Wie werd er zwanger bij tp van 2 embryo's?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Roosje72, Nov 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

2 embryo's terug, wat was het resultaat?

1. 2 goede embryo's terug geplaatst, zwanger van tweeling

2. 2 goede embryo's terug geplaatst, zwanger van eenling

3. 2 goede embryo's terug geplaatst, niet zwanger

4. 1 goede en 1 minder goede embryo terug geplaatst, zwanger van tweeling

5. 1 goede en 1 minder goede embryo terug geplaatst, zwanger van eenling

6. 1 goede en 1 minder goede embryo terug geplaatst, niet zwanger

7. 2 minder goede embryo's terug geplaatst, zwanger van tweeling

8. 2 minder goede embryo's terug geplaatst, zwanger van eenling

9. 2 minder goede embryo's terug geplaatst, niet zwanger

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Ik was even benieuwd naar de kansen.
    Heb je 2 embryo's terug laten plaatsen, zo ja wat heb je terug gekregen en wat was het resultaat?

2. Yaamke

Yaamke Actief lid

Nov 29, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Ik kreeg er 2 goeie teruggeplaatst en ben zwanger van 2 lieve boelies:).

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Volgens mij was het zoiets:

Ik heb meerdere tp's van 2 gehad: niet zwanger
    Toen een tp van 3: niet zwanger
    Toen eentje van 1: wel zwanger (gezond kindje uit voortgekomen)
    Toen weer een tp van 1: niet zwanger.
    Toen weer een tp van 1: niet zwanger
    Toen een tp van 2: niet zwanger
    Toen een tp van 2: tweeling!

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Twee keer zwanger geworden na een terugplaatsing van twee embryo's. Beide keren van één kindje.

De eerste is onze meid geworden, inmiddels alweer bijna zeven jaar oud. De tweede zwangerschap is helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Maar dat is pure pech en heeft niks met de terugplaatsing op zich te maken.

Succes!

5. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    maar wel steeds goede embryo's/cryos?

6. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    waren het 2 goede embryo's of?

7. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Die van mij liepen altijd (behalve die waar mijn dochter uit is ontstaan) achter in ontwikkeling. Mijn dochter was een dag 5 blasto. Verder waren dag 3 embryo's nooit verder dan 4 cellig. Bij mij was de kwaliteit van mijn eicellen dan ook het probleem. Ik heb ook meestal embryo's met fragmentatie.

Mijn tweeling waren op dag vijf een morula en een beginnend morula. Wel noemden ze het A kwaliteit embryo's omdat ze er verder prachtig uit zagen (geen fragmentatie) maar ik was wel heel bezorgd: op dag vijf horen ze blasto's te zijn en geen morula, laat staan een beginnend morula! En toch... Beide zijn ingenesteld!!

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Bij de terugplaatsing van onze meid hadden we een perfecte 8-cellige op dag 3 na de punctie. En een 6-cellige met een beetje fragmentatie.

Bij de tweede zwangerschap hadden we de terugplaatsing een dag eerder, dus op dag twee na de punctie. Ik geloof dat we een goede 5-cellige hadden en een 4-cellige.

Hou er rekening mee dat de kwaliteit of het aantal cellen niet zoveel zegt. Het gaat erom of ze doordelen en innestelen. Een perfect embryo geeft geen garantie op een zwangerschap en een iets minder goede kan net zo goed in een zwangerschap resulteren.

9. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

Jan 28, 2010
    1,091
    102
    63
    Hier bij mn eerste 2 goede cryo's teruggeplaatst gekregen. daar kwam mn zoontje uit voort.

10. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Volgens mij is het ook goed om te weten of iemand al eerdere terugplaatsingen heeft gehad, of dat ze direct bij de eerste tp 2 mocht terugplaatsen (vanwege de leeftijd).
    Mijn eerste ivf tp was 4 cellig op dag 2 (=goed) was raak maar werd een MA. Geen goed ontdooide cryo. Ivf 2 een verse en cryo tp gehad, verse embryo was 2-cellig op dag 2 (iets minder goed). Ivf 3 2 goede embryo's van 4 cellen en die was raak: 1 kindje.

Trouwens als je deze statistieken kan geloven (ok 9 deelnemers is niet heel veel ;)) dat de kans op zwangerschap bij 2 emmies dik 70% is. Das niet slecht.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Bij IVF3 2 goede embryo's terug en niet zwanger. IVF4 1 embryo terug en wel zwanger.

