welke baby bjorn buikdrager?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door douglas84, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ons lijkt een baby bjorn buikdrager wel wat, maar zie dat er heel veel verschillende zijn. Wat is het verschil en wat bevelen jullie aan?Zijn jullie er tevreden over?

2. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Kun je hem niet eerst lenen van iemand om te proberen of het echt zo ideaal is?

Het leek mij ook wel leuk, maar heb er eerst een geleend van een bekende.
    Nou, het is dus niks voor ons... Vind het niet fijn en heb hem dus ook maar 2 x gebruikt.

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wat vond je er niet fijn aan? Wij willen hem gebruiken voor buiten wandelen.

4. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Let er wel op dat je in de rug een extra steun hebt!Die draagzakken met enkel kruisbanden op de rug,kosten je je rug.

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    verschilt dat dan per baby bjorn zak?

6. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Ja dit verschilt.Kijk maar eens op hun site.De classic en de air hebben enkel kruisbanden.

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb geen BB maar een Bondolino; is beter voor je kindje en voor je eigen rug.

8. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Een baby-bjorn is geen ergonomische draagzak. In de winkels is het aanbod klein en zie je bijna niks anders. Maar als je even gaat surfen en berichten teruglezen, gaat er een wereld aan ergonimische draagmogenlijkheden voor je open.
    De discussie over de baby-bjorn kan soms hoog oplopen. Ik kan me er niet zo druk om maken wat nu wel en niet waar is, maar het maakte voor mij dat ik de keuze maakte om deze niet aan te schaffen. De discussie gaat over de houding van je kind en met name rondom de heupen. Bij de ergonomische zakken zit je kind met de beentjes wat hoger, in een soort kikkerhouding. Bij de baby-bjorn niet, en wordt door sommige echte tegenstanders dan ook wel eens 'baby-bungel' genoemd, haha.

Ik zou dus zeggen: geen baby-bjorn, maar een ergonomische draagzak.

Ik heb zelf een beco butterfly en vind hem ideaal. Kunt hem vanaf geboorte gebruiken, handig aan te doen, snel in gebruik.
    Zie voor info; www.blozekriekske.nl
    Ik vind ze ook nog eens veel mooier, je hebt veel keus.
    Je kan op de buik en rug dragen. Kindje kan niet naar voren kijken. Maar dat is niet voor niks; is nl. ook geen goede houding voor je kind!

Suc6 met je keuze.
    Ik zou met de terugzoekfunctie eens teruglezen, er zijn al veel vragen gesteld over dragen.
    Er is ook een forum dat heet 'dragen en voeden'. Daar zijn ook wel experts te vinden.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Gewoon een draagdoek, is op tig verschillende manieren te dragen en is niet belastend voor je rug! Heb alle draagzakken gehad, en de gewone draagdoek is de beste!

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een draagdoek. Tis even 2 keer oefenen met knopen, maar dan echt makkelijk. Vind het ding ideaal, de kleine zit er lekker in. Kan er rustig uren mee rondlopen zonder last te krijgen van m'n schouders ofzo.

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij de vorige 3 reacties...:)

Als je toch graag een voorgevormde drager wilt en geen draagdoek, heb je de keuze (naast Babybjorn) uit Bondolino, Beco butterfly of gemini, manduca, hoppediz, ergocarrier,..... De prijzen zijn verschillend net zoals het de manieren waarop je kan dragen (buik, rug, zij) en de leeftijd waarop je je kindje er het beste in kan dragen. Voordeel van de meeste ergonomische dragers tov babybjorn is dat je ook op de rug kan dragen wat handiger is als je kindje wat groter wordt en/of je iets in het huishouden wilt doen terwijl je je kindje draagt.

12. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    het is bij ons vooral voor mijn man en dan tijdens het wandelen buiten. Onze dochter is inmiddels 3 mnd, daarom dacht ik is een draagdoek misschien al te klein en niet handig over winterjas heen??Lopen jullie mannen er ook mee?

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Die Beco draagzakken zie ik nou voor het eerst en mij lijkt een heupdrager erg comfortabel. Zowel stoer voor mannen als practisch. ;).

14. Elke1984

mijn man loopt buiten vaker met de draagdoek dan ik. wij doen de doek altijd onder onze jas maar gaan zaterdag een draagjas kopen, is toch wat handiger..

woon je (redelijk) in de buurt van den bosch? daar is zaterdag een inloopmoment bij babybij! :)

dit is zoontjelief bij papa op de rug:

15. Elke1984

en hier bij papa op de buik (wel slecht geknoopt!)

16. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn man draagt zowel met de draagdoek als de ergonomische draagzak (beco butterfly). Alleen de draagdoek krijgt hij niet alleen omgeknoopt. Als hij alleen is gebruikt hij daarom altijd de beco. Wij dragen onder onze jas, maar zit ook sterk te denken om een draagjas aan te schaffen voor als het nog kouder wordt.

Mocht je man de kleuren van de beco niet zo geschikt vinden, kun je eens kijken bij de bondolino en de manduca. Deze zijn wat neutraler qua kleur.

@Elke wat een geweldige foto!

17. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    zo zeg die beco draagzakken zijn echt mooi en kindje kan er in tot 20 kilo! Denk dat ik dan daar maar voor ga. Wist niet dat baby bjorn zo slecht is.

18. Elke1984

Dankjewel! :D

19. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    o jee na even googlen zie ik door bomen het bos niet meer. zie de beco, bondolino, manduca enz...............pfff wat is het verschil en wat moet ik nou kopen?????

20. Elke1984

Ik zou je aanraden eens een voorgevormde drager te lenen in een doekenbieb ofzo (DOEKENBIEB : Babybij, Draagdoeken). Sommige dragers kunnen makkelijk vanaf de geboorte, al dan niet met een baby-insert. Andere dragers zijn dan weer idealer voor al wat grotere kindjes.

Tips om naar te kijken:
    -wil je enkel buikdragen of ook graag op de zij en/of rug? (op rug is handiger als je kindje wat ouder wordt of als je graag wilt dragen terwijl je het huishouden doet ofzo)
    -wat is je budget?
    -wil je een slaapkapje?
    -heb je nog een baby-insert nodig? Zo ja, kan je hem eruithalen?
    -kan je de drager makkelijk verstellen en dus goed aanpassen aan de lichaamsbouw van de verschillende dragers (papa, mama, oma,....)?
    -vind je het belangrijk dat de drager vast te maken is met gespen of mag het ook met klittenband,...?
    -....

Deel Deze Pagina