Dank, das lief van je! Spannende tijden hoor, dit hele gedoe. Ben heeeeeel benieuwd hoeveel het er bij jou zijn in ieder geval. Ik vergeet gelukkig niet enorm te genieten van mijn lieve mannekes en ik heb zojuist heerlijk een uurtje met onze uk op bed gelegen en die gaf me maar liefst 3 heerlijke kletsnatte zoenen...........ohhhh nou dan gaat mijn moederhart tekeer hoor en dan neem ik me gewoon voor extra van hem te genieten. Ik blijf jullie nog wel eventjes volgen.........
oww ja heerlijk he! ik kan ook zo van dr genieten! helemaal als ze naar bed moet en gaat tijdrekken doormiddel van ineens heel veel willen knuffelen.... erg fijne manier van tijdrekken, heerlijk!
Nu 15 dagen na PU, 12 dagen na de terugplaatsing... 1 dag na mijn NOD zogezegd... Ben ontzettend kwaad nu op dat streepje van gisteren... Voor mij nooit geen "Life Test" meer! Donderdag bloedname, vrijdag weten we wat we nu moeten doen. Bedankt voor het medeleven. Ook ik kan hier nu gelukkig volop genieten van mijn lieve dochter...
Och meid, allemaal zo herkenbaar. Hoop blijf je houden, maar ga er toch maar vanuit dat de test vals was, dat had ik dus ook. 1 Dag verder en het rotgevoel zakt een beetje en ik krijg weer moed voor een volgende poging. Wat ga jij hierna doen als het niet lukt? Sterkte hoor
Dit is nog maar onze eerste poging, we doen verder... Nog 5 cryootjes in de diepvries, nog 5 pogingen terugbetaald (al was het bij ons met eiceldonatie en werd de medicatie van mijn vrouw niet terugbetaald - wij zijn een lesbisch koppel). Hopelijk overleven de cryootjes de dooi (en lukt het binnen de 6 pogingen), want een tweede 'verse' ronde kunnen we ons niet echt permitteren. Echt erg hé, je kan héél diep vallen... Stomme tests, ik heb het ermee gehad hoor nu :x Vanaf nu enkel nog de Kruidvat-test (2v 5 euro), heb die eindelijk gevonden en liggen al klaar... Groetjes en jij ook veel sterkte Sneeuw!! Je gaat toch nog een ronde verder hé? Succes !
ok, vandaar, goh wat leuk. Ik had al es iets gelezen over eiceldonatie en wilde daar inderdaad nog verder naar vragen. Maar waarom moest je vrouw dan ad medicatie? Ben jij degene bij wie het embryo is teruggeplaatst? Ik wist helemaal niet dat het niet net zoals bij ons gewoon vergoed werd als je lesbisch bent, wel raar eigenlijk. Maar goed, niet minder spannend. Ik wacht nu op ongi, dan direct ad pil en dan beginnen we komende maand al weer van voren af aan!
Veel succes, Sneeuw, verse poging? Wij hopen om ook direct te kunnen starten, je hoort wel eens van een rustmaand... niks voor mij hoor Bij ons wordt de medicatie van mijn vrouw niet terugbetaald, per 'verse' poging betalen wij rond de 1200 euro zélf. De rest (mijn medicatie + pickup) wordt terugbetaald. Gelukkig... Wij verloren ons zoontje (ons 1e kindje, die mijn vrouw droeg) na 22 weken zwangerschap, door een lakse baarmoederhals. Om het risico op terug een vroeggeboorte te vermijden, proberen we het nu zo. Dit, omdat mijn vrouw héél graag een kindje wil die genetisch van haar is (en dan ook op haar lijkt)... Ik heb onze dochter gedragen (na 1 KID-poging). Die is nu 14,5 maand. Het is een bewuste keuze dus, maar ergens is het veel omslachtiger allemaal. Vooral ook veel belastender voor ons (hormonaal). Terwijl mijn vrouw gestimuleerd werd (om genoeg follikels aan te maken), werd mijn cyclus volledig stilgelegd (heb eerst een maand aan de