Lieve allemaal, Ik ga mijn spiraal (koper) na 9 jaar laten verwijderen omdat wij graag samen een kindje willen. Dit zou mijn en onze eerste zijn. Ik heb echter de laatste jaren steeds vaker pijn- vooral ook na mijn menstruatie tot mijn eisprong. Er komt dan ook wat gelig slijm mee. Dit is elke keer na de eisprong weer weg. Herkent iemand dit? En heeft iemand tips voor het verwijderen van een koperspiraal en daarna zwanger worden?
Hoi, Ja ik herken die ervaring. Bij mij was het alleen zo heftig ook rondom menstruatie dat ik hem nog geen half jaar heb gehad. Wat verwijderen betreft dat stelt niet veel voor. En bij een koperspiraal is je cyclus onveranderd. Dus na verwijderen kan je meteen zwanger worden. Ik zou dan alvast beginnen met dingen zoals foliumzuur.
Dankjewel! Dat snap ik wel, menstruaties duren ooo langer hè? Ik wil hierna ook nooit meer een koper spiraal, heb het idee dat het toch wat meer symptomen geeft dan ik door had (buikpijn, blaasontstekingen, slecht uit m’n woorden komen). Blijkbaar kan dat ook oplopen met de jaren, maar hormonen geven me ontzettend veel stemmingswisselingen dus ik wel geprobeerd, maar niet gelukt.. Ik heb idd foliumzuur nu al drieweken geslikt! Ik las ergens dat je je eerste menstruatie moest afwachten om je baarmoeder te herstellen.. laat hem namelijk net verwijderen voor mijn eisprong dus vandaar de vraag
Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb ook de mirena gehad en de t-safe. Ik heb echt zo'n hekel gekregen aan die dingen , maar goed inderdaad, we hebben in elk geval alles geprobeerd. Ik weet niet of het per se aangeraden wordt een menstruatie af te wachten. Maar persoonlijk zou ik dat wel doen. De menstruatie na verwijderen was hier nog steeds heftig. Pas daarna stabiliseerde het weer. Inderdaad even herstellen. Weet je trouwens ook wat je hb en ijzer zijn? Dat zijn ook belangrijke waarden voordat je zwanger wordt. Door de koperspiraal was mijn ijzer veel te laag.
Ja, denk ook wel dat het beter voelt om even af te wachten tot ik mijn menstruatie heb gehad. De kans dat het meteen raak is is natuurlijk klein, maar toch… Hele goede tip van het hb / ijzer. Dit heb ik niet eerder getest. Heb jij bepaalde testjes gedaan voordat je probeerde om een kindje te krijgen? Hopelijk werkt de huisarts daarin een beetje mee dankjewel voor jouw reacties! Heel fijn. Morgen is het zover… dus beetje gespannen wel!
Toen ik 9 jaar terug mijn spiraal liet verwijderen, kon er niet tegen. En daarvoor de prikpil, ben ik ondanks dat de dokter zei dat ik me die maand niet druk hoefde te maken (aangezien de prikpil waarschijnlijk nog in mijn lijf zat en ik moest “ontpillen” en na mijn eerst komende menstruatie zouden starten met de gewone pil weer) Zwanger geraakt van onze zoon. Het kan heel snel gaan als hij eruit is dus.
Dankjewel voor het delen van je ervaring! Dat was dan vast ook even een verrassing voor je. Maar ook wel heel mooi! Bij mij is hij er nu net uit en ik zit nu op mijn eisprong gok ik. Dus ook een beetje bloedverlies en pijn/krampen. Bewust nu even niet! Want ik wil nu nog niet zwanger raken, omdat ik het liefst even wil herstellen na al die jaren de spiraal. Weet jij/weten jullie welke dagen in je cyclus je het beste kunt proberen zwanger te raken? Ik las iets van 10-12-14 en 16 maar ook 11-13-15. Ben totaal nieuw hierin… zoek ook een beetje steun merk ik omdat ik het erg spannend vind