Aaah problemen op werk!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Lieve meiden ,

Vandaag is de bom gebarsten op me werk! Ik werk al 2,5 jaar op een auto bedrijf bij me stiefvader. Ik doe daar de administratie , inboeken van facturen kas bank etc. Ook telefoontjes , klanten , mailtjes behandel ik .
    Regelmatig ga ik ook op pad voor onderdelen.

Nu werk ik 4 dagen van 9.30 tot 15.30. 1 dag naar school (bijna klaar is nog maar 2 uurtjes per schooldag). Ik ben altijd al rond 9 uur op de zaak.
    Ik heb nog twee jongens als collega's fulltime en 2 jongens part time ( in vakanties zaterdags en uit school).

Met een van de full time collega's hebben we veel problemen is vaak ziek heeft elke keer wat. Ook is er laatst geld gestolen wat alleen hij heb kunnen doen lang verhaal. Maar geen bewijs dus Kan me stiefvader niet doen.

Ik zit regelmatig op internet onder werktijd , met regelmatig bedoel ik elke dag. Maar : dit is bijna altijd even mail checken , bank checken. Ook wel eens internetten maar het valt reuze mee. Nu heeft mijn stiefvader dit al twee keer aan gekaart dat hij er dood moe van wordt en dat ik er mee moet stoppen. En ja jij heeft hierin gelijk!!
    Ook wordt hij er moe van dat hij ons vaak met mobieltjes ziet.

Nu heeft hij echt gelijk wat betreft het internetten maar vaak doe ik dit ook voor half 10 en die geschiedenis laat ik staan. Hij denkt dus dat ik dat overdaad doe wat heus ook wel eens zo is natuurlijk. Maar dat hij zo tekeer gaat ik zeur nooit om meer loom terwijl ik niet top verdien , ik ben ALTIJD optijd , ik ben nooit ziek , rij 100e km voor hem en vraag nooit voor geld voor me tank en ga zo maar door. Mijn collega's doen de helft niet en tegen hun gaat hij nooit tekeer. Het enige wat hij zegt : ik werk altijd over blablabla maar dat doet die zelf.

Nu kwam hij vanochtend me kantoor binnen en ging tekeer tegen me ( me stiefvader is een schat maar zegt weken niks en dan ineens gaat die tekeer als een gek). Ik huilen want hij heeft wel gelijk maar kan heel gemeen zijn. Ik heb overal maar ja en amen op gezegd. Toen zei die dat ik anders maar moest stoppen bij hem. Hij werd gek van mij , en collega's. Hij kreeg zelfs thuis ruzie met me moeder om mij ?? Heel verhaal en gemene dingen zei hij. Ook heel veel onterecht want op het internetten na was heel veel gewoon iemand na trappen.

Nu heb ik al een jaar het niet echt naar me zin , ik ben eigen zeg maar en moet het bezuren. Tegen mijn collegas zegt die wel eens wat maar geloof me hij gaat niet zo tekeer. Iedereen valt het op. Ik ben gebleven omdat ik zown "makkelijk" baantje had. Wil ik een keer eerder weg kan dat , wil ik een keer dag vrij kan het ook meestal enz enz.
    Maar naar me zin heb ik het niiet.

We moeten verplicht twee weken vakantie nemen in de zomer want dan zijn we dicht. Ik heb voor 6 weken iets langers zels vakantie dagen staan!! Ook heeft die pas sinds een paar maanden een arbo verzekering. Lekker stom dus voor zichzelf. Waar ik ook moe van wordt als ik een klant aan de telefoon heb en die vraagt wanneer is mijn velg klaar? Zegt die meestal weet ik niet. Uuuhhh ik weet niet waar die velg is , uuuh uuuh... Dan gaat die niet eens even kijken. Hang ik die lijn op en ga ik kijken ligt die velg voor ze neus.

Nu wil ik heel graag ander werk , dit was de druppel. Maar mijn vriend zegt : wat als je straks zwanger bent?? Heb je net nieuw werk. Dan krijg je half jaar contract en wordt je er uit gebonsjoerd. Hoe zien jullie dat??

Zit me echt heel hoog.

Bedankt voor het lezen het is een heel verhaal geworden.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik lees verschillende dingen uit je verhaal. Wat me vooral opvalt is dit:

1) Je geeft je schoonvader gelijk m.b.t. het internetten, maar toch stop je niet.
    2) Je hebt het toch al niet naar je zin
    3) Je vriend wil dus eigenlijk dat je er blijft werken, omdat dat zekerder is voor een eventuele zwangerschap binnenkort

Mijn reactie:
    1) Je zou natuurlijk gewoon toe kunnen geven en gewoon niet meer internetten. Maar gezien de reactie van de schoonvader, denk ik dat het dat niet is, maar dat het dieper zit. Ik raad sowieso aan om een gesprek met je schoonvader aan te gaan en het uit te praten. Kijk eens wat er écht aan de hand is en kijk of je er samen uit kunt komen. Het is hierbij ook belangrijk om aan te geven, dat jullie niet alleen een werkrelatie hebben, maar ook schoonvader en -dochter zijn. Ook als je weg zou gaan, blijft die relatie bestaan. Dan is het van groot belang, dat de werkrelatie goed blijft OF jullie zakelijke afscheid netjes verloopt en zonder verwijten gaat.

