zelf eten maken help!!

Discussion in 'Voeding' started by lili20, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lili20

lili20 Actief lid

Jul 22, 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    hoi meiden,

ik wil vandaag zelf eten maken voor mijn meisje. maar weet niet zo goed wat en hoe ik het moet doen.

en wat maken jullie zoal voor jullie kindjes?
    en doen jullie er ook vlees doorheen?

ze wil geen stukken eten dus ik moet het met de staafmixer daarna doen

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hoi,

Hier deed ik vaak aardappeltje koken, groente erbij (boontjes, mais, paprika) en dan die ook koken. Alles prakken of met staafmixer.

Soms kipfile erbij.....koken en dan in draadjes trekken...draadjes ook doorsnijden zodat er kleine stukjes komen... En door de rest prakken.

Of iest makkelijkers..macaronie...tomatenpuree erbij (kan van verse tomaten, koken en pureren met klein beetje peper en bieslook erbij) stukjes paprika koken rood geel groen kan allemaal. uitje snipperen en koken en erdoor doen....gewoon mengen en desnoods nog prakken als ze echt geen stukjes wil.

denk dat je kindje alles kan eten bijna...let wel op de diverse koolsoorten kunnen ze winderig en opstipatie van krijgen. en ik ben van de kruiden en specerijen...vers! dus bieslook, thijm enz en paprika....enz enz...in pricipe kunnen ze alles eten.

wel goed prakken en dan gewoon proberen! Je merkt vanzelf als ze het niet lekker vinden en dan kan je gaan combineren...dat weglaten dat er bij doen...enz

3. tulip

tulip Niet meer actief

eerlijk gezegd zou ik met 9 maanden het eten niet meer door de staafmixer doen hoor, ze moet toch stukjes leren eten???

Maar ik heb wel een lekker recept voor je:

in een hapjespan een blik tomatenblokjes (van ah eigen merk zit geen zout in) en dan 50 gram rijst er rauw in, dan nog 50 gram courgette erbij. Even aan de kook brengen en dan met de deksel op de pan nog 15 minuten door laten koken. Dan is de courgette en de rijst ook gaar.
    De rijst blijft lekker zacht op deze manier.
    Lekker met een stukje koolvis of zalm erbij.

in het opperdepop boek van albert heijn staan heerlijke recepten per leeftijd.

4. lili20

lili20 Actief lid

Jul 22, 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    mijn dochter wil geen stukjes. krijg het er niet in. dus moet wel mixen!

maar bedankt voor je recept zal het is proberen

5. tulip

tulip Niet meer actief

even een tip hoor: en als je van groenten, aardappel e.d. nou stukken in d'r hand geeft dat ze daar aan kan knabbelen, dan kan ze zelf aangeven wat ze aankan. Das een heel natuurlijke manier.

6. lili20

lili20 Actief lid

Jul 22, 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    heb ik ook al geprobeert. dat wil ze echt niet.
    brood enzo eet ze wel hoor en liga en koekje soepstengel.

maar in fruit en groente niet

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

8. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    dat vind ik voor ons zelf nog lekker klinken :) nog makkelijk te varieren ook

TS ik zou niet gaan pureren, gewoon prakken wat jullie ook eten alleen oppassen met de kruiden.

9. tulip

tulip Niet meer actief

haha is ook lekker, wij eten het ook.

ts (en mamavankirsten;)) hier nog een recept wat misschien ook geschikt is omdat het uit superzachte stukje bestaat:

kleine stukjes courgette en kleine blokjes tomaat bakken met wat olie, als het gaar en zacht is in een ovenschaaltje doen. Dan 30 gram couscous 10 minuutjes laten wellen in gekookt water (dat het net onderstaat) dan ook in het ovenschaaltje en door elkaar. Bovenop geraspte kaas strooien en 5 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden, mmmmmmmm

10. adi

adi Niet meer actief

Het meest simpele wat wij rond die leeftijd deden was:
    aardappel en wortel aan kook brengen, als die half gaar zijn broccoli of courgette toevoegen. Stukje kipfilt goed gaar koken in een ander pannetje.
    De boel bij elkaar voegen, en je kunt het allemaal mixen met de staafmixer.

Stukjes: als zij brood en liga kan eten, kan zij heel goed stukjes eten. stukje brood is wat lastiger dan een stukje broccoli of courgette (deze smelt gewoon in de mond)
    Misschien dat ze de stukjes in een potje niet wilde eten, maar dat willen veel kindjes niet, omdat die potjes vanaf 8 maanden totaal onlogisch in elkaar zitten.

En ze moet er toch een keer aan beginnen denk ik dan, ik zou gewoon ophouden met pureren.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik deed nooit speciale mengsels. Ze aten gewoon wat ik at.
    Ik gaf ze stukken groente in de hand. Prakbare groente prakte ik, en als je bijvoorbeeld aardappel echt goed gaar stoomt (bloemig type) dan krijg je het met een vork stukjesvrij geprakt, maar het is wel een stuk steviger als staafmizer spul.

Sommige kinderen die brood uit de hand eten, willen de groente wel uit de hand eten als ze die gewoon op kamertemperatuur krijgen. O, ja, en hapjes van mama's bord zijn ook altijd spannender.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan alles aan je kindje geven nu, let wel op zout en vet vlees enzo.

Gewoon prakken, niet meer helemaal glad mixen en probeer iedere maaltijd een stukje van jouw bord te laten eten. Eten jullie samen aan tafel? De meeste kinderen vinden het reuze interessant en willen ook eten wat papa en mama eten.

13. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

Oct 11, 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opperdepop - receptenboek bij AH voor 9 euro geloof ik. Echt een aanrader.

14. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    gewoon eten wat je zelf ook eet. dus aardapels goente vlees. en je kunt het echt nog wel mixen hoor maar dan korter dit doe ik ook. en hij eet echt wel stukjes. maar het is met de mixer voor jezelf net ff handiger "prakken" dan met de hand. wij hebben ook altijd vastkokende aardappels en die krijg ik dan niet zo mooi klein dus . en dr zitten echt nog goed stukken in hoor. meer in ieder geval dan potjes dat drfijt altijd in suasjes vind ik en dat vind ie dus ook neit zo. ons eigen eten is dikker en steviger en vind ie dus lekkerder en het smeert niet zo.

Share This Page