Is het nou echt zó verschrikkelijk moelijk om je werk eens een keer goed te doen?! Wat is dat toch met de instelling van mensen en instanties tegenwoordig?!?! Eerst is mijn werkgever al lekker lax met het doorgeven van mijn zwangerschapsverlof waardoor ik maar liefst 2 weken later uitbetaald krijg door het UWV. Krijg ik eindelijk uitbetaald, is het nog veel te weinig ook! Kan ik er weer achteraan gaan vangen! Schijnt dat mijn werkgever niet alle gegevens heeft doorgegeven! Ik zweer het je: je kan net zo goed alles zelf regelen tegenwoordig, want van de maatschappij hoef je echt geen *** meer te verwachten! Je moet toch zelf altijd overal achter aan... I'M ABOUT TO SCREAM! Zo, ik heb mijn gal gespuwd!
Minyaweth, als het goed is heb jij helemaal niets te maken met het UWV, je werkgever moet je gewoon salaris betalen en hij/zij moet dat geld van het UWV krijgen. Als hij te laat is moet HIJ dus op z'n geld wachten het mag géén invloed hebben op jouw inkomen. Je blijft in dienst neem ik aan en zit niet in de WW toch?
Hai Minyaweth, Nou...ik heb ook te maken met het UWV heb nl sinds okt. 2006 geen werk meer en moet dus via het UWV zwangerschaps verlof aanvragen. Ik heb alleen nog maar een stel dozen aan de lijn gehad en allemaal hadden ze een ander verhaal over hoe en wat ik daarvoor moest doen. Pfff ik hoop dat het bij jou wat vlotter gaat als bij mij, soms wordt je er een beetje grrrr van. Succes, Hillegonda
Ik zit inderdaad niet in de WW ofzo. Wel werk ik via een uitzendbureau, zou dat van invloed zijn? Dus als ik het goed begrijp Loekie, betaald het UWV mijn loon aan mijn werkgever en betaald mijn werkgever mij gewoon uit? Kan straks dus het beste even contact opnemen met mijn uitzendbureau dus... Ik snap er allemaal niks meer van Het is zo frustrerend allemaal
ik geloof dat de werkgever mag kiezen, of door het UWV laten uitbetalen, of zelf doen. Omdat ik meer verdien dan het UWV uitbetaalt ( zit een max aan) krijg ik gewoon mijn salaris doorbetaalt en regelt mijn werk alles met het UWV ( lekker makkelijk) Maar gezien de rare brieven die ze sturen, en de tjd tussen ziek zijn en de brief daarover, leef ik erg mee met de meiden die alles zelf moeten doen . Wat een verschrikkelijke organisatie ( ze bellen ook niet terug als ze binnen 48 uur dat beloven te doen)
Ja, hoe het in de uitzendbranche zit weet ik niet precies, werkt mogelijk iets anders dan bij een 'gewone' werkgever, maar ik heb een brief gekregen van het UWV dat ze een x bedrag uitbetalen aan mijn werkgever, dit is een voorschot dat bruto zelfs lager ligt dan mijn nettoloon , maar mijn werkgever betaald gewoon mijn loon door. Zij moeten achter de rest aan. Al te veel zorgen zou ik me nog niet maken, want waarschijnlijk gaat het om een voorschot en komt de rest wel, maar idd vervelend als je er weer achteraan moet. Ik moest afgelopen week ook weer met ze bellen, omdat ze mij niet konden bereiken op een telefoonnummer waar ik al bijna 5 jaar niet meer woon, gekgenoeg hebben ze wél het goede adres. sukkels.
Nu breekt werkelijk mijn klomp! Probeer de hele dag het uitzendbureau al te bellen, maar er neemt niemand op Krijg zojuist wel een brief van het UWV.... Mijn daguitkering bestaat maar liefst uit 13,02. Dat kan toch never nooit niet als ik een 20-urige werkweek heb? Die 13 euro is nog geen 1,5 uur werken per dag! Arrrrrgh, ik word er zo niet goed van!
Tja, als je via een uitzendburo werkt en je wordt ziek vervalt technisch gezien je overeenkomst met het uitzendburo. Einde opdracht dus, ook al ga je na je ziekte weer terug. Behalve als je gedetacheerd bent, maar als je in fase 1 zit, dat is het eerste half jaar, dan heb je pech. Je moet nu bezwaar aantekenen tegen de hoogte van je dagloon en salarisstroken meesturen van het laast gewerkte jaar vanaf je datum ziekmelding. Uwv heeft waarschijnlijk je dagloon alleen gebaseerd op je werkzaamheden bij het uitzendburo en niet wat je daarvoor hebt gedaan. Dus wel even aktie ondernemen. En dan wordt het gecorrigeerd. Heb precies hetzelfde gehad, dus weet nu hoe te handelen. Succes!