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Pien De kans op een zwangerschap bij de terugplaatsing van twee embryo's ligt rond de 40%. Bij één embryo zit je rond de 30%.

Onze meid is bijna 7. Onze laatste behandelingen dateren van 2009. Dus voor ons al een poos geleden. Ons ziekenhuis (MCL & UMCG) hadden toen de regel dat je twee embryo's terug mocht laten plaatsen als er geen topembryo bij zat. Waar ze aan moesten voldoen om top te zijn, weet ik niet. Onze embryo's lagen namelijk perfect op schema en hadden geen fragmentatie, maar toch voldeden ze niet aan de top-omschrijving. Daarom mochten we twee laten terugplaatsen. Zat er wel een topembryo bij, dan kreeg je er eentje terug. Dit ongeacht je leeftijd. Bij cryo's mocht je er altijd twee terug en als je ouder was dan 35, dan ook.

13. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Mijn rijtje:

poging 1 1 goede vers: niet zwanger
    Poging 2 2 goede vers: niet zwanger
    Poging 3 2 matige vers: zwanger van 1
    Poging 4 2 goede vers: niet zwanger
    Poging 5 2 matige cryo: niet zwanger
    Poging 6 2 goede vers: niet zwanger
    Poging 7 2 matige cryo: niet zwanger
    Poging 8 1 topper cryo: zwanger van 1

14. Boris10

Boris10 Niet meer actief

1x verse tp 1 embryo, wel zwanger -> zoon

1x tp 2 cryo's (beide goede kwaliteit), niet zwanger.

1x verse tp 1 embryo, wel zwanger -> dochter

1x tp 1 cryo, wel zwanger

15. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Jippie: die getallen ken ik, die hanteren ze nog steeds, ben namelijk bij zelfde ziekenhuizen onder behandeling geweest. Inmiddels mag je wel gewoon bij ivf 3 2 embryo's terug laten plaatsen, onafhankelijk van de kwaliteit. Zoals het landelijk beleid ook voorschrijft.
    Zie dat er inmiddels al meer meiden de poll hebben ingevuld en de cijfers komen al wat meer in de buurt van wat realistisch is ;).

16. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb de poll dan ook niet ingevuld: als ik invul: twee goede embryo's en zwanger van een tweeling dan lijkt het net alsof dat 'mijn absolute uitkomst is', terwijl ik vaker niet dan wel zwanger raakte.

17. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hier twee emmy's terug geplaatst op dag 3. Een 4 cellige en een 6 cellige en volgens mij ook fragmentatie. Ik ben die poging zwanger geraakt van 1 lief jongetje. (Het was onze 2e volledige ICSI poging na ook 1 afgebroken poging).

Mijn 1e zwangerschap was na een tp op dag 3 van een 6 cellig matig emmy-tje. Ik vermoed ook met fragmentatie. En daar kwam een heel mooi meisje uit. (1e ICSI poging, na 1 mislukte IVF poging).

Beide keren zeiden de artsen 'het kan' maar ze waren erg gematigd positief. Cryo's hebben wij nooit gehad.

Officieel mochten wij volgens het beleid geen 2 emmy's laten terugplaatsen. Alleen de 3e en laatste poging. Wij hebben dit de tweede poging wel doorgezet omdat we maar weinig bevruchtingen hadden en nooit cryo's en een evt. redelijk/goed embryotje niet verloren wilde laten gaan.

18. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    jouw verhaal geeft mij zeker hoop. dank je voor het delen

19. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    wat een wisselende resultaten allemaal, de enige conclusie die ik kan trekken is dat kwaliteit en aantal niet zo heel veel zeggen.....daar wordt het niet makkelijker van...pfff

20. Vlinder1309

Vlinder1309 Actief lid

Jan 7, 2012
    181
    1
    0
    Noord-brabant
    Hoi hoi mijn rijtje:

Icsi 1:
    1 verse tp: 1 top embryo....niet zwanger
    1e cryo tp: 1 A kwaliteit embryo....niet zwanger
    2e cryo tp: 1 A kwaliteit embryo....zwanger maar missed abortion
    3e cryo tp: 2 B kwaliteit embryo's (maar 1 goed genoeg voor tp)...niet zwanger
    4e cryo tp: 2 B kwaliteit embryo's beide teruggeplaatst.....zwanger van tweeling maar zie onderschrift voor de afloop

Share This Page