobiel bij alles wat hij eet de app "Noom". Interessant om te lezen hoe mensen ook op andere manieren zijn afgevallen.
Ik heb niet alles gelezen. 1. Snel afvallen is ongezond afvallen 2. Structureel afvallen betekent dat je je leefstijl.moet omgooien en dat het dus iets moet zijn dat haalbaar is. Geen dieet dus.... Hou een eetdagboek bij. Wat eet je per etmaal. Wees eerlijk. Wat heb je echt nodig en wat is snaaien. Zijn er specifieke momenten dat je snaait? Wat zou je als alternatief kunnen doen (worteltjes eten, wandeling maken). Ga bewegen. Geen auto of brommer meer. Alles op de fiets of lopend. Liefst 1 of 2 keer in de week ook intensief bewegen (hardlopen of fitness of cardio oid). Voedselzandloper is niet onomstreden. De auteur schermt met Harvardonderzoek maar dat zegt op zichzelf dus niet zoveel. Mijns inziens zijn alle diëten met absolute waarheden, absolute onzin . Dit gezegd hebbende... een bord vol koolhydraten is niet nodig en idd een dikmaker. Bij avondeten dus 1-2 bescheiden opscheplepels koolhydraten, klein stukje vleesvisvega, onbeperkt groenten. Eventueel 1 broodmaaltijd vervangen door een stevige soep (bijvoorbeeld met kikkererwten) of een goed gevulde salade (met avocado noten en verschillende groenten). Maar helemaal geen koolhydraten... nergens voor nodig. Maar het is altijd een kwestie van 'gewoon doen en volhouden'. Als er andere problemen aan je eetgedrag ten grondslag liggen dan die vooral ool in de gaten houden.
Met name je laatste zin vind ik schrikbarend. Mijn zusje heeft dankzij een koolhydraatloos dieet een eetstoornis en wipte dus wel onder die 50 kilo (ruim). Het bewijs dat dit geen gezonde manier van eten is...... dus heel goed dat je weer normaal eet. Als ik je foto's bekijk zie ik vooral dat je vrolijker eruit ziet maar ik vind je wel aan de magere kant hoor. Wat is je bmi? En dat stofwisselingsverhaal is ook heftig. Is je lijf in een soort hyperstand aan het gaan? Ik vraag me dus echt af of dat een gezonde manier van afvallen is....
Ik ben zelf bezig om me buikje weg te werken. Ik heb geen weegschaal. Maar gewoon gezond eten. Proberen niet te snoepen tussen door. En heel belangrijk ga bewegen. Ga elke dag een flink stuk wandelen, fietsen, misschien hardlopen. Of lekker zwemmen. Geen lift nemen, maar de trap. Of gewoon een halte eerder uitstappen met de bus.
Ik at niet koolhydraatarm, maar beperkte de koolhydraatinname. Ik at nog gewoon 5 volkoren knäckebröd per dag, ook een half stokbrood gezond at ik 4 keer per week, evenals pasta en aardappelen, alleen wel MINDER als voorheen omdat ik echt zowat een koolhydraat junkie was die onbeperkt van die zooi at en zich daar helemaal mee vol propte Mijn schildklier werkt nu normaal (is getest) dus niet te snel ofzo. Verder moet ik idd opletten dat ik niet meer afval dus eet ik weer normaal en zelfs extra zoals s avonds voor de tv pizza broodjes, bapao of worstenbroodjes of nog 4 gekookte eieren ofzo. Vorige week bloed laten prikken om dingen uit te sluiten zoals suiker, geprikt op infecties etc, vrijdag de uitslag. Huisarts dacht ook dat het mede komt door de hectiek van nu 2 kids (jongste is 8 mnd) en het feit gezien ik ADHD heb en daar geen medicatie meer voor slik en dus echt gejaagd ben en dus elke seconde van hot naar her vlieg en geen seconde stil zit wat voorheen wel zo was met 1 kind en medicatie. Bmi is nu 18.2 ofzo. Ik wou dus max 55 wegen maar dat zijn er nu dus 51 ondanks normaal eten vanaf de 55 kilo Maar nu wel al 1,5 maand vrijwel stabiel, dus dat was voor de huisarts ook een zorg minder. @andere dames: thnkx
Ik zou eerst eens gaan uitzoeken waarom je niets kunt volhouden. Elk dieet (andere manier van eten) wat je probeert mislukt als je het niet kunt volhouden. Dan kun je beginnen aan duncan, south beach, weightwachters, sonja, noem het allemaal maar, maar dat zal dus geen effect hebben. Eerst zorgen dat die knop omgaat. Het is hetzelfde als met elke andere verslaving; je moet willen stoppen, anders lukt het niet. Succes.
