Suffe jurkjesvraag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Emily27, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ha dames,

Nu het mooi zomerweer is wil ik wel eens mijn zomerjurkjes aan, maar dat is geen doen met de bv. Ik moet me dan volledig ontkleden! Iemand tips voor (niet speciale voedings-)jurkjes die wel op een normale manier te combineren zijn met bv?
    Ik heb wel een jurkje met lange mouwen met zo'n overslagbovenkant, maar ook als ik daarbij een borst wil ontbloten blijft het wat onhandig gepriegel waarbij de stof elke keer weer omhoog kruipt tot het mondje van m'n zoon.
    Al die speciale voedingskleren vind ik tot nu toe ook niks, maar mocht iemand een gulden tip daar in hebben hoor ik dat ook graag...

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik herken het eerlijk gezegd niet... Ik draag alleen maar jurkjes en tunieken met een V-hals en daarmee gaat borstvoeden prima :(

3. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Ik lees even mee. Zit met hetzelfde probleem. Bovendien wil ik niet al mijn goede kleding uitlubberen..

4. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL

Hier hetzelfde.. Lees ook even mee!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kruidvat heeft momenteel leuke V-halsjurkjes voor 9,99. Met spaghettitopje eronder kun je prima aangekleed voeden.

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Vertel, hoe doe je het!! :D
    Lubbert het dan niet erg uit bij de kraag/hals?

7. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ik draag meestal jurkjes met lage hals, vaak v-halzen, waterval hals of overslag dan met een helmpje of topje eronder. Dan bij het voeden het topje omhoog schuiven en hetjurkje iets opzij zodat je discreet kunt voeden.

bij de h&m hebben ze ook voedingstopjes waarbij je de bovenkant los kunt klikken.... Dat werkt sneller. Die kun je prima onder een jurkje dragen.

8. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Ja maar het jurkje moet je dan opzij of omlaag trekken. Deze wordt dan toch wijd? Maakt niet uit wat voor topje eronder doet toch?

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Misschien ligt het aan de stof? Mijn jurkjes bevatten veel stretch en zijn dus prima naar beneden/opzij te schuiven zonder te lubberen. Ik draag overigens geen hemdjes eronder, maar gewoon een voedingsbh.

10. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Nee het type topje maakt niet uit. Mijn jurkjes zijn zegmaar te bloot zonder een topje eronder, dus er hoeft niet veel opzij geschoven te worden. Mijn jurken zijn trouwens meestal van elastische stof.

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Jurkjes met rits of knopen o.i.d. aan de voorkant, ideaal.
    Van die 'blousejurkjes' bijvoorbeeld. Met borstvoeding zijn inderdaad niet alle leuke zomerjurkjes even handig. Op dagen dat ik toch makkelijk thuis kon voeden trok ik aan wat ik wilde en ontklede ik me gewoon op de momenten van voeden. Als je gaat voeden in het openbaar is dat wat lastiger natuurlijk.

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hmmm geen van mijn jurkjes kun je op die manier opzij schuiven...
    Het gaat me niet om super discreet dus met hemdjes eronder ofzo. Het is puur dat met wat ik heb je je echt letterlijk moet ontkleden voor je kan voeden... En met kolven al helemaal! Wil best graag jurkjes aan naar werk, maar om nu elke keer in m'n ondergoed in de kolfruimte te zitten...
    Jurkjes met knoopjes of rits voor zijn een goed idee! Daar ga ik eens naar op zoek :)

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
  14. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    V hals of overslagjurkjes!

En king louie heeft veel lekker elastische :D

15. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    DE tip?!
    Ik draag deze zomer geen jurkjes:D
    Een hele kast vol jurkjes hier waar je echt niet mee kan voeden, tenzij ik in mn ondergoed ga zitten:p.
    Nu maar een paar extra shirts gekocht en volgend jaar weer mn jurkjes aan!

16. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Grappig, ik heb juist veel minder moeite met jurkjes vinden dan mer shirts! Overslag, wikkel, watervalhals, spaghettibandjes, knoopjes, etc. gaat eigenlijk allemaal prima, gewoon even passen en kijken of er genoeg stof naar beneden of opzij kan. Het liefst een jurk die lekker meerekt, dat maakt het helemaal makkelijk. Vorige zomer is mijn dochter geboren, toen heb ik maandenlang in mijn king Louie jurkjes gewoond. Misschien dat het uiteindelijk wel wat uitgerekt raakt, maar na alle melk die eroverheen geknoeid is en het after-zwangerschaps-keizersnee buikje dat erin zat was het beste er toch ook al wel van af.

Ik vind het juist veel onhandiger voeden met een shirt dat omhoog moet, zo'n stuk stof onder je oksel en kin geklemd dat werkt voor mij toch niet echt lekker. Ieder zo z'n voorkeur dus.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Een elastisch jurkje met rekbare spagettibandjes vond ik het makkelijkste; kan je makkelijk even een arm/borst uithalen. Eroverheen een shirt met wijde hals, daarvan dan het voorpand over je hoofd in nek leggen (dit klinkt acrobatischer dan is het is haha)

18. Roki84

Roki84 Nieuw lid

25 jul 2014
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik draag veel jurkjes van mama manana. Deze lijken wat op KL, maar zijn speciaal ontworpen om BV te geven, dus ik hoef er geen hemdje onder te dragen.

19. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Leuke tuniek en leuk jurkje! Ik moet maar gewoon even (online) gaan winkelen denk ik :D
    Voor werk zal het wel lastig blijven, want (dubbelzijdig) kolven is wel erg lastig ook met zo'n jurkje denk ik. Maar voor thuisdagen dan in ieder geval wat geschikts! :D

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Spaghettiband jurkjes draag ik in de praktijk niet veel, alleen op zomervakantie ofzo :). Qua voeden wel ook makkelijk inderdaad denk ik.

Deel Deze Pagina