Sugarchallenge, wie doet er mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door all4love, 21 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Ik wil vanaf maandag mijn levensstijl drastisch omgooien. Ik wil vanaf dan ook (tenminste) 2 weken zonder suiker gaan leven. Wie doet er met mij mee?
    Dingen zoals crackers, filet americain enzo waar nog wel iets suiker aan is toegevoegd, eet ik nog wel, maar zo min mogelijk. Daar heb ik(nog) geen vervangers voor gevonden.
    Ik zie er op zich best tegenop, want ik heb een serieuze suikerverslaving, maar ik heb er aan de andere kant ook zin in, want ik hoor/ lees veel positieve dingen over hoe goed je je gaat voelen. Dus, wie doet er met me mee?
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik wil eigenlijk wel mee doen, ben toevallig deze week al wat begonnen.. maar ja, collega had taart mee gisteren.. en dan zwicht ik!
    En koffie zonder suiker vind ik echt niet te doen. Kan er ook niet wennen, echt geprobeerd. Dus ik blijf 1 klontje in mijn kopje koffie drinken maar doe verder zoveel mogelijk met je mee!
     
    all4love vindt dit leuk.
  3. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Leuk! Goed dat je al begonnen bent! Ik vind koffie zonder suiker ook niet echt lekker, dus ik ga maar meer aan de thee. Misschien alleen op verjaardagen enzo, dan blijft het een echte traktatie. Sowieso beter op dit moment met het zwanger proberen te worden, geen cafeine.
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.992
    113
    Wil je alleen suiker schrappen als in zoet beleg, koekjes etc. Of bijv ook geen brood, rijst en dat soort dingen?
    Ik heb een tijd koolhydraatarm gegeten. (Dus ik at geen koekjes, snoepjes maar ook geen rijst, brood, noodles etc) Ging eigenlijk erg goed. Miste weinig van de suiker producten. Alleen fruit ben ik wel blijven eten.
    Dus als je inspiratie zoekt kun je eens kijken naar koolhydraat arme recepten. Ook voor lekkere tussendoortjes, is er vanalles te vinden.
     
    all4love vindt dit leuk.
  5. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Alleen de suikers. Ik ga wel minderen met koolhydraten, maar ik wil het wel kunnen volhouden. En ik vind een broodje of een rijstgerecht gewoon te lekker om niet meer te eten:)
     
    mamameer vindt dit leuk.
  6. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Knap hoor, veel succes!
     
    all4love vindt dit leuk.
  7. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Ik eet al paar maanden geen suikers. Brood, pasta en aardappelen eet ik wel, maar afgewogen hoeveelheid. In begin had ik veel last van t afkicken, maar dat was met een week weg. Ik voel me heel goed nu. Heb totaal geen behoefte meer aan zoet! Succes, het is het waard!!!
     
  8. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Wat goed zeg! Dat lees ik dus ook overal, dat je er echt van af kunt kicken en er geen behoefte meer aan hebt. At jij veel suiker? Het afkicken duurt dus maar een week? At jij ook geen crackers e.d. meer waar suiker in zat? Of dat nog wel. Want nu ik er echt op let, zit het werkelijk overal in, niet normaal. (Sorry voor de vele vragen)
     
    Suusjeee vindt dit leuk.
  9. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Ik was verslaafd aan cola, 3-4 glazen per dag. Verder snoep, chocolade, chips noem maar op.

    Ik eet nu bij ontbijt 2 sneetjes volkorenbrood, bij de lunch idem. Daar eet ik rauwkost bij voor een verzadigd gevoel. En dan om 17.30 avondeten met afgewogen hoeveelheid aardappelen, pasta (al pak ik laatste tijd courgette spaghetti) of rijst, met 100 Gr vlees of vis (lust ik niet) en weer veel groenten. Crackers eet ik eigenlijk nooit. Ook eet ik geen sausjes meer uit een pakje. Ik ben zelf naar een diëtiste gegaan. Vandaar ook dat de hoeveelheden precies bij mij passen. Honger heb ik nooit!
     
    all4love vindt dit leuk.
  10. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik ben helaas verplicht om dit te doen, ik ben er sinds dinsdag achter dat ik diabetes type 2 heb, dus ik moet ook heel erg oppassen met koolhydraten, merk nu al dat het wel zwaar gaat worden.
    Vooral cola ga ik echt missen, ik kom er ook eerlijk voor uit dat ik verslaafd ben aan suiker, dus dit is wel een uitdaging
     
