Sudocrem of Bepanthen zalf?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door josephinevh, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Welke gebruiken jullie voor de luieruitslag van de baby? Gebruik je dit vanaf newborn?

2. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik het liefst bepanthen, die gebruik ik ook voor schrale lippen bij mezelf ;)

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb altijd sudocrem gebruikt en nu nog steeds.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik gebruik altijd zinkOLIE van dr swaab. Dus geen zalf of creme. Superspul. Beschermd en hersteld de huid en beschermd het. Sluit niet af. Gebruik ik ook voor smetplekjes. Binnen een dag is het weg. Wij gebruiken dit ook altijd op mijn werk in de zorg.

Ik zou GEEN sudocreme gebruiken. Niet voor grotere kindjes en zeker niet voor pas geborenen. Echt, het is rotzooi en lang niet zo huidvriendelijk als ze beweren. Veel kinderen reageren er allergies op en het kan flink branden en bijten. Ik heb het zelf eens gebruikt, nou, dat wil je echt niet op je baby smeren. Wij gebruikten dit altijd bij onze mensen die we verzorgen en die klaagden af en toe al dat het prikte. Nu mogen we het op advies van dermatogen niet meer gebruiken. Zegt genoeg lijkt me.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Maizena

6. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    beter bepanthen. Als je sudo gebruikt heel licht smeren.

7. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bepanthen, beter voor de billen en geen rare geur....

8. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Bepanthen zeker

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bepanthen zalf! Kan ook gebruikt bij tepelkloven btw.

10. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Zou even wachten tot je hele voorraden aanlegt. In alle blije dozen etc zitten kleine verpakkingen bepanthen, sudo en Zwitsal zinkzalf. Kan je ze allemaal uitproberen en dan zelf beoordelen welke je het fijnste vindt.

11. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Allebei. Rood kontje Sudocreme. B.v. rode liesjes Bepanthen

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik gebruik allebei. Het fijne van bepanthen is dat je het ook bij tepelkloven ed kan gebruiken, zonder dat je het iedere keer eerst van je tepels moet halen voor de voeding. Bij andere cremes moet dit wel.

13. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    In het begin vooral Bepanthen gebruikt en wanneer de tandjes doorkomen en de billetjes dan weer rood en open zijn dan altijd Bepanthen. Helaas dit keer geen probeerverpakkingen Bepanthen in de blije dozen gehad :(
    Sudo gebruik ik meer om de huid wat vettig te houden dan echt wanneer het rood en oncomfortabel eruit ziet.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En in veel gevallen is dit al genoeg. Gebruik denk ik maar 2 keer per jaar een beetje bepanthen.

15. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb overal dozen opgehaald en er zat in 1 doos een mini sudocrem. Dan koop ik ook bepanthen aangezien jullie dat ook gebruiken bij kloven.

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik gebruik het ook beiden.

Inderdaad, bepanthen is handig voor veel meer dan rode billen. Het smeert beter uit, en is kleurloos:
    1) Tijdens de kraamweek voor tepelkloven (en dat hoeft er niet eerst af wanneer de baby gaat drinken)
    2) Nu heel veel voor de schrale plekken op zijn gezicht en hele lichaam. Er gaan hier tubes bepanthen doorheen
    3) In de liesjes als het rood is, thuis

Bij ernstige luieruitslag gebruik ik zinkolie. Dat werkt beter dan sudocreme of bepanthen. Nadeel is dat het het zoveel witte vlekken achterlaat, dat ik het niet voor andere delen gebruik op zijn lichaam.

Op de opvang gebruiken ze overigens wel weer sudocreme bij de kindjes. Of te wel: voor verschillende doeleinden gebruiken wij verschillende zalf. Maar voor de bepanthen ben ik al aan de 4e tube bezig (ivm zeer schrale huid), terwijl de andere zalf nog het eerste potje is.

Toevoeging: ik geloof dat nu bij het kruidvat de bepanthen 15% korting is. Wel opletten dat je de juiste zalf koopt. Ik gebruik altijd de bepanthen beschermende zalf (de prijs ligt iets hoger dan 7 euro). Niet de bepanthen creme, die is goedkoper maar werkt niet zo goed.

17. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    wij hebben het allebei in huis...mijn vriend vindt sudocreme fijn en ik bepathen...
    dus het lag er maar aan wie ons dochters luier stond te verschonen hahaha..
    maar tegen echte luier uitslag..tot kapot aan toe...hebben we maizena gebruikt....dus eerst zalf dan maizena poeder..en dat droogde uit..dus de luier uitslag was zo over..

18. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ze beiden. Een ligt boven de ander beneden. En in het tasje ligt zwitsal zinkzalf. Ze rouleren soms van plek. Bepanthen en sudo zelf gekocht altijd, zwitsal kregen we kado nog van kraambezoek ben m onlangs ook gaan gebruiken.

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Micera je zou voor de erg droge huid eigenlijk eens de lipikar baume moeten proberen van la roche posay. Superspul voor droge kinderhuidjes. Wordt ook aanbevolen door dermatologen bij eczeemklachten.

Moet niet he.. is tip van de dag.

20. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik gebruik zwitsal!

Sudocrème smeert niet goed naar mijn idee, je smeert snel te dik en dan gaat het broeien. Bovendien heb ik er een slechte ervaring mee op een ander gebied: mijn oudste heeft ooit het campingbedje, beddengoed en zichzelf van top tot teen ondergesmeerd... wat een troep!

Bepanthen smeert ook fijn, gebruik op het werk dit (verpleging)

Deel Deze Pagina