Ik lees hier veel goede dingen over Sudocreme, Bepanthen en zinkzalf. Toch kom ik er nog niet helemaal uit of je het nou alledrie in huis moet halen en je het voor verschillende dingen gebruikt, of dat één of twee van deze producten ook goed is. Wie kan hier iets over zeggen?
voornamelijk wordt er gewoon sudocreme gebruikt voor rode billetjes enzo maar mijn zoontje kon niet tegen sudocreme dus gebruikte ik bepanthen voor zijn billetjes sudocreme is gewoon goed hoor
ik heb standaard bepathen in huis! ik gebruik het als noa rode billetjes heeft. sudocreme bijt erg op de huid bij luieruitslag dus dat gebruik ik niet.
en dan heb je ook nog vaseline.... Ik weet dat bepanthen ontzettend goed spul is... ook voor jezelf. Maar wel een prijziger dan sudocreme volgens mij (is dat niet (bijna) hetzelfde als zinkzalf?) dus voorlopig hier sudocreme in huis + een pot vaseline...
bepanthen is indd duurder zo rond de 10 euro en sudocreme zit rond de 4 ,5 euro maar als het echt goed helpt bij je baby zou ik het gewoon kopen als ik sudocreme gebruikte bij jason gilde hij moord en brand en met bepanthen werdt het meteen minder vaseline heb ik nooit gebruikt vind dat echt vies spul hihihih
klopt hoor, is het nodig dan is het nodig, (en het is fijn spul) maar als het niet perse nodig is, dan zou ik het niet bij voorbaat al in huis halen bedoel ik
Hier net giga luieruitslag geweest en sudocreme hielp niks en beet ook nog eens verschrikkelijk. Heb nu hypoallergene zinkzalf en dit werkt een stuk beter. Ik gebruikte ook altijd sudocreme maar na deze ervaring niet meer.
Sudocreme en zinkzalf is eigenlijk hetzelfde. In sudocreme zit ook zink. Thijmen kan daar ook niet zo goed tegen. Als ik dat gebruik is het gelijk helemaal rood. Ik gebruik zelf een tube vette cremezalf van de apotheek. Zit verder niets bijzonders in en maar 4 euro per tube. Thijmen heeft nog nooit luieruitslag gehad! Vaseline kun je gebruiken voor de thermometer.
Bepanthen is erg vettig en gebruik je voor een droge huid of droge uitslag. Zinkzalf zoals Sudocreme heeft juist een uitdrogende werking door de zink en gebruik je voor vochtige uitslag. Ik zou zowel een vette crème zoals Bepathen of vaseline in huis halen en een crème met zink erin zoals sudo.
Aha, zit het zo! Dan dus toch nog maar iets bijkopen. Hihi, ruilen? Ik heb twee potjes sudocreme uit kraamdozen
Ik kreeg in het ziekenhuis ook 2 giga tubes bepanthen bij de infoavond. Ik vind het geweldig spul! Sudocreme gebruik ik eigenlijk nooit.
Ik kit Famke's billetjes gewoonlijk helemaal dicht met Sudocreme om contact van haar billetjes met urine en ontlasting te voorkomen. (tip van de kraamzorg) Gewoonlijk gaat dat meestal wel goed, maar als ze wat extra last heeft van luieruitslag of een droog huidje, dan smeer ik er bepanthen overheen. Eigenlijk precies zoals Mrijn aangaf. (bedankt Mrijn voor de uitleg! Ik deed het dus al een beetje op gevoel, maar weet nu tenminste duidelijk wanneer je wat gebruikt). Marla
Sudocreme en zinkzalf zijn voor de billetjes. Bepanthen is erg goed spul, wel prijzig. Het is vooral erg goed bij tepelkloven. Dus als je borstvoeding gaat geven is het misschien handig om in huis te hebben (hoewel je natuurlijk niet standaard tepelkloven krijgt van borstvoeding geven).
Dus ter voorkoming van uitslag smeer je dik Sodocreme en als je toch uitslag ziet, dan pak je de Bepanthen erbij. Hmm, dat was ik wel van plan. Dus toch maar in huis halen dan. Zo te lezen heb je het vast wel een keer nodig.
Dik ? Ik weet van zinkzalf te herinneren dat je dat altijd maar een dun laagje juist moet gebruiken . Ik weet niet hoe dat met sudo creme zit, maar is dat niet net zo? ow ik zie nu dat Marla dat schreef.. nouja, geen ervaring nog hier met sudo... alleen met zinkzalf indertijd dat ik in het ziekenhuis werkte..
Hey Athina, ik heb het maar dik op advies van mijn zus, schoonzus en kraamzorg gedaan ("vooral niet te zuinig"), maar als ik google op dik en sudocreme, dan kom ik juist het advies tegen om het niet te dik te smeren, dus misschien geldt dat wat je zegt, ook wel voor Sudocreme. Weet iemand anders dit misschien? (ik ben nu wel benieuwd, want dan moet ik mijn hoeveelheid drastisch aanpassen). Marla