Wanneer nou eens het echte werk ipv voorweeën???!!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door minimee, 7 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Dit is denk ik nacht 20 op een rij dat ik een uur lang weeën weg zit te puffen die goed pijnlijk zijn.
    Werd ermee wakker en kon niet meer slapen van de pijn. Ze waren scherp, deden echt behoorlijk pijn en moest ze wegpuffen. Kwamen een aantal keer om de 5 minuten ongeveer en bammm. Gestopt. Alweer. Ik kan wel janken!!! Wanneer stopt deze terging nou eens een keer??!!!! Ik ben een wandelende zombie inmiddels want ik ben helemaal kapot. Ik slaap al 3 weken niet meer dan 2 uur per nacht vanwege deze ellende en dan moet ik nog bevallen. Ik loop al met 3, misschien inmiddels wel 4 cm, een weke baarmoedermond en ben de slijmprop al verloren in delen maar mijn lijf pakt niet door! Ben dit zo vreselijk zat! Kunnen ze me niet gewoon inleiden oid? Ik ben 39+1. Nog 3 kids thuis rond hobbelen die niks meer aan mama hebben ook. Bah. Zit er echt doorheen :cry::cry::cry:...sorry voor m'n klaagpost.

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik zou morgen even de vk bellen om mogelijkheden door te spreken. 2u slaap al zolang is erg ongezond namelijk. Sterkte! Het is echt vreselijk :(

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan vragen of de Vk je vliezen wil breken

4. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Zouden ze dit ook al doen met deze termijn..? Ik heb inderdaad vannacht een dikke frustratie mail eruit gegooid met deze vraag en anders inleiden. Wilde een badbevalling thuis maar kan me inmiddels gestolen worden. Alles doet zeer en mn buik is helemaal beurs. Ik ga ze zodadelijk even bellen met telefonisch spreekuur maar ze zijn dan vast op de hoogte. Nu weer door want kids moeten naar school. Kan mn ogen niet eens open houden.. pff..

5. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Heel veel sterkte. Wat klinkt dit slopend.
    ik hoop dat de VK je kan helpen. en anders vragen of je een nachtje in ziekenhuis mag slapen met slaaptabeltjes. Maar met 39 weken is een inleiding misschien wel bespreekbaar?

6. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze dat met jouw termijn wel zou doen hoor helemaal in deze situatie. Ligt wel aan de vk of course.

Sterkte, dit is wel heel zwaar voor je zo. Hoop dat je snel mag bevallen.

7. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Nou, net gebeld en de vk kan ieder moment voor de deur staan. Ze was gelukkig heel begripvol en bood me 2 opties: afspraak voor inleiden of nogmaals strippen. Heb gevraagd hoe mijn kansen ervoor staan met strippen en zij gaf aan dat dat mede ligt aan de baarmoedermond en in hoeverre deze verweekt is. Bij de vorige strippoging gaf een andere vk aan dat hij mooi week was maar blijkbaar stond in mn dossier half verweekt.. heb tevens gevraagd of ze mn vliezen thuis kon breken en ze wilde dit evt wel doen mits deze goed onder spanning staan? Ik heb geen idee waarom dat is eigenlijk, weet iemand dat? Anyway. Ze komt zo langs om de opties te bespreken. Ik ga maar hopen dat de baarmoedermond goed week is en dat de vliezen gebroken kunnen worden. Ik weet niet of ik trek heb in nog een poging tot strippen zonder dat ze mn vliezen breekt omdat dat waarschijnlijk weer niet meer gaat doen dan voorweeën en krampen geven..

evaleana, blij83 en Biny vinden dit leuk.
  8. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Heel veel succes!

minimee vindt dit leuk.
  9. Cobon

Cobon Niet meer actief

Spannend meid! Volgens mij zit je er erg doorheen, dus als ik jou was zou ik gaan voor vliezen breken of afspraak inleiden. Dan heb je meer duidelijkheid dan met strippen. Veel succes!

10. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ze is net geweest.. goeie domper want de baarmoedermond is dus pas voor de helft verstreken. 3cm ontsluiting nog steeds dus die klote voorweeën hebben niets gedaan. Ze heeft nog een keer flink gestript met flink wat bloed gepaard ook. Maar vliezen heeft ze dus niet kunnen breken. Ik baal wel een beetje.. morgen willen ze evt bij inwendig onderzoek nogmaals kijken naar de baarmoedermond en als het er gunstig voor staat de vliezen breken. Maar pffff.. weet even niet wat ik hiervan moet vinden. Ben nu nog niet echt wijzer.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Balen zeg, maar gelukkig heeft ze je nog wel goed kunnen strippen.
    Hoop voor je dat het doorzet…

het einde is gok ik wel in zicht, morgen gaan ze nog een keer voelen en anders kan je misschien een inleiding bespreken

misschien kan je nog vragen of je een nachtje in het ziekenhuis kan slapen met medicatie?

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.214
    113
    Sterkte :( wat ontzettend zwaar voor je!

Je zou een inleiding kunnen bespreken als je wil? Strippen is niet bewezen effectief voor de 41 weken. Vaker zorgt het enkel voor krampen en voorweeen, dus ik zou dat misschien niet meer doen en gewoon gaan inleiden.
    Wat ik hier bij meerdere meiden heb gelezen die slecht sliepen en loodzware laatste weken hadden is dat ze je opnemen, slaapmedicatie geven en je de volgende dag gaan inleiden. Zo heb je even wat uren slaap kunnen maken want als je kleintje er straks is gaat de slaapkwaliteit en slaapkwantiteit niet bepaald omhoog natuurlijk.

Sterkte hoor! Ik voel je wanhoop door je berichtje heen! :(

13. melissiie

melissiie Actief lid

31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Vraag om een nachtje opgenomen te worden met slaapmedicatie. Anders ga je ook niet uitgerust de bevalling in

14. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hmmm meiden ik weet t niet. Heb de hele dag al pittige krampen nu en behoorlijk veel bloederig slijmverlies..maar durf nergens op te hopen eigenlijk! Ik ben eigenlijk alleen maar bang dat ik vanavond niet kan slapen van de krampen en dat er vervolgens weer niets gebeurd.. morgenochtend willen ze bij inwendig onderzoek kijken of de baarmoedermond wel week is en eventueel dan 's-avonds de vliezen breken. Wel zei ze dat er dan voor 12u daarna een inleiding gepland moet staan? En dat ze daar in principe niet zo happig op zijn voor de 41 wk. Is dat zo? Ik wil t liefst wel even mijn opties bespreken met een gyn.. niet dat ze me nu na morgen weer laten aanmodderen mocht die baarmoedermond nog niet verstreken zijn.

15. roever

roever Niet meer actief

Hoezo konden ze vliezen niet breken..?
    Hier hebben ze tot 2 x toe vliezen thuis gebroken terwijl baby nog niet ingedaald was dacht ik…
    Alleen baarmoedermond moest zo goed als verwerkt zijn.
    Nou… bij de laatste was kleine ik er binnen 3 a4 uur haha

16. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ja die baarmoedermond was het "probleem". Die was voor de helft verweekt. Hopelijk doet die strippoging van vandaag wat..het liefst een bevalling haha en anders dat ie de baarmoedermond goed verweekt heeft en dat er morgen vliezen gebroken kunnen worden..

17. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Heeft het nog iets opgeleverd?

18. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd!

19. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Ik hoop het voor je @minimee dat je nu lekker met een klein hummeltje ligt te kroelen!

evaleana vindt dit leuk.
  20. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Jazeker meiden! Op dit moment ligt ons zoontje heerlijk op mijn borst te slapen! Gisteren de hele dag krampen en savonds rond 21u toen alles rustig was in huis kwamen de weeën. Dat wilde tot 00u totaal niet vlotten en leverde me maar 4cm op. 3 kwartier later 5cm waarbij mn vliezen werden gebroken en toen schoot ik ineens van 5 cm naar volledige ontsluiting in het bevalbad. Met 2 persweeën was daar ons mooie ventje: Foss! Zo trots!

bubblybaby, einad, Lara123 en 16 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina