Ik mis 3 kwart jaar aan foto's Wie heeft er een goede tip voor een bedrijf die deze terug kan halen? .
Google op data recovery. Vind je vast iets. Hopelijk krijgen ze alles terug en heb je je foto's weer. Zou zonde zijn dan je ze echt kwijt bent. Ongetwijfeld ten overvloede, maar zorg dat je met grote regelmaat je data op een portable hd of dvd zet. En controleer regelmatig of de data nog bereikbaar is. Zo niet opnieuw er op zetten.
okee zal eens googlen ja ik deed het altijd maar ik vertrouwde teveel op een laptop die we nu 2,5 jaar hebben gelukkig staat er nog een half jaar op het fototoestel en de rest nog op de externe schijf. maar toch 3 kwart jaar aan foto`s is altijd teveel zeker met opgroeiende kids...
Wij hebben onze computer weggebracht naar een winkel. Daar kregen ze hem uiteindelijk zover dat ze bij de bestanden konden. Er lag daar ook een folder voor als zelfs dat niet zou lukken, blijkbaar zijn er dan nog wel bedrijven die bestanden van extreem gecrashte computers kunnen halen maar dit was wel behoorlijk prijzig, iets van een paar honderd euro. Maar ik zei ook al tegen mijn man. Dat is het me echt wel waard! Edit: ik weet niet of ik de winkel mag noemen.. stuur maar pb als je wilt weten om welke winkel het gaat.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Op de simpele manier kunnen we de foto's er niet meer van af krijgen. Moet nu in een cleanroom gedaan worden maar.... dat kost 1100 euro. Wij hebben de harde schijf nu goed opgeborgen en zodra het geld bij ons op de rug groeit laten we de foto's er af halen Succes!
Hetzelfde gehad. Alleen dan foto's van 5 jaar. Ondertussen 3 back ups zelfs 1 buiten ons huis om. Het was duur.. 1300 euro. Hierbij konden ze ong 80% van de foto's redden. En dat was alleen maar omdat ik het wel dubbel had opgeslagen op de schijf. Geen seconden spijt van gehad dat niet, maar je moet het geld wel hebben. Hoe meer je zelf gaat knutselen, hoe meer je kapot maakt. Zeker niet zelf openmaken. Als er stof bijkomt is het klaar
Zolang de schijf nog geluid maakt (dus draait) kan je het meeste zelf nog terug halen met de juiste programma's. Als hij helemaal niks meer doet kan het ook de printplaat zijn die kapot is. Dan kan je op zoek naar een exact dezelfde harde schijf met hetzelfde fabricagenummer en de printplaat overzetten. Is er intern iets stuk wordt het zelf doen erg lastig aangezien je dan inderdaad in een clean room de schijf moet openen. Zelf heb ik van alle foto's/video's een backup op externe HD en een backup op USB sticks.