Ik vond het zeer onaangenaam Maar dat komt omdat de billetjes echt al diep in mn bekken zaten dus ze hebben echt flink moeten duwen. Uiteindelijk kwamen ze niet verder dan een dwarsligging (met 3 man), dus zijn ze gestopt. Op zich geen problemen met het idee keizersnee (ik wil zelf geen stuitbevalling), alleen heb ik al 2cm ontsluiting en kan het opeens heel snel gaan. Dat vind ik een spannendere gedachte
Oehh dat is idd erg spannend. Kijken ze bij jou al hoe het er beneden bij staat dan? Hier is er nog nooit gekeken dus zou t niet eens weten als ik ontsluiting zou hebben. Mocht je nu eerder beginnen, word er dan alsnog een spoedkeizersnede gedaan? Of moet je t dan eerst gewoon proberen? Spannend joh! Maar denk dat jou kindje idd al te ver in de bekken lag. Bij mij ging het draaien best makkelijk en pakte ze de billetjes heel makkelijk op. Daar kwam ook maar 1 iemand aan te pas(wel een man).
De gyn wilde even checken met inwendige echo of er sprake was van een vleesboom oid (dat kan een reden van de stuitligging zijn) en toen zag ze het al. Naar aanleiding daarvan ook maar even gevoeld en toen hoorden we het dus. Per toeval ontdekt dus eigenlijk Het wordt dan een spoedkeizersnede, ik wil echt geen stuitbevalling Hier 1 man en 2 vrouwen bezig geweest
Haii dames, ik heb momenteel ook een kleine die in stuit lig.. morgen ochtend heb ik een liggingsecho en gaan we een draai poging bespreken.. maar ik hoor en lees eigenlijk zoveel enge verhalen over een versie dat ik begin te twijfelen of ik het wel wil laten doen... een keizersnee wil ik het liefst ook niet maar die enge verhalen doen me laten twijfelen. Ik hoorde namelijk dat de navelstreng om het nekje kan komen tijdens het draaien en dat het kindje daar blijvende letsel van over zou houden.. houden ze dat wel in de gaten? Moet er niet aan denken dat mijn meisje iets overhoudt van de versie.. Wie kan mij gerust stellen...
Ze doen vooraf echt uitgebreid onderzoek hoor. Ook of de bloeddoorstroming in de navelstreng helemaal goed is en ook de ligging ervan. Na de versie houden ze jou en je kleintje ook nog goed in de gaten. Ik kreeg voor- en achteraf een CTG en echo. Er is altijd een (klein) risico op complicaties, en ondanks dat het bij mij niet gelukt is, heb ik geen spijt van de poging. Ik had liever ook geen ks, maar nu is het de enige optie (want ik wil geen stuitbevalling).
Niet gek laten maken. Wanneer je zwanger bent lijkt het wel of iedereen negatieve verhalen wil vertellen. Versies gaan zo vaak goed. Zo ook bij mij. Ze is blijven liggen en een mooie thuisbevalling gehad. De pijn valt mee (even doorzetten) het is niets vergeleken met de pijn van een bevalling! Het risico valt erg mee, voor en na de versie word je goed in de gaten gehouden en niet iedereen komt in aanmerking voor een versie. Mijn meisje had ook de navelstreng om het nekje, de hele zwangerschap al op de echo's gezien. En gewoon een gezond kindje hier hoor. Volg je eigen gevoel. Een keizersnede is een veel groter risico dan een versie!
Dankjewel nana84 en elf84. Vanochtend bij me verloskundige geweest en ze heeft me ook erg gerust gesteld. Ze heeft alles precies uitgelegd en ze houden het kindje idd goed in de gaten. Ook zij ze dat ik een erg soepele buik heb en nog genoeg ruimte..wat alleen maar ten gunste is. Heb besloten toch een versie te laten doen. .word vandaag gebeld voor een afspraak deze week 😉 *opgelucht*