pil gezeten en daarna suprefact snuiven enz...). Aangezien het bij mijn vrouw heel traag op gang kwam, moest ik zo'n 3 weken progynova slikken (2 per dag)... Op dag 5 was mijn baarmoederslijmvlies al 10.3 mm (voldoende dus), maar het ging nog een eindje door natuurlijk. Ik heb het gevoel dat dat niet zo bevorderend was voor een goede innesteling... (en bereid me voor op een gigantisch bloederige benoening straks...) Hopelijk gebeurt de TP van een cryootje (hebben er nog 5, goede kwaliteit voor ze cryo werden) in een natuurlijke cyclus. Dit vertrouw ik eigenlijk meer in mijn geval, aangezien ik eigenlijk zonder problemen zwanger kan worden... We kunnen dus niet klagen, we werden 2 keer na 1 poging zwanger... Helaas hebben we ons kruisje al door het verlies van ons zoontje. Maar al bij al, als je sommige mensen ziet die heel lang moeten proberen (zoals jullie onder andere), sta je toch wel stil bij het feit dat wij op het gebied van vruchtbaarheid toch écht geluk hebben... Al vrees ik er een beetje voor nu... ik hoop écht dat het lukt, binnen 1 verse poging... Financieel is het toch wel zwaar, zeker als je 2 verse pogingen nodig hebt. De ontgoocheling is er nu dus wel, maar als het volgende maand weer niet lukt, zal dat toch anders zijn... Meer een schrik dat de droom van mijn vrouw niet in vervulling zal kunnen gaan (en we dan voor een moeilijke beslissing staan). Voor buitenstaanders lijkt het wel raar (en misschien ondankbaar) dat we het op die manier doen, aangezien we beiden heel vruchtbaar zijn... maar ik respecteer mijn vrouw haar droom volledig...
Och jee, wat verschrikkelijk, een kindje verliezen met 22 weken, daar houd je dan volgens mij al helemaal geen rekening meer mee. Echt heel sneu. Zelf heb ik 2 maand geleden een MK gehad, we kwamen erachter met 9 weken dat het hartje met 8 weken was gestopt. Erg verdrietig allemaal. Ja, wij gaan nu weer een nieuwe verse poging tegemoet. Overmorgen beginnen met de pil en dan weer spuiten dus...... Gelukkig ook geen maand rust. Maar wat bijzonder zeg, dus als het nu bij jullie zou lukken dan is het genetisch gezien van jouw vrouw en groeit het bij jou, das eigenlijk heel mooi. Gaan jullie nu 1 cryo of meerdere terugplaatsen eigenlijk? Enne hoe oud zijn jullie eigenlijk? Gewoon nieuwsgierig hoor.
Wij zijn 28 en 31. In 2009 verloren we ons zoontje, maar we zijn er snel terug aan begonnen, in juni 2010 werd onze dochter geboren. Genetisch inderdaad van mijn vrouw, en het zal in mijn buik groeien... We starten met 1 cryootje... Misschien bij poging 3 met twee proberen. Net trouwens een discussie gehad over "als het niet zou lukken met onze 5 resterende cryootjes"... Ik zei het nog deze middag hier op het forum... wat als we daarover beginnen... lastig! Ik wil daar simpelweg nog niet aan denken, ben al een beetje een doemdenkertje, laat staan dat ik nu druk zou moeten voelen om het met onze cryootjes uit deze verse IVF klaar te spelen zeg maar... We zijn nog maar begonnen hé... na 3 mislukte pogingen, zal ik daar eens met haar willen over praten, maar nu nog niet... Haar gezicht toen ik dit zei, sprak boekdelen... Ontgoocheling en lichte paniek... maar waar zijn we mee bezig... als we daar nu al aan denken... Of ben ik verkeerd? Tja, 't is uitgepraat (alleszins dat we er nu nog niet over praten) We zien wel, en hopelijk komt deze discussie er NOOOOOOITT !!
