Ik kom deze bijzondere naam net op televisie tegen. Ik ben benieuwd of jullie dit een mannen-, of vrouwennaam vinden en hoe jullie de naam zouden uitspreken/de klemtoon zouden leggen.
Nog nooit gehoord, dus geheel op intuitie: vrouwennaam (doet mij denken aan Amarens en ik ken een vrouw die zo heet). En uitspraak: klemtoon op 'rens'.
Ik vind het vrouwelijk klinken en zou het uitspreken als marens met een korte e (klemtoon ook op de e). Ik zou het dan wel schrijven als marèns denk ik. Een erg leuke naam btw!
Oh, ik wijk af zie ik Ik las het als MAA-runs, en vind het meer voor een man. Maar als Marèns vind ik het idd meer een vrouwennaam.
Ik zou de naam sowieso niet kiezen, klinkt erg onaf, maar ik zou het zien als meisjesnaam. Ik zou eerder voor Maren (maaRUN) gaan en anders voor Amarens (amma-RENS).
Ik vind het echt een mannennaam. Doet me denken aan Laurens namelijk. Zou hem uitspreken als Maaaaarens.
Het doet me denken aan Amarens zonder A en dan vind ik het dus een vrouwennaam. Maar in eerste instantie las ik in de topictitel Maren met per ongeluk een s erachter. Of één Maren, twee Marens... Mooi vind ik het dus niet.