Uwv berekent als volgt: Je salaris van het laatste kalenderjaar vanaf datum ziekmelding bij elkaar opgeteld (bruto, dus het uitzendburo en wat je ervoor hebt gedaan), vervolgens dat totaal bruto jaarbedrag delen door 261 dagen, daarvan is 70% je bruto dagloon. Er gaat vervolgens nog eens een 30% belasting vanaf. Nu kun je zelf een beetje uitrekenen of het zin heeft bezwaar aan te tekenen. Als je bijvoorbeeld alleen maar die job bij het uitzendburo hebt gedaan voor een maand of 3 en ervoor geen inkomen had gedurende dat kalenderjaar, heeft het misschien geen zin. Adres van bezwaar aantekenen vind je op hun site.
tssssssss dat is niet veel, ik zou toch proberen om door te bellen naar je uitzendburo, zwangerschapsverlof wordt 100% uitbetaald, er is geen vermindering.
In fase 1 zit ik sowieso al niet meer, werk vanaf augustus voor ze. Ook voor het eerst trouwens dat ik via een uitzendbureau werk... Heb zojuist wel contact gehad met het UWV, en de mevrouw die ik aan de lijn had zag wel dat er iets fout was gegaan en dat ze ook een verkeerde periode hebben genomen om mijn daguitkering te berekenen Ik moet de laatste maand voor het ingaan van mijn verlof naar ze opsturen en verzoek van herziening daguitkering aanvragen. Ik was toch ook echt van mening dat je tijdens je zw.verlof 100% uitbetaald kreeg Nu volg ik er al helemaal niks meer van! Kan je wel vertellen dat als dit werkelijk zo is, en dit het juiste bedrag zou zijn ik niet zou weten wat ik moet! Dit is gewoon veel en veel te weinig geld! Dat gaan we never nooit niet redden....
Check ook even bij het uitzendburo (wanneer ze daar weer telefoon opnemen hihi!) hoe die fase 1 is opgebouwd, duurt een half jaar of is 1500 uur ofzo. Omdat je parttime werkt, weet niet of daar nog een addertje onder het gras lonkt..... Ja, via een UB werken is nooit echt ideaal. Jammer dat je niet al in dienst bij dat bedrijf zat. Dan had je dit geklooi waarschijn niet gehad. Ergerlijk he.
Minyaweth, ik weet niet bij welk uitzendbureau je zit, maar als je gaat googelen dan lees je bij alle grote uitzendbureaus dat ze je 16 weken lang 100% doorbetalen, dus gelijk aan iedere andere werkgever.
Ik zit bij Content. Ik ga gelijk even op hun website kijken! Ze nemen ondertussen nog steeds de telefoon niet op Volgens mij zijn ze al weekend aan het vieren daar...
Succes en als je er niet uit komt even informeren bij de bond, ik neem aan dat Content zich ook aan de CAO heeft te houden. http://www.content.nl/174225/getfile.ashx
Zat ook nog even te kijken op wat sites, dat hele fase gedoe is ook alweer achterhaald zag ik. Dat heet nu anders. Tenminste bij Randstad. Ik hoop dat je eruit komt. Gaat vast wel lukken, ze hebben vast ergens iets over het bolletje gezien.....
je werkgever kan er voor kiezen dat hun het rechtstreeks uitbetalen. en in dit geval is het je werkgever die helemaal fout zit, dus je kan het uwv eigenlijk niets verwijten. hun zijn afhankelijk van jouw werkgever. maar sterkte!
Dat kopt Noura. Dat is mij gister ook duidelijk geworden. Omdat ik mijn werkgever de hele dag niet kon bereiken gister (wat op zich al vreemd is) heb ik het UWV ook gebeld om te kijken of ik daar wat informatie over de gang van zaken kon krijgen. Hier bleek wel dat mijn werkgever verkeerde gegevens heeft opgestuurd. Ik moet nu zelf mijn loonstrook van afgelopen maand naar het UWV toesturen met een brief voor verzoek herziening daguitkering.... Kan ik er alsnog zelf achteraan! Zo verschrikkelijk vermoeiend (speelt momenteel nog meer) en ik had zo gehoopt dat zoiets 'simpels' als een zwangerschapsverlof gewoon normaal van start zou kunnen gaan, maar zelfs dat blijkt momenteel teveel gevraagd... Bah, het zit me allemaal maar hoog... Heb er vanacht bijna niet van kunnen slapen Nah, even kiezen op elkaar en aanpakken die hap! Briefje gaat vandaag de deur uit! Hopelijk zetten ze er bij het UWV ook wat vaart achter.