Hoi, hoi, Ja, moeilijke gesprekken zijn dat hè?! Ik moet zeggen dat wij onze grenzen steeds verlegd hebben. Eerst dachten we niet eens tot IVF over te gaan. Toen onze zoon eenmaal geboren was waren we MEER dan tevreden eigenlijk en hebben we het gesprek voor nog een poging eigenlijk uitgesteld. Toen werd ik spontaan zwanger, wat uiteindelijk in een miskraam eindigde en nu kriebelt het dus weer en vandaar dat we dus toch nog een verse poging gaan doen. Als het niet lukt is het jammer, maar dan gaan we nog meer genieten van wat we nu al hebben, alhoewel nog meer genieten eigenlijk niet mogelijk is Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven om nog moeder te worden, dus ik koester dit enorm en wil niet alleen maar bezig zijn met weer zwanger worden. Daarom ben ik ook best van mezelf geschrokken hoeveel die cryo me toch weer deed. Zeker ook omdat dat dezelfde poging als zoonlief is natuurlijk. Dit wil ik niet weer en zeker niet weer zo belachelijk vroeg testen. Ik ga proberen er wat luchtiger mee om te gaan, maar het blijft moeilijk. Hoe is het nu verder met jou/jullie?? En PIMM????? Hoe istie met jou meid????????????
hey meiden! Ik was zoo druk de laatste dagen... Lieank: tjee wat een verhaal zeg.. maar idd erg mooi idee als jij het kindje zou kunnen dragen en de eicel van je vrouw is.. lijkt me heeel erg speciaal! en wat erg te horen dat jullie een kindje verloren hebben,.. pfff trainen springen me in de ogen als ik zoiets lees! Sneeuw: meteen een volgende ronde begrijp ik?? moet je nog spuiten?? voel je je er iets beter door dat je weer poging gaat doen? Hier alles rustig, wel steeds minder last van de kwaaltjes die ik had de laatste week.. dus dan begin ik meteen weer te stressen,... niet nodig ik weet het, maar toch.. 22e hebben we de 1e echo... worden nog 2 lange weken wachten!
Bloeduitslag negatief... mogen wel direct terug starten voor een cryo... eerst m'n menstruatie afwachten nu! We hebben nog 5 cryootjes in de diepvries, die allemaal heel goed van kwaliteit 'waren'... Pimm, als je niet zeker bent, of je voelt je ongerust, toch even bij de dokter passeren? Dan ben je gerust... Je druk maken is helemaal niet goed voor jullie kleine schat!
fijn dat je meteen weer kunt beginnen! Ik voel me al weer wat meer zwanger haha dus wachten op mijn 1e echo nu jij/jullie veel succes hoop dat het de volgende ronde raak mag zijn!
Hallo dames! Alles goed hier hoor, maar zit weer enorm te twijfelen, wel of niet, wel of niet. Ik word niet goed van mezelf. Wil eigenlijk gewoon tevreden zijn nu (ben ik ook wel enorm hoor) en toch die kriebels. Maar zet er ook heel veel vraagtekens bij, een nieuwe poging. Ik kom er maar niet uit, terwijl ik het schema al weer in huis heb Hoe gaat het met jullie nu?? En Pimm, nog een paar dagen voor de echo hè???
Pfff moeilijk idd! miss anders nog maandje wachten om er goed over na te denken?? Ja erg spannend donderdag echo.. ben op dit moment echt 24/7 misselijk ... nu maar duimen voor goede echo..
Sneeuw, als je het voelt kriebelen, moet je ervoor gaan... lukt het niet, dan kan je je daar eventueel bij neerleggen... ik zou het doen, als ik je zo bezig hoor... heel veel succes met het spuiten en slikken de komende dagen Pimm, misselijk, wat een goed teken zeg! Hier hebben we een uitspraak "spuugers zijn bluuvers" (vertaald: als je veel moet braken, zal het kindje blijven zitten ). Vind ik heel goed, want als je je zo miserabel voelt, is dat wel een lichtpuntje hé. Had ik ook bij Jutta... Heeft wel maar geduurd tot ik 11 weken ver was, maar het was meer dan genoeg en ze is blijven zitten... Heel veel succes! Morgen heb ik een eerste echo (follikemeting + opmeten baarmoederslijmvlies), hopelijk zit er 'beweging' in. Ik ben wel niet meer ongeduldig, ik heb dit écht naast me neer kunnen leggen... Ik zie wel, lukt het nu niet, dan maar de volgende keer (en dan worden er wellicht 2 cryo's ingeplant)... De gedachte vind ik wel spannend! Niet meer 'ongelooflijk stressy', maar gewoon 'spannend'... Een goed teken, toch? Groetjes