Zolang hij in Sudan blijft kan de ICC hem niets maken, en dan heb je ook nog eens landen zoals Saoedi die hem beschermen en hij dus vrij naar toe lan reizen zonder uitlevering. De bevolking komt regelmatig in opstand, maar worden keihard afgeslacht. Ik ben er in een rustige periode geweest en zelfs toen had je het leger op elke hoek van de straat en hadden ze een avondklok. Hij voert gewoon zo'n enorme druk uit op de bevolking dat niemand meer wat durft. Enige optie is dat het hoofd van het leger zich tegen hem verzet maar dat leidt ook tot oorlog. En helaas is diegene ook nog eens zo corrupt als de pest. Dat is het moeilijke eraan, wat gebeurd er als ze zich tegen hem verzetten. Kijk naar Syrië enz. daar heeft het ook niet veel goeds gebracht.
Nee, precies! Heel erg hoor, dit! En heel verschrikkelijk dat er niets aan gedaan kan worden, zo 1,2,3.
Ja er zijn inderdaad zoveel mensen negatief. Jij hebt geen idee, maar het is uiteindelijk een tekortkoming van jezelf. Een mening mag je altijd hebben, maar bij jou zijn het geen meningen meer te noemen, dat weet je zelf diep van binnen ook. Daarbij hebben jouw reacties vaak een vervelende en kwetsende ondertoon. Het is toch belachelijk dat ik vaak al bang ben voor de toekomst van mijn kind. Omdat zoveel mensen ongegrond angst of haat naar islam en moslims hebben. Hoevaak mensen niet denken het recht te hebben mij aan te staren alsof ik een stuk vuil ben, of opmerkingen maken/uitschelden. Voor wat? Dat stukje stof op me hoofd?? Terwijl ik een heel open en vriendelijk persoon ben. Maar dat doet er allemaal niet toe. Ach ik ga het topic niet vervuilen. Want met sommige mensen valt niet te praten. Als jij er gelukkig van word zo te zijn is dat jouw keus.
ik vind het belachelijk dat zoiets nog kan in deze wereld. homo haat discriminatie stenigen ophangen zijn er dan ook nog gvd brandstapels voor heksen :O ik las heb er voor de rest geen verstand van dat ze een verdrag hebben en dat ze niks om de mensheid geven nou dan zeg ik op mijn beurt echt geen geld meer geven schijnbaar komt het toch niet bij de mensen die het nodig hebben.
Ik heb niet alle reacties gelezen en ik ben ook geen Islam deskundige of wat dan ook. Maar het lijkt mij dat dit meer te maken heeft met een zieke corrupte regering en leger, dan ook maar iets met een bepaalde religie of geloof.
Niet dus, ze word vermoord omdat ze een christelijke man is getrouwd en dat ziet de islam als overspel. Een islamiet die een christen trouwt moet dus worden vermoord. Dat is de reden van haar veroordeling. Afschuwelijk!
In pakistan is het net zo erg.....alleen dan door je eigen familie Door familie gestenigde Pakistaanse was zwanger - AD.nl
Niet te bevatten. Gestenigd worden door je eigen bloed omdat je niet met je NEEF bent getrouwd, maar met de man waar je van houdt. Het moet echt niet gekker worden.
Ik zal nooit een moslim aanstaren als een stuk vuil en of je met een hoofddoek op loopt moet je ook allemaal zelf weten. Ik begrijp alleen niet goed dat je de angst en afkeer (jij noemt het haat) echt ongegrond vindt, vindt je dan zelf niet dat er heel veel dingen gebeuren die echt onmenselijk zijn? Jij vindt het een tekortkoming van mij, ik heb het idee dat vele moslims hun ogen sluiten voor dit soort gruweldaden.. Is het uit schaamte,onmacht? Altijd meteen in de verdediging schieten,waarom dan? Ik snap echt niet wat je nou zo kwetsend vindt dat ik heb gezegd? Dat dit soort mensen varkens of kakkerlakken zijn? Ben je het daar niet mee eens dan?
Als we er niks over zeggen, is het de ogen sluiten. Als we er wel iets over zeggen, is het meteen in de verdediging schieten. Wanneer is het wél goed?
De hele wereld zit vol onrecht... De 1 leeft als een God ( celeberty's met miljoenen) en de ander hoopt dat hij/zij de volgende dag kan halen omdat ze niks te eten hebben...
maar dat is ook normaal in die families ik vind dat ze dat echt moeten verbieden hier een soumalisch gezin langs me waar zo'n beetje alle generaties getrouwd is met neef en nicht en echt waar al die kinderen mankeren wel iets. en nog steeds begrijpen ze niet dat het niet normaal is de volgende is alweer uitgekozen voor dochter lief... de zonen daar in tegen hebben weer iets meer vrijheid om te kiezen.
natuurlijk staat de moslims hier niet achter !! het is opzich een heel mooi geloof wij zijn niet gelovig.. maar als mijn dochter of zoon later beslist om gelovig te zijn.. dan heb ik geloof ik liever dat ze moslim wordt, dan christen.. in ieder geloof heb je vetzakken.. (VOORAL OOK bij de kerk) maar daar hoor je niemand over... enja ook bij de moslims heb je vetzakken.. extremisten.. maar dat is maar een handje vol.
Mensen moeten elkaar eens met rust laten Wil je geloven...prima...maar doe dat voor jezelf en laat anderen verder met rust...
Kinderen krijgen met je neef of nicht geeft 2 tot 3% meer kans op een kindje met een afwijking, dat is net zoveel als bij vrouwen die boven hun 35ste een kind krijgen.