Dag allemaal, Wij zijn eindelijk eruit wat de naam van ons dochtertje gaat worden, namelijk Nova. Nu betekent Nova ook een heldere ster. Wij hadden al voordat we wisten dat we haar Nova gingen noemen de babykamer in de stijl sterren ingericht! Het lijkt wel voorbestemd Nu zijn we dus ook op zoek naar een geboortegedichtje met als thema ster. Wellicht dat jullie tips hebben? Alvast bedankt!
Leuke naam, deze hebben wij ook in gedachte. Maar Nova betekent geen heldere ster hoor! Nova is de latijnse benaming voor Nieuw. Het is een afkorting van Stella Nova: Nieuwe ster. Betekenis en uitleg van de naam Nova - Voornamenboek, alles over babynamen Woordenboek - Betekenis van nova Alleen vrees ik dat gedichtjes met sterren gaan verwijzen naar overleden kindjes.
@Suzetje: Nee Nova betekent niet letterlijk heldere ster maar verwijst naar een ster die plotseling veel helderder wordt en daarna geleidelijk, over een periode van maanden tot vele jaren, tot zijn vroegere helderheid terugkeert.
sterretjes gedichtjes zijn vaak voor overleden kindjes. deze kwam ik wel tegen: Ogen als sterretjes een mensje heel klein je gedachten nog verretjes wat zijn wij gelukkig jouw papa en mama te zijn.
je bent onze spetter een heuse ster want eindelijk na lang wachten ben je er! is wat ik zo even verzin.
When you wish upon a star Makes no difference who you are Anything your heart desires Will come to you xxx
Je kunt ook het liedje doen van Twinkle Twinkle Little Star? Twinkle twinkle little star How I wonder what you are Far above the world so high Like a diamond in the sky Twinkle twinkle little star How I wonder what you are