Sudanese vrouw (ter dood veroordeeld) is bevallen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bkoenen, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Niks gezien op facebook maar als je link hebt graag want ik vind het verschrikkelijk om dit bericht te lezen.

En ben ik in staat om dingen te zeggen die er niet toe doen.

Niet idd alleen zij vrij maar alle mensen die niks gedaan hebben in heel de wereld.

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Volgens mij niet hoor..helaas niet :(

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat klopt, in ieder geval als alle landen van de EU dit zouden doen....SA heeft van de week Nederland geboycot, vanwege een of andere achterlijke actie van Wilders. dat kan andersom natuurlijk ook. Maar ik vind wel dat de EU samen flinke druk kan en mag uitoefenen op landen zoals Soedan. Zoals al eerder was gezegd heeft Soedan ook de mensenrechten verklaring (of hoe dat ook weer heet) ondertekend, daar mogen ze dus ook wel aan gehouden worden. Niet alleen in het geval van deze ene vrouw, maar er zijn in dat land wel meer enorme wandaden tegen de mensenrechten! :x

Maar geloof mij maar, dit gaat weer gewoon ergens in een vergeethoekje, en wordt de doofpot ingestopt :x Arme vrouw!

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Sorry de vrouw die vrij is gelaten gaat over een Pakistaanse vrouw. Was even in de war.

Ik hoop echt dat er wat goeds gaat gebeuren!

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Die mensen zijn echt door en door verrot, varkens zijn het!
    Hoe kan het toch dat dit allemaal maar mag? Net als mannen van 40 die met een meisje van 8 trouwen, amputaties als straf, vrouwen die geen bal te vertellen hebben.. Bah,bah,bah..vuile kakkerlakken :x

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ben het met je eens, maar dat mag niet, want wij Christenen/heidenen/andersdenkenden begrijpen er niets van......;)

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nee,dan zijn we racisten of discrimineren we..;)
    Oke, ik geef toe (en daar sta ik ook wel een beetje om bekend hier) dat ik geen hoge pet op heb van de Islam maar degene die dit soort beestachtige acties nog durft te verdedigen is voor mij net zo schuldig!

8. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Hoe lang zal deze nog open blijven?
    Kinderachtig zeg dames. Het gaat hier om een vrouw die de dood tegemoet gaat en zie jullie, 2de topic nu die over wat gaat?

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    De regering van Sudan laat al haast geen hulpgoederen binnen vanuit het buitenland, dus daar pak je ze niet mee. De regering laat zelfs zijn eigen volk verhongeren door alle prijzen omhoog te gooien waardoor het voor de meeste mensen daar nog mogelijk is zichzelf te onderhouden.
    De ICC heeft al sinds 2009! een arrestatie bevel uitgegeven voor de president en nog steeds leidt hij het land!

Sorry ben nogal anti bashir! Sudan is een prachtig land met een prachtige bevolking maar helaas met vreselijke leiders.

10. imba 86

imba 86 Niet meer actief

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het gaat mij niet om de Islam op zichzelf, maar om hoe deze in landen als Soedan beleden en geaccepteerd wordt. Dát is waar ik me boos om maak. En noem mij dan maar racist, ik weet dat ik dat niet ben, maar ik wordt enorm kwaad bij al dat misbruik uit naam van geloof. En dat bij alles maar geroepen wordt; inshallah (als God het wil) nou ik geloof niet dat God dit soort praktijken goed keurt. MIJN God in ieder geval niet!

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat bedoel ik, dat heeft boycotten dus weinig zin. Deze regering interesseerd zich niet in zijn eigen volk, heel triest!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Leg mij nu eens uit wat er kinderachtig is aan opkomen voor de rechten van andere mensen? En daar je mening over geven? Nee, je mond houden en roepen van hoe erg het allemaal niet is, dát zal helpen....zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Maar hoe kan dat dan?
    Is er dan niemand die daar tegenin gaat of durft men dat niet?
    Ik vond onderstaande link trouwens,NL probeert dus wel degelijk een signaal af te geven maar de Sudanese regering trekt zich er niets van aan.
    Iemand moet dit stoppen..krijg er tranen van in mijn ogen.

Ploumen: 5 miljoen extra noodhulp voor Zuid-Sudan, kritiek op regering Juba | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik ben het met je eens, goed uitgelegd.
    Ik geloof zelf niet maar ik kan me voorstellen dat het voor de gelovige mens zeer pijnlijk is dat zulke wreedheden goedgekeurd worden omdat God (Allah) het zo zou willen..

16. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Je zorgt er weer voor dat ook deze topic dicht zal gaan dus verdwijnt het langzaamaan naar beneden;) dat is 1.
    En 2 is, ik ga verder op mijn vingers zitten:x

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man is islamitisch en ook nog eens sudanees, we hebben veel sudanese vrienden en dit is momenteel ook bij hun het gesprek van de dag.
    Ze keuren het niet goed, vinden het ook gestoord dat er zulke dingen nog mogelijk zijn. Grotendeels van de mensen in Sudan zijn het niet eens met de wetten, regelmatig proberen zich hiertegen te verzetten, maar dit leidt tot niets omdat Bashir over lijken gaat waardoor de mensen weer in een hoekje gedrukt worden.

Het is belachelijk dat zulke dingen tegenwoordig nog kunnen gebeuren zonder sancties. Dat een president als jaren een arrestatiebevel aan zijn broek heeft hangen, wegens genocide nog wel! En dan nog steeds verantwoordelijk mag zijn voor een land een volk.

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Valt mee dat Amerika zich er nog niet mee bemoeit..
    Die doen niets liever dan zich met andere landen bemoeien maar in dit geval zou dat wel goed zijn. Die Bashir moet heeeeel snel van zijn troon gestoten worden en levenslang de cel in!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dus omdat het topic anders dicht zou gaan, mag ik mijn mening niet geven? Dat ik het onacceptabel vind dat sommige regeringen dit soort praktijken blijft goedkeuren? Dat (met name) de mannen in deze landen fijn hun gang kunnen blijven gaan?

Als zoiets in Nederland zou gebeuren (man van 40 verkracht 8 jarig meisje) om maar wat te noemen (alleen trouwen ze daar met elkaar) wordt hij in de gevangenis opgejaagd door zijn medegevangenen. En terecht! Maar omdat het in dit geval om een land gaat met andere gebruiken die ook niemand in dit topic goedkeurt moet ik mijn mond maar houden?

Dat in dit geval een vrouw ter dood wordt veroordeeld alleen omdat ze Christelijk is?

Ga jij maar op je vingers zitten, ik kan het niet, want ik wordt hier enorm boos om :x

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vind het gewoon in en in triest dat dit soort dingen gebeuren in jouw mans vaderland :( Mag ik vragen of dat een reden is dat hij uit Sudan weg is gegaan? Om de corruptie van de regering bedoel ik?

Deel Deze Pagina