buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door diana1982, 13 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Hoi Mirjam

    Bij deze heb ik een 2 vragen omtrent EUG. Dit heb ik 2 november jl. gehad. was toen 7.5 week heen. Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en 1 linkereileider verwijdert. :cry:

    Heb nu dus mn 2e ongesteldheid sinds de EUG. maar elke keer rond mn eisprong voel ik mn rechtereileider heel goed. deze pijn blijft tot aan mn ongesteldheid. Moet ik me hier zorgen over maken?

    Ook kreeg ik van de gynaecoloog te horen bij een eventuele zwangerschap in de toekomst hun gelijk op te bellen. Maar moet ik dan de verloskundige ook gelijk op de hoogte stellen? want die zeiden tegen mij dat ik hun gelijk op moest bellen voor een echo. Ja ik weet het het is een beetje dubieus. :confused:
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Diana,

    op jouw eerste vraag kan ik je geen goed antwoord geven, dit behoort tot het gebied van de gynaecoloog. Ik raad je aan om contact op te nemen met de poli gynaecologie of bel even met je huisarts hierover.
    Wat jouw tweede vraag betreft; het is inderdaad verstandig om als je zwanger bent direct contact op te nemen met je gynaecoloog. Je krijgt dan zo snel mogelijk een echo. Dit vanwege het feit dat je een EUG hebt gehad en dat heel snel duidelijk moet zijn dat dit wel om een zwangerschap gaat die in de baarmoeder zit. Je hoeft niet direct contact op te nemen met de verlsokundige, het mag wel, maar die maakt inderdaad ook een afspraak voor jou voor een vroege echo. Ik zou maar meteen de gynaecoloog bellen, daar ben je toch al bekend en dan is er meestal snel een plekje voor je vrij. Als alles ok is kun je daarna een afspraak maken met de verloskundige.

    Mirjam
     
  3. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    bedankt voor het antwoorden van mijn vraag!
     

Deel Deze Pagina