Ik ben ook een poos te mager geweest maar ondanks al het gezeur van mensen in mijn omgeving (eet jij wel? Gaat het wel goed met je? Blabla) voelde ik me toen veel beter als met die 15 kilo extra. En ach..je bent dan wel 4 kilo meer kwijt dan dat de bedoeling was maar zo heb je een klein buffertje voor als je soms eens iets extra neemt
ik volg het programma leren voor je gezondheid werkt geweldig en is geen dieet, maar gewoon heel je levensstijl/gewoonten veranderen! je let op de koolhydraten, ik eet sinds maart geen brood, aardappels, pasta, rijst enz meer en mis het ook echt niet! bloedsuikerspiegel blijft gelijk dus geen drang meer naar suikers/koolhydraten ik woog 101,5 en nu 78,9 dus -22,6kg nu vanaf eind maart! moet nog wel een paar kg en dan kan ik deze fase afsluiten en ga ik door naar de volgende fase om te gaan stabiliseren. rustig aan en onder goede begeleiding, stap voor stap voeding toevoegen en zo toch op gewicht blijven. uiteindelijk kun je dus 'normaal' eten en met normaal bedoel ik gewoon volgens de richtlijnen dus niet alles wat los en vast zit en alleen maar slechte dingen want dan kom je altijd aan. je kunt iets pas volhouden als je er echt 100% achter staat, anders zal het je nooit gaan lukken, wat je ook gaat proberen. suc6!
groenten en vlees/vis en doordat ik om de 2-3 uur eet heb ik niet zoveel honger en is het ruim voldoende.
Je zult pas blijvend afvallen als je voor jezelf de knop om hebt. Heb je dat niet, dan zal helaas geen enkel dieet werken. Het succes zit niet in het soort dieet, maar in jezelf. Hier 27 kg afgevallen. De eerste 16 kg heb ik gedaan door deels Sonja Bakker, deels eigen interpretatie en calorieën tellen. In combinatie met heel veel beweging. De laatste 11 kg door minder koolhydraten te eten. Het is echter een blijvende verandering, ik moet op een andere manier met eten omgaan dan voor het afvallen. Niet meer naar eten grijpen als ik me verveel, als ik verdrietig of gefrustreerd ben, puur voor de gezelligheid of als ik zin in iets heb. Constant mijn gewicht in de gaten houden en meteen corrigeren als ik wat minder streng ben geweest. Dus steeds bewust de keuze maken om niet weer aan te komen. Op gewicht blijven is nog veel moeilijker dan afvallen. Als je de knop niet om hebt, kom je geheid weer aan. Succes!
Mooi om te lezen dat je iets gevonden hebt dat werkt en dat je nog niet eens echt moeite kost! Maar hoe doe je dat dan met je kinderen? Ik wil bijvoorbeeld best zelf minder koolhydraten eten, maar ik wil niet dat mijn kinderen daar mee geconfronteerd worden. Dus niet dat zij dat ook moeten (omdat we allemaal dezelfde maaltijd eten), of dat ik afwijkend eet van de rest van het gezin. Het is toch normaal om twee keer per dag brood te eten en 's avonds een maaltijd met aardappels/pasta/rijst. Ik wil ze daarin een "gewoon, goed voorbeeld" geven en met elkaar gewone, normale maaltijden genieten, normaal eten (gezond en soms ook ongezond), normale porties, etc. Ik wil het hele concept "diëten" of "van (bepaald) eten word je dik" niet laten zien. Ik kan wel ietsje minder aardappel/pasta/rijst opscheppen of een boterham minder eten, maar helemáál niet, dat lijkt me voor hen geen gezond voorbeeld. Ik bedoel het niet aanvallend hoor, ben gewoon heel benieuwd hoe jij dat met jouw gezin doet! Ben ook benieuwd hoe anderen omgaan met diëten en wat hun kinderen daarvan zien.
