korte mouwen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by kims, Jun 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    Ik ben nu aan het rondshoppen voor kleertjes voor onze kleine. Ik ben 30 augustus uitgerekend (midden in de zomer) maar het kan natuurlijk ook zo zijn in het uiterste gevaldat ik 14 september pas ga bevallen.

Nu liggen er in de winkels allemaal shirtjes maatje 50/56 met korte mouwtjes. Nu vroeg ik mij af in hoeverre je een pasgeboren kindje korte mouwtjes aantrekt? Het lijkt mij toch dat je ze voornamelijk shirts met lange mouwtjes aantrekt in het begin of heb ik het nu mis?

Ook omdat we natuurlijk al vrij snel in de herfst zitten met onze kleine lijkt het mij zinvoller om alleen maar lange mouwtjes aan te schaffen. Zijn jullie het hier mee eens? of zal ik toch een paar t-shirtjes aanschaffen?

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Stel dat het echt lekker is als je kleine geboren is dan zijn er geen shirtjes met korte mouwen meer te koop... Maar ik liet Nikki dan meestal alleen in haar romper spartelen, had speciaal daarvoor een paar " mooie" met kleurtjes enzo..
    Weet nog steeds niet wat ik nu zou doen als ik in jouw schoenen stond... waarschijnlijk een paar korte mouwen shirtjes van 1 van de goedkopere winkeketens :)

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    mijn zoon is van maart (paasdagen) en na de sneeuw werd het enorm lekker weer, waar je zelf ook in korte broek en shirt rondloopt. Toen heb ik hem ook in korte broeken gestopt. Na een maand heb ik hem ook in t-shirts laten 'lopen'.

Mijn dochter kwam in een hittegolf, die heeft de eerste maand alleen maar korte mouwen aangehad.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik grote baby's heb, dus met die dikke spekarmen ben je (ik dus) misschien ook wat makkelijker.

4. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

Jan 30, 2007
    431
    0
    0
    Als het op dat moment te koud is voor korte mouwtjes, kun je er een romper met lange mouwen onder doen. Die zijn bij de Hema in het wit per 2 in een pakje te krijgen. Er zijn ook nog wel wat sites waar ze gekleurde verkopen, bv. www.rainbowbabies.nl

Ik ben 31 aug uitgeteld dus zit met hetzelfde als jij. ;)
    Succes!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik was begin augustus uitgerekend, maar had ook vooral kleren met lange mouwen. C heeft eigenlijk geen korte mouwen aangehad in het begin, maar echt heel warm is het ook niet meer geweest daarna. Er waren genoeg t-shirt met lange mouwen te koop voor dat kleine grut, en we zaten al snel in de 62-ers..
    Je kunt inderdaad altijd een romper met lange mouwen gebruiken onder een korte-mouwen-shirt.

6. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ik heb kleertjes gekocht met korte mouwen en lange mouwen, dus je kan combineren met rompertjes met lange mouwen, dus heb ik goede combinatie uitgekozen ;)

( hier ook augustus uitgerekend)

7. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik ben ook 30 augustus uitgerekend! En ik zat er ook al mee, maar ik heb maar van alles wat gekocht! Ik zie toch altijd te veel leuke dingen! haha

8. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

Dec 9, 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb een aantal leuke vestjes die ik over een kortmouw-rompetje of shirtje zou kunnen doen. Denk dat korte mouwtjes zowiezo handiger aankleed wanneer je er een vestje overheen wilt doen.

(scheelt wel dat ik al weet dat het een meid is en het echte meidenvestjes zijn)

9. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ik zou ee paar shirtjes met korte mouw kopen. Daar kun je dan weer een romper met lange mouw onder doen als je het toch te koud vind. Zo kun je het een beetje combineren.

10. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik ben ook midden in de zomer uitegerekend 19 aug

hebben jullie eigelijk een jasje gekocht voor de baby ?

volgens mij is dat toch veel ste warm en is een vestje ook goed ofniet ?
    of een lekkere omslagdoek voor naar buiten tegaan

11. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ik zou geen jasje kopen. Een vastje werkt net zo goed. Of inderdaad een omslagdoek.

Ik gebruik nu nog liever een vestje dan en jasje. Een vestje valt vaak iets soepeler. Een jasje wordt al gauw propperig

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja precies dat dacht ik ook wel
    maar wilde effe die bevestiging hebben hahaha

13. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    bedankt voor de antwoorden. Een rompertje met lange mouwen onder een t-shirt, daar had ik nog niet aan gedacht! Moet eigenlijk bekennen dat ik alleen maar rompertjes met korte mouw heb. Nouja, een rompertje is zo aangeschaft natuurlijk.

Ik heb pas een jasje vanaf maat 62. Daarvoor kan onze kleine gewoon in een wikkeldoek of bij echt koud weer in de voetenzak van de maxicosi of onder de dekentjes van de wandelwagen.

Nou, ik ga maar eens korte mouwtjes shoppen!

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik ben 9april bevallen en ik had wel een jasje gekocht. ik vind het niet echt handig. twas te groot en zag er niet uit. ik heb haar dus gewoon een vestje aangedaan op de koudere dagen. ze heeft haar jasje toevallig afgelopen zaterdag aangehad en ik vond het nog steeds te propperig. vandaag dus maar weer gewoon een vestje, stukken leuker.

liefs doris

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    In het begin deed ik geen jasje aan. Gewoon lekker in een wikkeldeken. Maar mijn dochter is in januari geboren ;)

Ik zou lekker van alles wat kopen. Op de benauwde dagen kan korte mouwen ook wel. Ymke heeft nu toevallig lange mouwen aan, maar dan deed ik weer geen jasje aan bij naar buiten. Ach en ze is ook zo weer omgekleed als het nodig is!

Share This Page