Vraagje: Nu is ze in 1 1/2 maand niet in lengte gegroeid maar wel in gewicht. Iets om me zorgen te maken of om te denken dat haalt ze wel in? Haar curve gaat al vanaf het begin met, groeien, stoppen, groeien, stoppen.
Ik weet wel dat ze de ene keer meer in gewicht groeien en de andere keer meer in lengte. Hebben ze de vorige keer ( of deze keer ) niet verkeerd gemeten? En of je je zorgen moet maken weet ik niet,wat zeiden ze op het cb??? Groetjes,
Milan heeft het juist andersom. Die groeit veel in de lengte maar niet in de gewicht. Zou me er niet te druk om maken. Denk idd dat ze dat wel weer inhalen.
Milan heeft dat ook wel eens gehad, dat hij in de lengte nauwelijks was gegroeid en in gewicht vrij veel. En dan die keer erna is 't weer andersom. Ik zou me er geen zorgen om maken!
de gene die meet zei dat dit niet abnormaal is. Maar ze is nu 69 cm terwijl ze 71 moet zijn... Tja je maakt je al gauw zorgen he als je daar weer eens bent geweest. :-s
Ze zeiden van Milan ook dat hij 6.5kg moet wegen terwijl hij net 5200 weegt. Het is steeds wat op dat CB. Zolang Milan goed drinkt enz maak ik me er niet druk om.
ik denk dat het ook aan het meten ligt hoor, hier is het al vaker voorgekomen, dat ze de ene maand een halve cm korter was, dan de maand ervoor :S ??? Het is ook gewoon moeilijk meten hoor, met die ukkies. Pas als ze echt zelf onder een meetlat gaan staan ,ga ik er iets meer op vertrouwen en zelfs dan is het misschien wel twijfelachtig omdat ze de ene keer rechter staan dan de andere keer...
Iris was tussen 7 1/2 maand en ruim 9 mnd ook niet gegroeid (beide keren 74 cm, wel 400 gr. zwaarder), maar dit was niets om me zorgen over te maken, zeiden ze op het CB. Met 11 mnd was ze weer wel gegroeid, ze was toen 77 cm.
Als ze al zeggen dat t niet abnormaal is zou ik me er niet druk om maken. Wat al is gezegd: de ene keer groeien ze meer in de lengte en de andere keer meer in gewicht. enne: wie zegt dat ze 71 cm moet zijn???? Ons meisje is nog ietsje ouder en was 2 weken terug (met 9 maanden en een paar dagen) 65,5 cm. Dit was precies de ondergrens vd groeicurve en vond de arts geen probleem. Zij is wel al vnaf het begin steeds net op of onder de ondergrens vd curve. Zou me iig niet te druk maken! suc6 ermee
zou me er niet druk om maken. Hier ook een meisje die langzaam groeit, zeker in centimeters. Qua lengte haalt ze net de onderkant van de curve (15 maanden, 74,5 cm) terwijl ze qua gewicht in het midden van de curve zit. Geen probleem volgens het CB
Bij ons CB kunnen ze niet meten. Als je je baby neerlegt op die tafel, duwen ze gelijk die meetlat tegen de voeten, zonder goed te kijken of het kind wel netjes met z'n koppie tegen de bovenlat ligt. En dan kan er dus zomaar 2 of zelfs 3 cm tussen zitten (zeker als je kind nog een bos haar heeft). Mijn baby is zelfs wel eens gekromen volgens het CB haha, dus ik trek me van die metingen niet erg veel aan. het verschil tussen 69 en 71 cm is toch ook weer neit zo groot?