  11. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Zo wil ik het ook gaan doen. Elkaar motiveren is fijn!
     
    all4love vindt dit leuk.
  12. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Ik ben 6 weken geleden begonnen en dan alle snelle suikers weglaten, behalve uit fruit. De eerste dagen waren echt verschrikkelijk, voortdurend hoofdpijn, heel erg verlangen naar zoet maar als die eerste dagen om zijn dan wordt het steeds makkelijker. Mijn collega's brengen voortdurend wel iets lekkers mee, maar daar zwicht ik eigenlijk niet voor. Veel drinken helpt je de eerste dagen voorkomen. Ik ben 5 kilo afgevallen. Ik deed het voornamelijk ivm en ernstige pmdd en psychische klachten. Ik voel me veel beter, al ben ik ook aan de medicatie dus dat komt niet alleen door de voeding.

    Heel veel succes
     
    all4love en RoIn vinden dit leuk.
  13. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Je zou eens moeten kijken naar 'keer diabetes om'. Dat is echt fijne info met tips over eten!

    Overigens heel naar voor je. Het is mijn dagelijks werk.

    Mag ik vragen of je overgewicht hebt of heb je echt pech?
     
  14. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Ik ben er sinds deze week mee bezig. Zeer ernstig obesitas. Onder behandeling van diverse artsen ivm fibromyalgie en prikkelbaardarmsyndroom. Tevens een heftige hormoondisbalans. Afvallen is in mijn geval zeer noodzakelijk, maar tegelijkertijd medisch heel lastig ivm diverse aandoeningen (grootste deel overgewicht komt ook door de hormoondisbalans). Nu dus gestopt met snelle suikers en drastisch geminderd met koolhydraten. Ik vind het erg pittig, maar ik zal wel moeten. Mijn gewicht begint namelijk gevaarlijk te worden.
    Zelfs de artsen weten het niet zo goed meer..... en aangezien ik absoluut geen maagverkleining etc wil, moet ik het echt op eigen kracht doen.

    Dus weg met de suikers en een groot deel van de koolhydraten.
     
  15. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Zo, heftig nieuws zeg. Misschien kunnen we elkaar hier motiveren op de moeilijke momenten.
     
  16. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Knap dat je het op eigen kracht wilt doen! Het gaat je vast lukken!! Heel veel succes in ieder geval!
     
  17. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Heel knap idd!

    En vergeet bewegen niet! Het is de combinatie dat werkt!
     
    all4love vindt dit leuk.
  18. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Dank je voor de tip, ga ik naar kijken

    Ik heb zwangerschapsdiabetes gehad, dus 50% kans dat ik het weer zou krijgen, helaas afgelopen 2 jaar wel wat aangekomen, nu BMI van 31:( dus moet sowieso 10 kg vanaf.
    Maar blijkt dat ik het waarschijnlijk al 2 jaar heb, 1,5 jaar geleden voor het laatst geprikt, niet nuchter, was wat verhoogd, maar ja niet nuchter dus binnen de waarde, vorig jaar vergeten en nu nuchter echt veel te hoog.

    Maar al wel veel klachten, veel moe(1,5 jaar geleden voor naar de ha geweest) veel plassen (vorig jaar voor naar de ha geweest) verder 's avonds wazig zien, maar ja was moe en best wel dorst.

    Maar beweeg al wel veel, fiets heel veel, voor werk ook op de fiets, maar moet nog meer

    Maar ben al wel goed bezig, heb nu een duidelijk doel, vandaag zelfs 2 cakes gebakken (kinderfeest en verjaardagsfeest) waar ik niet van gesnoept heb, ben al aan de cristal claer ipv cola ;) en heb koolhydraatarm brood gehaald
     
    all4love vindt dit leuk.
  19. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ik eet en drink al hele tijd zonder suiker. En overige koolhydraten beperkt. Dus als je tips zoekt :)

    Het went overigens heel snel, voor je 't weet ben je van die verslaving af.
     
    all4love vindt dit leuk.
  20. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Goed van je dina! Eet ook niet teveel fruit!
    Als je zo doorgaat val je echt wel af.
    Je suikerwaardes zullen dan ook zakken.

    Heb je al medicatie?
     

Deel Deze Pagina