Maar je eet toch niet altijd exact hetzelfde als je kinderen? Of wel? Ik niet hoor. Ze mogen altijd hapjes van wat ik eet. Als ik een eitje bak 's ochtends gaat de helft toch al naar hen, haha, en zij eten er gewoon een boterham bij en ik niet. Zelfde bij de lunch. En 's avonds eten we altijd samen maar ik laat dan soms de rijst of de aardappelen staan, dat maakt toch niet uit. Mijn man eet altijd brood bij het eten, dat krijgen zij ook niet, behalve als ze erom vragen. Maar wij eten weer geen toetje en zij wel. Het hoeft toch niet allemaal exact gelijk te zijn, ik zie daar geen meerwaarde in. Zolang je maar allemaal samen aan tafel zit.
Niet alles gelezen maar hier zonder dieet pillen en sonja baker en weet ik het. Ben ik nu in week 10 al 6 kilo kwijt , sta vrijdag weer op de weeg . Hoe porties aan passen , is er extra meteen in vriezer , als vlees veel is in Delen . de helft nemen. Geen koekjes , chips snoep chocolade. maoyo. Mijn bloeddruk en cholesterol zijn te hoog , daarom afvallen en ook omdat ik niet meer rook . Zout aan gepast dieet boter . Drinken veeel water crystal clear rivela en spa. Weekends : mag ik wel chips of koekje soms . En veel sporten doet ook veel . Ben van 73 kilo nu dus 67,kilo
Klopt, het hoeft heus niet allemaal precies hetzelfde te zijn. Maar als ik 's avonds nooit aardappels op zou scheppen, zouden ze dat denk ik wel gaan merken En dan wil ik niet zeggen "dat doet mama, omdat ze vindt dat ze te dik is...", maar om nou te zeggen dat ik ze niet lekker vind ofzo, dat vind ik ook niet echt een lekker voorbeeld Dus eet ik ze maar gewoon, al zou ik het best eens een tijdje zonder willen doen.
ik snap je punt, mijn zus zegt altijd hetzelfde tegen me mijn man en kinderen eten gewoon brood, aardappels enz. de jongste heeft het nog niet in de gaten en de oudste weet gewoon dat ik ze nu even niet mag. ze zegt vaak dat mag jij niet he mama? nee schat nu even niet, maar straks weer wel hoor! ze eten ook graag met mij mee, en zie daar het probleem ook niet van. als ze liever een gebakken ei hebben ipv een boterham vind ik het prima zolang het niet dagelijks is. met gewoon normaal uitleggen kom je een heel eind bij je kinderen en snappen ze het prima. verzin geen rare verhalen maar zeg gewoon eerlijk hoe het zit.
Ja ik snap 'm . Maar ik zou gewoon zeggen 'vandaag eet ik even geen aardappels, andere keer weer wel hoor!' ofzo. Ik heb net een maand gevast tijdens de ramadan en toen vroeg de oudste ook de eerste dagen, mama ga jij niet eten? Nee lieverd, ik ga eten als het donker is. Na een paar dagen was dat echt geen probleem meer. Kinderen accepteren dat soort dingen toch wel heel makkelijk.
TS, ik ben vorig jaar 30 kilo afgevallen (het meeste met een kleine kilo per week en de laatste 10 kilo minder bewust door een blijvend veranderde levensstijl). Ik zit nu aan de onderkant van een gezond gewicht (maar prima gezond BMI dus) en voel me er sterk, gezond en mooi bij . De slechte, snelle koolhydraten heb ik uit mijn dieet geschrapt: geen wit brood, pasta of witte rijst. Geen snoep/koek/cake etc. Verder niet teveel calorieën per dag (stem af op dagelijkse behoefte, die verandert bij meer beweging/ander gewicht). Verder meer groente, fruit, gerookte/gebakken vette vis als zalm en minder aardappelen. Wel iedere dag volkoren brood. Dit eten vind ik veel lekkerder, en ik ben opgehouden met op verjaardagen sociaal mee eten (wil ik geen taart, dan hoeft het niet. Maakt man witte spaghetti, dan hoef ik niet mee te doen etc. etc.). Chantico, ik eet zelden precies hetzelfde als de kids, en zeker ook niet dezelfde hoeveelheid. De kinderen onderling ook niet en manlief is doordeweeks te laat thuis om mee te doen. Zij krijgen en genieten van net wat meer aardappel, ik wat meer/andere groente. Vlees delen we, maar op de manier die ik bepaal. Geen probleem hier dus met mama op 'dieet'. Maar goed, ik eet dus veel producten gewoon, maar met mate.