Wat in plaats van brood of pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Aquilegia, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn zoontje (9 maanden) is een slowstarter met vaste voeding. Intussen eet hij wel groente en fruit vrij goed. Door de groente doe ik soms ook wat papmeel om het wat minder vloeibaar te maken. Na zijn groente eet hij nog wat hapjes kwark.

Bij brood komt hij niet verder dan een halve broodkorst. Het lijkt hem gewoon te moeilijk te zijn. Van pap eet hij soms een paar hapjes, een enkele keer een hele portie (dat is 30 ml water, 2 el Biobim junior pap en een schepje KV).

Wat kan ik hem nog meer geven, zodat hij eens wat koolhydraten binnen krijgt? Hij drinkt 's nachts nog vrij veel aan de borst, dus ik wil hem overdag wat meer vaste voeding laten eten (of meer BV laten drinken, als het maar overdag is).

Hij heeft net 1 tandje, maar mijn dochter at wel gewoon brood zonder tandjes.

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Cracotte? Beschuit?

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Eet hij wel het middelste van het brood dus niet de korstjes? Anders lekker wat plukjes brood om mee te beginnen?

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.007
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    wil je hem koolhydraten geven of granen?
    Als het om de koolhydraten gaat kun je ook aardappel bij de groente doen, of lekker penne en fusili rapley-en.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Cowgirl: Beide eigenlijk. Aardappel vindt hij ook maar matig, hoewel hij laatst wel aardappel-spinazie stamppot OK vond.

Penne zal ik ook eens proberen. Maar hij is helaas niet zo van de stukjes.

@Pepe: Hij is van blokjes brood zonder korst eens zo naar geworden dat hij ging borst- en flesweigeren, dus toen durfde ik een tijdje niet meer. Ook maar weer eens proberen!

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wat hier nog wel eens werkt is een dikker soepje of een tomatensaus en daar brood lekker in laten dippen ...

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Plukjes zacht brood weigert hij.
    Wel eet hij nu zijn pap tussen de middag. Dan gaat het bordje wel (bijna) leeg.
    Penne vanavond eens proberen. Dat eten we vanavond.
    En cracotte heb ik nu toegevoegd als tussendoortje in de middag. Mag ook als ontbijt.

8. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volkorencracker, volkorenbeschuit, rijstwafel, geroosterde boterham.

Ik herinner me jouw borstweiger-topic nog wel. Ik herinner me echter ook dat je geen idee had waardoor dat kwam. Waarom denk je dat je baby door stukjes brood de borst ging weigeren?

Deel Deze Pagina