2) Dat vind ik nog het belangrijkste. Zoek iets waar je het naar je zin hebt, want blijven werken waar je het niet fijn vindt, is niet goed voor jou en niet goed voor je collega's en baas.

3) Heeft ie wel gelijk in, maar kijk eerst eens of jullie rond kunnen komen van zijn salaris, al is het maar voor een tijdje. Alleen de reden die je vriend geeft, vind ik niet voldoende. Daarnaast, wat ik ook bij 1 schreef, loop je het risico dat de hele relatie met zijn vader verpest wordt. Misschien kun je ondertussen alvast rondkijken naar andere banen. Ze zijn schaars, maar toch zijn er wel baantjes verstopt met meer zekerheid dan een halfjaarscontract.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik weet niet waar mijn reactie is gebleven maar hij was ineens weg :s vreemd.

Maar het is me stiefvader , vriend van me moeder. Die band heb ik altijd met hem natuurlijk.

1. Ik weet dat ik er zelf scheit aan heb gehad maar 9 van de 10 keer zit ik te internetten voor werktijd. Hij denkt tijdens werktijd. En heus dat is wel eens zo maar echt niet veel. Daarbij heb ik dan niks te doen want dan is me administratie weg gewerkt. En hij weet dan ook niks te doen wil dat ik blijf zitten voor de telefoon.

2 al een tijd heb ik niet naar me zin. Ook omdat ik vaak de zonde bok ben. Als ik 1 ding verkeerd doe of juist vergeet. Dan krijg ik kut opmerkingen. Als mijn collega's iets vergeten of verkeerd doen horen ze niks gaat die alleen tegen mij over die gene roddelen zeg maar. Hij zou ook nooit eens zeggen tegen ons wat hebben jullie goed gewerkt of wat hebben we goed gedraait.

3. Mijn vriend gaat voor zekerheid en die heb ik nu. Maar we kunnen eventueel wel heeeeeel krap rond komen van 1 loon. Maar ik wi
    Het liefst 2 of 3 dagen blijven werken.

Thansk voor je reactie....!!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oeps, verkeerd gelezen :)

1) Over het internetten. Maakt niet uit wanneer of hoe vaak je het doet. Feit is dat dit schijnbaar een gevoelig punt is. Vraag anders of je wat magazines mag meenemen om te lezen, voor op de momenten dat je niks te doen hebt. Je kunt moeilijk uit je neus gaan vreten.
    Het is op veel werkplekken not done om te internetten, ook niet als het even rustig is. En de concessie om dan ook niet te internetten, heeft als doel om DAT twistpunt weg te halen. Maar zoals ik al zei, ik krijg het gevoel dat dat niet het echte probleem is. Probeer dat boven water te krijgen.

2) Zou ik ook eens aankaarten met je stiefvader. Dat kan niet de bedoeling zijn.

3) Dan vind ik het zeker de moeite waard om al eens rond te kijken.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou gewoon je geschiedenis van het internetten wissen ook al doe je het alleen voor het werk, als hij daar om gaat lopen zeiken.

Als ik iets op inet moet opzoeken voor mn werk, en dan krijg ik op mn flikker omdat ik op internet zit?

euh, haaaalloooooo?

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mee eens

7. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Wat Lady ook zegt communiceer eens goed met elkaar!
    Als ik het zo lees zit er het een en ander goed dwars.

Maak onderling de afspraak dat er ook tijdens de pauze geen telefoon gebruikt mag worden anders dan voor bellen. Ik kan me voorstellen dat als je er zelf geen verstand van hebt, je het heel vervelend vind als een jongere generatie continue in dat ding zit zonder dat diegene iets hoort of ziet. Daar zit je dan als "oudje" tussen de telefoons...

Beperk je internet gebruik echt tot hetgeen je voor je werk moet doen zodat hij daar niets meer over kan zeggen.

Vragen of je bladen mee mag nemen lijkt me niet echt een goeie vraag. Pak dan liever een bezem beet en ga de showroom schoon maken, of je eigen kantoor of begin in de werkplaats met alles terug te gaan leggen. Laat jezelf zien als een pro-actieve medewerker.

Bovenstaand natuurlijk als je hier wil / moet blijven werken.

Wat betreft ander werk zoeken omdat je het niet naar je zin hebt, daarover zeg ik DOEN! Laat je niet tegenhouden door iemand. Je geeft aan dat je het al een jaar niet naar je zin hebt. Dat kost je dus alleen maar kracht om zin te maken voor je werk.
    Hetgeen je vriend zegt is natuurlijk wel, maar zolang jullie het zouden kunnen redden op 1 loon, wat houd je dan tegen om verder te zoeken naar een leuke baan?
    Wat heeft je vriend eraan als jij weer eens verdrietig thuiskomt nadat je door je schoonvader hevig bent toegesproken?

Hoe vervelend ook, maar het zwanger worden kan ook nog een tijdje duren (hoop het niet voor je natuurlijk!) en dan zit je dus al die tijd op een werkplek waar je het niet naar je zin hebt...

Succes in elk geval bij het maken van je keuzes...

Deel Deze Pagina