Sudanese vrouw (ter dood veroordeeld) is bevallen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bkoenen, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat doet pluis altijd. Die is er als de kippen bij als ze de kans krijgt om wat negatiefs over de islam te zeggen

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ben ik het volledig mee eens! Daarom zeg ik dus ook dat ik weet dat de meeste moslims hier ook niet achter staan en dat ik het dus gewoon heel erg vind dat sommigen die deze afschuwelijke mensonterende praktijken uitvoeren dit doen onder het mom van geloof, juist omdat ik weet dat geen geloof dit soort zaken goed kan keuren! Dat is in mijn ogen ook beschamend voor degenen die wel echt gelovig zijn, want zij worden over 1 kam geschoren met de slechten, en dat is niet terecht!

3. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Klopt, en dat vind ik heel jammer, gemeen en kwetsend.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik breng het alleen niet altijd even subtiel :) Maar de bedoeling is in wezen goed :)

5. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Precies, hier sluit ik me dan weer bij aan.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar ik hoop en bid dat deze moeder en haar kinderen heel gauw vrijgelaten worden. En ik hoop dat jullie (moslim of christen of welk geloof dan ook) allemaal voor haar met mij meebidden......

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Och..zeur toch niet zo. Er zijn genoeg mensen negatief maar je pikt mij er steeds uit. Ik hou vaak genoeg m'n mond maar als ik iets zeg ben jij er juist als de kippen bij om mij daarop aan te vallen.
    Je kunt het ook omdraaien. Altijd als er dit soort topics geopend worden zijn sommige moslima's er als de kippen bij om de Islam te komen verdedigen want nee...dit heeft niets met de Islam te maken.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

#68 SDonya, 28 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2014
    #Weg

Bij nader inzien ga ik er niet eens meer op in

9. Logan

Logan Niet meer actief

Dit heeft toch ook niks met Islam te maken?

10. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Wat is er toch veel ellende op deze wereld.
    Waarom is het nou zo moeilijk om elkaar als medemens gewoon te respecteren ongeacht geloof.
    Ik ben ook misselijk van dit nieuwsbericht en het laat mij niet los :(

11. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

En dit... breekt mijn hart!

Ook het jochie zit in de gevangenis, vastgeketend naast zijn moeder. De Soedanese autoriteiten willen het kindje niet meegeven aan de vader, omdat de kleine Martin ook een moslim zou zijn. In de afgelopen vier maanden was Daniel slechts tien minuten gegund met zijn zoontje.

12. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Vreselijk, waarom doen mensen elkaar dit aan. Je kunt je niet eens voorstellen wat die arme vrouw, haar man en ook haar kindje lees ik hierboven mee moet maken. En dat babytje.....Zwanger zijn en bevallen zou een gelukkige en onbezorgde tijd moeten zijn......

Ik bid dat ze snel vrijgelaten mag worden.....

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man is gelukkig bevoorrecht dat hij uit een welvarend gezin komt. Hij heeft enkele weken verplicht in het leger gezeten en is zijn vader eeuwig dankbaar dat hij hem eruit heeft kunnen kopen.
    Daarna zijn ze weer terug verhuisd naar Saoedi waar hij eigenlijk grotendeels opgegroeid is, maar daar gebeuren dit soort dingen helaas ook en ook nog eens openbaar. De politie verplicht je dan gewoon om te kijken, in de hoop mensen bang te maken. Mijn man heeft er soms nog nachtmerries van omdat hij dus echt onthoofdingen heeft gezien.

Mijn man is uiteindelijk naar Europa gegaan omdat hij ooit hoopt met de dingen die hij hier geleerd heeft terug te gaan naar Sudan en dit daar over te brengen en toch te kunnen zorgen voor een beetje verandering.

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wat erg voor je man, en wat een mooie hoop voor de toekomst.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat erg voor je man, en ook al begrijp ik dat hij om die reden terug wil naar Sudan, ik zou er zelf niet aan moeten denken.....Maar inderdaad, zo denken helpt niets. Ik vind het enorm knap dat hij zich juist wil inzetten, alle kleine beetjes verandering is iets!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Echt walgelijk, die arme vrouw. En die kinderen, ik word er misselijk van.
    Alsof ze nog in de middeleeuwen leven die landen.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het blijft zijn land van herkomst, en hij heeft er nog familie wonen.
    Zijn generatie en onze kinderen zijn de toekomst voor het land, daar voelt hij zich enorm verantwoordelijk.
    Ik ben er zelf ook wel geweest en gaan er in december weer heen met ons hele gezin.
    Geloof het of niet ondanks deze gruwelijkheden is het een prachtig land met prachtige mensen! Alleen worden deze mensen enorm onderdrukt. Voorsat Bashir aan de macht was, was het een welvarend land met veel mogelijkheden.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar wat ik dan niet snap he, er is een arrestatiebevel uitgegeven voor Bashir, al 15 jaar geleden....Hoe kan het dan dat hij dan nu nog aan de macht is? Is dat angst van de mensen? Of corruptie en omkoperij van zijn kant? Hoe zit dat?

20. Islah

Islah Niet meer actief

Deel Deze Pagina